Toon posts:

[XP] Kan niet meer op internet

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik kan sinds kort het internet niet meer op,e-mail werkt ook niet
alle instellingen staan goed
Dit (onderstaande)geef mijn logboek weer,ik heb geen thuis netwerk,winxp staat erop

zondag 30 juni 2002 Server De server kan geen binding tot stand brengen met transport DeviceNetBT_Tcpip_{CF006D1E- 87DC-4E9C-9311-445F46FC618F} omdat een andere computer op het netwerk dezelfde naam heeft. De server kan niet worden gestart.

donderdag 4 juli 2002 Dhcp Uw computer heeft de lease verloren van het IP-adres 62.238.46.55 op de netwerkkaart met netwerkadres 00A0CC22DFEC.

groetjes,jens

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik neem aan dat het kabel of ADSL is vanwege die netwerkaart?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zit je op een netwerk? Geef daar eens wat meer informatie over?
Denk dat dit meer een Network Troubleshooting topic is :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Het ziet er naar uit dat je IP-adres al in gebruik is. Je hebt DHCP toch wel aanstaan en niet je "vaste" (dus niet werkelijk vaste) IP-adres ingeklopt bij de instellingen?
Op zaterdag 06 juli 2002 15:44 schreef blackd het volgende:
Zit je op een netwerk? Geef daar eens wat meer informatie over?
Op zaterdag 06 juli 2002 15:42 schreef tarzan het volgende:
ik heb geen thuis netwerk,winxp staat erop
:).
Denk dat dit meer een Network Troubleshooting topic is :?
Denk ook dat die topictitel niet echt descriptive genoeg is :{.

• Kjev
Het IP-adres wat jij noemt is van Zeelandnet.. het lijkt me dat die zoals vrijwel alle kabelproviders aan DHCP doen. Check je IP-settings, zou ik dus zeggen :).

Verwijderd

welkom op got :)

je moet misschien even de faq's lezen, sommige mensen ergeren zich heel erg aan het begroeten en je naam onder een post zetten... Het is ook niet de bedoeling.

Volgende keer ook even een duidelijke topic nemen, dit is heel frustrerend en totaal onduidelijk.

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

--> NT + normale titel.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 06 juli 2002 15:52 schreef Kjev het volgende:
[..]

[..]

Argh, sowwy :P
Naja, wat voor verbinding hij heeft, mag ie wel vertellen ;)
Dat denk ik ook.
Op zaterdag 06 juli 2002 15:56 schreef HAL-9000 het volgende:
je moet misschien even de faq's lezen, sommige mensen ergeren zich heel erg aan het begroeten en je naam onder een post zetten... Het is ook niet de bedoeling.
Begroeten in een beginpost mag, structureel in replies mag niet. Dit is laatst in LA besloten: [topic=516112/1/100]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

woeste gok:
Zeelandnet(ip van melder is zeelandnet) heeft users dichtgezet vanwege virusbesmettingen.
Zou het zo kunnen zijn dat jij per ongeluk besmet was met klez of yahaa virus?

Contact opnemen met provider lijkt me de eerste stap als blijkt dat je settings goed staan.

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 15:58 schreef blackd het volgende:
Begroeten in een beginpost mag, structureel in replies mag niet. Dit is laatst in LA besloten: [topic=516112/1/100]
ok, wist ik niet: mooi dan.

het is eigenlijk alleen dat je mensen hebt die gelijk gaan schelden dat het niet mag enzo... :) daarom zeg ik het even netjes voordat er mensen gaan lopen gillen dat het niet mag

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 15:52 schreef Kjev het volgende:
Het ziet er naar uit dat je IP-adres al in gebruik is. Je hebt DHCP toch wel aanstaan en niet je "vaste" (dus niet werkelijk vaste) IP-adres ingeklopt bij de instellingen?
[sorry ben maar een leek,DHCP staat voor ?..]

[..]

[..]

Verwijderd

zeelandnet webzite:
ze zijn met het netwerk aan het klooien vanaf eind juni.....
Zoals al eerder gemeld zal in de komende weken de beveiliging van het kabelmodemnetwerk worden aangepast.
Deze aanpassing zal per headend worden ingeschakeld en kan resulteren in het wegvallen van de verbinding. Als de verbinding wegvalt en er word wel een IP adres verkregen maar internetten is niet mogelijk, dan dient u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de helpdesk.
http://www.zeelandnet.nl/index.php?upn=010512&show=old
op deze link staat datum/woonplaats met progressie van de mutaties. wellicht herken je je eigen woonplaats en is dit de oorzaak

• Kjev
Op zaterdag 06 juli 2002 16:05 schreef tarzan het volgende:
[..]
Bij quoten wordt het gewaardeerd als je de post van degene die je quote binnen [quote]-haken zet, en je eigen reactie erop daarbuiten :).

En dit: http://searchnetworking.techtarget.com/sDefinition/0,,sid7_gci213894,00.html is nou het Dynamic Host Configuration Protocol - met andere woorden: je hoeft niet zelf een IP-adres op te geven, maar krijgt dit van de server toegewezen.

/Edit: per ongeluk React-tags gebruikt :*

Verwijderd

Heb je een vast IP adres of een Dynamic (1 die kan wisselen)??
Pagina: 1