[PHP] magic_quotes_gpc > aanzetten vanuit PHP

Pagina: 1
Acties:

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
OK, heb hier een flinke site maar ik ging ervan uit dat magic_quotes_gpc aanstond. Ik heb eigenlijk geen zin overal addslashes te gaan toevoegen, maar ik krijg het ook niet aan. Ik draai PHP 4.1.2 en kan niet bij de php.ini.

Ik heb het via .htaccess geprobeerd, op deze manier (ook op andere manieren zoals ik kon vinden, met een IFMODULE etc. ervoor):
php_value magic_quotes_gpc 1
maar bij alles krijg ik dan een server-error..

Volgende mogelijkheid was een ini_set() gebruiken, maar dat werkte ook niet.. dit las ik daarna op PHP.net:
magic_quotes_gpc is another setting that when changed has no effect on your
script at all. This is because the variables in $_POST/$_GET/$_COOKIE are
already setup by the time you are able to call ini_set()
Dan blijft er volgens mij weinig over hé? ;(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En
php_flag magic_quotes_gpc on
?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
had ik ook al geprobeerd ja :) , krijg dan ook een server error.

Misschien mag ik voor die host helemaal geen .htaccess erneer flikkeren? dan zal ik es kijken of ik die serveradmin kan bereiken.. die server had 2 of 3 maanden uptime ofzo dus ik betwijfel of ie het voor de hele server aan wil zetten, kijken of t met htaccess kan..

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
een paar regeltjes boven je scriptjes helpt ook wel, loop gewoon $_POST en $_GET na en doe ff addslashes.. sim-pel

(en voortaan gewoon in je script checken of magic_quotes_gpc aanstaat en anders addslashes doen heh :Y) )

• pioneer5
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07-2021
//fix voor Magic Quotes GPC OFF
if (get_magic_quotes_gpc() == 0) { foreach($_REQUEST as $k=>$v) $_REQUEST[$k] = addslashes($v); }

dit is een scriptje dat automatisch alle addslashes voor je doet. Handig als je eerst een hele site bouwt en de webhoster op een dag besluit Magic Quotes uit te zetten (en zonder jou dat te vertellen |:( ).

ps. Wel PHP 4.10 en hoger trouwens