[DV] goede camera? waar?

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-02 18:18

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
ik ben op zoek naar een goede en niet al te prijzige Mini DV camera, welke zou ik 't beste kunnen nemen en waar is t'ie te krijgen?

ik dacht aan max 600€
ik wil 'm vooral voor filmpjes en zo in combinatie met premiere 6 gebruiken...

Cogito Ergo Credo

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Misschien kun je dit beter in het GT forum vragen, daar zitten mensen die graag over hun camera praten :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 13:58 schreef jopiek het volgende:
ik ben op zoek naar een goede en niet al te prijzige Mini DV camera, welke zou ik 't beste kunnen nemen en waar is t'ie te krijgen?

ik dacht aan max 600€
ik wil 'm vooral voor filmpjes en zo in combinatie met premiere 6 gebruiken...
voor max. 600 euro heb je niet echt een mini dv cam
als je voor max. 600 euro een beetje keuze wil hebben uit verschillende camera's zal je naar digital8 moeten kijken

gelukkig wordt mini-dv wel steeds goedkoper :)

beetje mini dv cam begint (bij aanbiedingen) zo rond de 699 euro en als je iets wilt met groter lcd schermpje en wat extra opties dan ben je zo 900 tot 1000 euro kwijt
en hou ook rekening met extra's zoals een zwaardere accu, paar tapes, tas, etc...

ik heb zelf met panasonic en met sony gewerkt en die bevallen prima! maar dat waren wel de dure camera van rond de 2500-3000 euro (van die 3ccd grappen enzo)

misschien hebben ze bij RAF nu wel wat leuks in de aanbieding!! die hebben nu weer die zomer-aanbiedingen en ik zag ook een lijstje met videocamera's staan...

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik heb op dit moment een JVC GR-DV3 DV camera die best aardig is, en volgens mij ook een dusdanig verouderd model is dat ie ondertussen wel binnen de 600 euro valt... (maar dat weet ik niet zeker)

Is echter gebouwd op licht en portable zijn, dus geen LCD scherm, geen moeilijk effecten, geen manual focus, etc... Maar voor puur video opnemen en in Premiere 6 bewerken is ie meer dan goed genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://www.planetomni.com/images/CAM_JVC_gr-dv3.jpg

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-02 18:18

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
deze http://www.buy.com/retail/product.asp?sku=90098460
heb ik voor $646 in Nederland!!! en de dollar is nu ongeveer 1 euro!!!

Cogito Ergo Credo