Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om deze camera aan te schaffen nu heb ik een aantal vragen die ik niet in de search of in andere topics/reviews kon vinden.

Canon PowerShot S-30 661.00
CompactFlash 256 Mb (Dane-Elec) 137.00
LowePro Z-20 Cameras_Tassen 13.40
Sub Totaal 811.40
BTW 19% 129.55
Prijs excl. BTW 681.85
Prijs Totaal 811.40

Mijn budget was rond de 800 euro dus ik ben hier aardig tevreden mee. Maar nu zit ik met de vraag heb ik genoeg aan 1 accu? Ik ga over 2 weekjes op vakantie en nu kan ik elke avond wel me camera opladen maar heb ik dan voldoende aan 1 accu voor 1 dag? Ik ga er niet uren achter elkaar foto's maken.

Is 256MB compact niet te veel? Mischien is het dan beter om 128mb te nemen en met het extra geld een extra accu te kopen. Ik ben een amateur dus veel foto's maak ik eigenlijk niet. Ik neem mijn laptop mee op vakantie dus ik kan elke dag de foto's wel over zetten naar me laptop.

Verder wil ik de camera zonder te veel instellingen kunnen gebruiken, hoe bevalt de automatisch instellingen? Ik neem hem ook mee het nachtleven in en nu heb ik gelezen dat de camera erg veel licht nodig heeft. Dus ik kan geen goede foto's nemen zonder flits? Zo'n flits is toch behoorlijk irritant voor andere mensen.

Het inzoomen, hoe ver kom je hier eigenlijk mee? Wat is het verschil tussen optische zoom en normaal?

Alvast bedankt voor de hulp, ik hoop dat deze topic open mag blijven. Ik wil de camera zo snel mogelijk aanschaffen omdat ik hem voor de vakantie nodig heb.

Verwijderd

ik zou een 2-de set accu's kopen. Aan 128Mb heb je meer dan genoeg voor 1 dag. En het is volgens mij beter voor accu's om ze helemaal op te gebruiken en helemaal te laden en niet telkens een beetje bij te laden.
Ik heb zelf een A40 dus ik kan je niets over de S30 vertellen.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:14
Je kunt gemakkelijk 1 dag doen met een accu, je moet alleen niet al te veel spelen met de camera. Heb hem zelf 3 dagen gebruikt in Duitsland en in totaal 150 foto's gemaakt, geen lege accu gehad.

Bij www.foto-video-shop.nl heb je voor 35euro een extra accu voor de s30 (is niet een originele canon accu, maar scheelt ongeveer de helft in prijs en heeft dezelfde specs).

Ik zou voor een 128MB CF kaart gaan, wanneer dat niet voldoende blijkt kun je er altijd nog 128MB bij kopen. Maar 128MB is echt wel zat hoor.

Zonder flits kun je wel degelijk foto's nemen, maar dan heb je een lange sluitertijd nodig. Dat werkt dus niet met 'bewegende' objecten. De flits werkt prima voor objecten tot +/- 4 meter. Er is geen enkele fotocamera die foto's in het donker kan nemen, een fotocamera werkt immers op invallend licht. Je kunt de camera op iso800 zetten, maar dan krijg je wel veel ruis.

De auto stand gebruik ik zelf het meest en functioneert ok.

De zoom is 3x optisch en nog wat digitaal. Digitaal gebruik ik niet, want dat heeft totaal geen zin. Kun je net zo goed achteraf een stuk uit de foto knippen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-03 14:40

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Optische zoom is gewone zoom, net als een optische zoeker een gewone zoeker is.

Waslijn zei dat digitale zoom complet nutteloos is. Hij heeft wel gelijk dat het niet zoveel toevoegd mar op vakantie kan het wel handig zijn.

Voorbeeld

Zonder digitale zoom: 2048x1536, 700 KB
Met digitale zoom: 1024x768, 240 KB

Als je weinig geheugen hebt kan digitale zoom wel een uitkomst zijn.

256 MB is echt niet teveel, vooral niet bij een 3 megapixel camera. Vooral niet asl je ook nog eens filmpjes gaat maken...

Dat je een amateur bent heeft er niks mee te maken, iedereen met een digicam maakt veel foto's. Vooral op vakantie.

Overdag zijn automatische instellingen wel goed te gebruiken. Als je 's avonds wilt fotograferen wordt het een heel stuk moeilijker. Flitsen is irritant, heeft een veel te beperkt bereik en verpest de sfeer op de foto.

Als je het "nachtleven" in wil zul je een statief moeten hebben en een lange sluitertijd moeten gebruiken, maar omdat iedereen daar beweegt is de foto alsnog mislukt. Zet dan maar de ISO zo hoog mogelijk en hoop op een paar goede foto's.

Je kan ook even de Vakantie FAQ doorlezen daar staan een heleboel handige tips: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/525614/

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Hatsekie_D
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02-2025

Hatsekie_D

Doe mij maar een glaasje prik

Op zaterdag 06 juli 2002 17:07 schreef Johnny64 het volgende:
[..]
Voorbeeld

Zonder digitale zoom: 2048x1536, 700 KB
Met digitale zoom: 1024x768, 240 KB

Als je weinig geheugen hebt kan digitale zoom wel een uitkomst zijn.
Hmm... je kan natuurlijk ook gewoon de optische zoom gebruiken (veel betere kwaliteit dan digitaal) en de resolutie van de foto zelf op 1024x768 zetten..... heb je afgezien van de resolutie tenminste geen kwaliteitsverlies :)

• waslijn
Op zaterdag 06 juli 2002 17:07 schreef Johnny64 het volgende:
256 MB is echt niet teveel, vooral niet bij een 3 megapixel camera. Vooral niet asl je ook nog eens filmpjes gaat maken...
Hij geeft aan dat hij z'n laptop meeneemt. Ik heb ook een S30 en neem altijd foto's op large/super fine. Gemiddeld zijn de foto's 1MB per stuk. Dat betekend dat je op 1 dag 128 foto's kunt maken. Lijkt mij toch echt meer dan voldoende. Ik had zelf 128MB voor 3 dagen vakantie, was meer dan zat, heb +/- 90 foto's gemaakt + 2 filmpjes = totaal 70MB.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 13:20
Ik heb nu ook een weekje een S30 en heb deze 5 dagen mee naar praag genomen. Ik heb geen enkele keer mijn 2de accu nodig gehad (en was van 's ochtends 7 tot 's avonds 12+ weg meestal), maar een extra accu geeft gewoon een veiliger gevoel.

Ik had in die 5 dagen voor 210MB aan foto'tjes (en 2 filmpjes van 5M het stuk) gemaakt, dus 256 lijkt mij zeker geen overbodige luxe. (lees net dat je een laptop meeneemt, dan is 128 inderdaad te overwegen).

De camera heeft op standaardinstellingen inderdaad een flinke berg licht nodig om zonder flitser iets te kunnen maken, of je moet met de sluitertijd spelen, maar dan heb je een hele vaste hand of een statief nodig.

'Hoever' je met de optische zoom komt lijkt mij wat moeilijk uit te leggen, de digitale gebruik ik ook niet, zou je beter met photoshop moet kunnen.

Ik ga wel ff een foto'tje voor je maken vanavond om ff de verschillen met zoom te later zien (is gewoon een excuus om mijn Kitten hier te showen, maarja O+)

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-03 21:16
Ik ben ook wel geinteresserd in de S30. Ik heb al allerlei reviews gelezen en de foto's hierbij bekeken. Kan iemand hier een aantal foto's plaatsen uit het dagelijks leven (bijv. vakantiefoto's), gemaakt in de auto-stand?? Mailen kan natuurlijk ook, maar er zijn vast meer mensen die ze willen zien :)

• waslijn
Vakantiefoto uit Berlijn
- Auto
- Large/Super Fine:

Afbeeldingslocatie: http://www.mk-it.nl/download/s30/fontein.jpg

- Auto (Turkije had net gewonnen op de WK)
- Large/Super Fine:
Afbeeldingslocatie: http://www.mk-it.nl/download/s30/west.jpg

- Tv (10sec sluitertijd, rest auto)
- Large/Super Fine:
Afbeeldingslocatie: http://www.mk-it.nl/download/s30/nacht.jpg

Onzinfoto in de tuin:
- Auto
- Large/Super Fine:
Afbeeldingslocatie: http://www.mk-it.nl/download/s30/blad.jpg

- Auto
- Large/Super Fine:
Afbeeldingslocatie: http://www.mk-it.nl/download/s30/tuin.jpg

• schumacher
Bedankt he! ;)
Ziet er trouwens hardstikke goed uit, ik geloof dat ik m'n keuze gemaakt heb :)

• Johnny
  • Laatst online: 03-03 14:40

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Op zaterdag 06 juli 2002 17:29 schreef Hatsekie_D het volgende:

[..]

Hmm... je kan natuurlijk ook gewoon de optische zoom gebruiken (veel betere kwaliteit dan digitaal) en de resolutie van de foto zelf op 1024x768 zetten..... heb je afgezien van de resolutie tenminste geen kwaliteitsverlies :)
Mijn camera kan pas als je al maximaal optisch hebt ingezoomd digitaal inzoomen. daarbij wordt de resolutie gewoon gehalveerd. Dat deed mijn vorige camera ook al. Anders is het inderdaad een beetje nutteloos.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Hier nog twee voorbeeld foto's van een S30 (één van mijn eerste):

Afbeeldingslocatie: http://users.raketnet.nl/mtimmer/water_groot.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.raketnet.nl/mtimmer/kat_groot.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Alemaal ontzettend bedankt voor jullie reacties. Ik ben eruit ik neem gewoon 256mb en geen extra accu. Als ik die later ooit nodig heb (wat ik betwijfel) kan ik hem alsnog aanschaffen.

De camera is onderweg en verwacht hem uiterlijk dinsdag op de deurmat ;).

Als ik hem heb zal ik gelijk wat foto's gaan maken en hier plaatsen :).

• schumacher
Op zaterdag 06 juli 2002 23:37 schreef [Elite]Hippie het volgende:
De camera is onderweg en verwacht hem uiterlijk dinsdag op de deurmat ;).
Mag ik vragen waar je hem besteld hebt?

• waslijn
Op zaterdag 06 juli 2002 23:51 schreef schumacher het volgende:
Mag ik vragen waar je hem besteld hebt?
Aan de prijs te zien (pricewatch) http://www.koopdigitaal.nl

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-03 16:38

CAP-Team

XBL: CAPTeam

daar heb ik 'm ook gekocht, nette winkel, ben er dus gewoon ff naar toe gereden (15 min. rijden vanaf m'n werk), netjes geholpen ook.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03-2025
Kan je de lens verwisselen?
en kan je hem als webcam gebruiken??

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• waslijn
Op zondag 07 juli 2002 00:47 schreef DeXtOuRiuS het volgende:
Kan je de lens verwisselen?
en kan je hem als webcam gebruiken??
De lens kan je zeker niet verwisselen. Volgens mij kun je hem niet als webcam gebruiken.

• Dextourius
Op zondag 07 juli 2002 12:18 schreef Waslijn het volgende:

[..]

De lens kan je zeker niet verwisselen. Volgens mij kun je hem niet als webcam gebruiken.
met wisselen bedoelde ik eigenlijk of je een andere lens erop kan zetten waardoor je 12x kan zoomen ofzo.. hmm maarja das wel jammer..

• waslijn
Op zondag 07 juli 2002 13:26 schreef DeXtOuRiuS het volgende:

[..]

met wisselen bedoelde ik eigenlijk of je een andere lens erop kan zetten waardoor je 12x kan zoomen ofzo.. hmm maarja das wel jammer..
Is al een eerder topic over geweest. Kan alleen met niet originele hulpstukken: http://www.ckcpower.com/s3040.htm

• Dextourius
Op zondag 07 juli 2002 13:29 schreef Waslijn het volgende:

[..]

Is al een eerder topic over geweest. Kan alleen met niet originele hulpstukken: http://www.ckcpower.com/s3040.htm
hmm cool.. maar wat is dat precies? Kan je daaraan wel een zoomlens vastmaken ofzo? Jah ik ben nog een n00b :+

hmm cool, http://www.ckcpower.com/canonad.htm nu is het wat duidelijker ;)

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt hem wel als webcam gebruiken las ik in consumentengids. Er staat in de consumenten gids dat hij niet onder winxp werkt :? Pure onzin of niet? Er zal toch wel andere drivers/firmware er voor zijn?

Maar goed ik verwacht hem uiterlijk dinsdag, zo gauw als ik hem heb horen jullie meer :)

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 13:07
Op zaterdag 06 juli 2002 20:34 schreef Waslijn het volgende:
Vakantiefoto uit Berlijn
- Auto
- Large/Super Fine:

[afbeelding]
Kewl, daar ben ik ook geweest :D
Op zondag 07 juli 2002 17:51 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Je kunt hem wel als webcam gebruiken las ik in consumentengids. Er staat in de consumenten gids dat hij niet onder winxp werkt :? Pure onzin of niet? Er zal toch wel andere drivers/firmware er voor zijn?

Maar goed ik verwacht hem uiterlijk dinsdag, zo gauw als ik hem heb horen jullie meer :)
Waar heb je hem nou gekocht dan?

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 19:49

racoon

mooowwww

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• waslijn
Op zondag 07 juli 2002 17:51 schreef [Elite]Hippie het volgende:

Over die test van de consumentenbond stond laatst iets op GoT: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/537233/1?limit=25. De conclusie is dat het een onzin test is en dat er grove fouten in staan. Zo werkt de S30 met een accu(geen bats) en heeft geen webcam functie. Zo te zien is XP software gewoon beschikbaar: http://www.powershot.com/powershot2/customer/driverdown.html

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:21
Op zondag 07 juli 2002 19:46 schreef Waslijn het volgende:

[..]

Over die test van de consumentenbond stond laatst iets op GoT: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/537233/1?limit=25. De conclusie is dat het een onzin test is en dat er grove fouten in staan. Zo werkt de S30 met een accu(geen bats) en heeft geen webcam functie. Zo te zien is XP software gewoon beschikbaar: http://www.powershot.com/powershot2/customer/driverdown.html
Wel erg dom dan.

Op m'n doos staat het 'designed for Windows Xp'-logo en er zit een gebruiksaanwijzing bij voor installatie onder xp

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-03 15:16
Welke tas kan worden aanbevolen voor de Canon S30/S40?

Ik heb wat gefreubeld (limburgs?) in een winkel met wat
LowePro D-RES tasjes maar vind 't maar moeilijk:

Over het algemeen zijn de tasjes erg mooi en voelen superdegelijk aan.

D-RES 20AW/10AW: (allebei ~35 euro)
- heeft een soort badmuts-overtrekhoes voor extra bescherming ("All-weather protection")
- vakjes voor accu/cf-kaart, echter een cf-kaart in een cf-kaart doosje past er niet echt safe in vind ik, ook wat de accu betreft twijfel ik

D-RES 20AW/10AW:
- groot genoeg, misschien te groot in verhouding met de camera? Lijkt in ieder geval erg groot voor een dagje Efteling.
D-RES 10AW:
- groot genoeg, beetje vierkant ontwerp waardoor de camera horizontaal kan schuiven

D-RES 8: (~25 euro)
- geen "all-weather" badmuts
- camera past er perfect in, voldoende bescherming?
- zeker geen plaats voor extra accu
- cf-kaart...?

Iemand ervaringen met deze tasjes misschien?

• Azrael
Op dinsdag 16 juli 2002 08:55 schreef stefimke het volgende:

Ik heb wat gefreubeld (limburgs?) in een winkel met wat
LowePro D-RES tasjes maar vind 't maar moeilijk:

Over het algemeen zijn de tasjes erg mooi en voelen superdegelijk aan.

D-RES 20AW/10AW: (allebei ~35 euro)
- heeft een soort badmuts-overtrekhoes voor extra bescherming ("All-weather protection")
- vakjes voor accu/cf-kaart, echter een cf-kaart in een cf-kaart doosje past er niet echt safe in vind ik, ook wat de accu betreft twijfel ik

D-RES 20AW/10AW:
- groot genoeg, misschien te groot in verhouding met de camera? Lijkt in ieder geval erg groot voor een dagje Efteling.
D-RES 10AW:
- groot genoeg, beetje vierkant ontwerp waardoor de camera horizontaal kan schuiven

D-RES 8: (~25 euro)
- geen "all-weather" badmuts
- camera past er perfect in, voldoende bescherming?
- zeker geen plaats voor extra accu
- cf-kaart...?

Goede vraag :)
Ik heb zelf ook nog geen tasje; nou kan ik voor 32,50 een SC-PS800 kopen (Canon). Is dit een goed tasje? En is er nog verschil met de PS900? Kwa uiterlijk zie ik weinig verschil.

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een goed tasje voor mijn S30. Heeft iemand misschien wat pics van die SC-PS800 en S900?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk de s30 binnen. Net op tijd natuurlijk want we gaan morgen op vakantie.

Prachtige camera, probleem is aleen dat ik er een duitse handleiding bij gekregen heb. En dat is minder, ik heb nog niet genoeg duits gehad op school om het te begrijpen :).

Is het mogelijk om een engelse manaul te downloaden? Even wat snelle vragen zodat ik alvast aan de slag kan.

Hoe gaat hij uit?
Hoe kan ik de flits uit zetten?

Als ik even bezig ben met foto's maken dan voel ik dat de rechterkant warm/heet aan voelt? Neem aan dat dit geen kwaad kan?

Hij zit nu in de oplader, maar zo gauw als die opgeladen is wil ik de gemaakte foto's naar me computer sturen. Dit kan via usb, is het nodig om de bijgevoegde cd's te instaleren? Of kan ik gewoon met winxp gelijk de foto's zien bij mijn computer of onder scanners en camera's ?

Of importen via phshop?

Je kan 3 verschilende jpg formatten kiezen : S [] en een trapje, welke is nou het mooist?

Verwijderd

Goed ff een snel en dus kort antwoord, de belangrijkste antwoord op een van je vragen, de engelse manual, die is hier te downloaden:

http://www.canon.co.uk/usermanuals/digital_cameras/ps_s30s40.pdf

tijdens het opladen van je batterij kan je de rest van de antwoorden daar wel in vinden denk ik :P

• Azrael
Op donderdag 18 juli 2002 14:22 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Ik heb eindelijk de s30 binnen. Net op tijd natuurlijk want we gaan morgen op vakantie.

Prachtige camera, probleem is aleen dat ik er een duitse handleiding bij gekregen heb. En dat is minder, ik heb nog niet genoeg duits gehad op school om het te begrijpen :).

Is het mogelijk om een engelse manaul te downloaden? Even wat snelle vragen zodat ik alvast aan de slag kan.

Hoe gaat hij uit?
Hoe kan ik de flits uit zetten?

Als ik even bezig ben met foto's maken dan voel ik dat de rechterkant warm/heet aan voelt? Neem aan dat dit geen kwaad kan?

Hij zit nu in de oplader, maar zo gauw als die opgeladen is wil ik de gemaakte foto's naar me computer sturen. Dit kan via usb, is het nodig om de bijgevoegde cd's te instaleren? Of kan ik gewoon met winxp gelijk de foto's zien bij mijn computer of onder scanners en camera's ?

Of importen via phshop?

Je kan 3 verschilende jpg formatten kiezen : S [] en een trapje, welke is nou het mooist?
Ik heb m ook sinds gisteren, mét Nederlandse handleiding, en dat voor maar 650 euro :)

Uit: wist ik ook niet, zat gisteren te kloten in de auto, zei m'n tante: "als je het klepje opzij schuift, gaat ie dan niet dicht?"
En ja hoor :)
Dus gewoon klepje een klein stukje terug schuiven, lens trekt terug en je kan m dicht doen.
Als je trouwens de foto's aan t bekijken bent (knopje onder het wieltje even naar rechts drukken) gaat het lcd dan niet uit, dus dat moet je niet vergeten.
Deleten kan met de middelste knop helemaal links en dan op 'set' drukken.

Flits kan uit met dat knopje links met dat pijltje erbij, je ziet op je lcd in welke stand ie staat.

Die van mij werd ook warm, dus lijkt me normaal.

Ik weet niet of ie t ook doet zonder de software, heb ik wel geinstalleerd, maar als ik m inplug komt er gewoon Powershot S30 bij mijn computer te staan en dan copy paste ik de pics naar mn hd.

Dat laatste weet ik nog niet.

Film functie is trouwens ook wel geinig :P

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb even van ons huis en tuin foto's lopen maken op de auto stand. Ik begrijp nog niet helemaal hoe je moet scherp stellen geloof dat je eerst moest drukken en dan nog een keer. Ben nu met me slome isdn verbinding de manaul aan het downloaden.

Even nog een vraagje, hij maakt die foto's alemaal op 2000 nog wat. Dat is veels te groot om bijvoorbeeld op te sturen. 800x600 lijkt me meer dan voldoende. Is er een manier om ze alemaal tegelijkertijd de reformatten naar 800x600? In photoshop 7 moet ik het alemaal 1 voor 1 doen..

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Je kan in ps ook ff een handeling opnemen en dan steeds je picture verkleinen naar 800 x 600. Je moet alleen dan nog wel steeds de foto opslaan maar ja....

Zijn vast wel makkelijkere manieren weet ze alleen niet

http://downloads-zdnet.com.com/3000-2192-8209428.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een ftp van mijn cs clan maar ik denk dat ik daar beter niet zo veel traffic heen kan sturen. Weet iemand waar ik ongeveer 4mb aan foto's kwijt kan?

Heb ze geresized en opgeslagen op stand 5 (1-10) in phsop.

• Azrael
Op donderdag 18 juli 2002 15:18 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Ik heb wel een ftp van mijn cs clan maar ik denk dat ik daar beter niet zo veel traffic heen kan sturen. Weet iemand waar ik ongeveer 4mb aan foto's kwijt kan?

Heb ze geresized en opgeslagen op stand 5 (1-10) in phsop.
www.lycos.nl

http://picserver.student.utwente.nl/

www.theforumisdown.com

• Azrael
Op donderdag 18 juli 2002 14:59 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Ok ik heb even van ons huis en tuin foto's lopen maken op de auto stand. Ik begrijp nog niet helemaal hoe je moet scherp stellen geloof dat je eerst moest drukken en dan nog een keer. Ben nu met me slome isdn verbinding de manaul aan het downloaden.
Hehe, daar kwam ik vandaag ook achter :)

Geen wonder dat m'n pics gisteren onscherp waren :P

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Hey [Elite]hippie en Azrael, waar hebben jullie de camera besteld? Ik ben van plan om hem bij www.koopdigitaal.nl te bestellen maar ik wil wel graag de nederlands (of engelse) handleiding erbij, geen duitse dus.

Arrived anxious, left bored

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op dinsdag 16 juli 2002 08:55 schreef stefimke het volgende:

Wij hebben hier een lowepro tasje voor 12 euro?? Dies ook superdegelijk en stevig. Perfect merkje. Ff kijken welk type.

Ik zie echt allemaal tasjes van 40 euro enzo hier. Pff.

Koop gewoon iets als een LowePro Z-10. Die kosten 12-13, zijn lekker klein en de S30 past er prima in samen met cf card en accu, enorm stevig. Wat lappen gewegen kunststof spul enzo voor 40 euro kom nou, kun je je geld beter besteden in meer geheugen. Bij zo'n S30 kan makkelijk een klein tasje. En Lowepro is echt een topmerk en die tasjes zijn bijna niet kapot te krijgen.

http://www.koopdigitaal.nl/info.phtml?merk=Canon&qty=731&type=Camera

Die is er ook in het zwart. Maak morgen wel wat foto's van het tasje.
LowePro Z-20 Cameras_Tassen 13.40
De Z20 is ook prima, alhoewel de S30 en de S40 ook in de Z10 passen. Zelf weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Hier even wat foto's van ons huis.

Let op alles staat op auto, foto's zijn geresized naar 800x600 en kwaliteit in photoshop op 5

Ik moet nog heel wat leren kwa instellingen, alles is nu wel op auto, het scherp stellen wist ik nog niet maar dat zie je nog niet zo erg.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Digi%20Cam%20014.jpg

Mijn ouders slaap kamer, beetje donkere foto
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Digi%20Cam%20002.jpg

Het eerste menselijke slachtoffer :D Mijn moeder
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Digi%20Cam%20011.jpg

Onze gang
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Digi%20Cam%20009.jpg

Nieuwe garage + Zwarte golf uit amerika
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Digi%20Cam%20021.jpg

Keuken + eet tafel
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Digi%20Cam%20024.jpg

Voorkant van het huis, mijn moeder zit hier dag en nacht als de zon schijnt ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Digi%20Cam%20010.jpg

Ons Huis, monument uit 1655
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Digi%20Cam%20013.jpg

Nog een keer ons huis aleen nu ook nog het gasten verblijf (links) er op. Dit was vroeger het bakhuis, kon je koken zonder dat je last had van vieze geuren in het huis
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Digi%20Cam%20014.jpg

Eet tafel waar ik zo moet gaan zitten om te eten ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Digi%20Cam%20023.jpg

Achter deze foto is de oprit naar de dijk, bij het rechter raampje daarboven slaap ik ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/Digi%20Cam%20019.jpg

Echt een heerlijke camera, ben er super blij mee. Hoop er veel mooie foto's op vakantie mee te maken. Nu maar hopen dat me pa wat van dit ding begrijpt :P

[edit]Ik heb net ff gekeken en volgens mij stond de kwalitiet niet op super fine maar fine, dus het kan nog mooier :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 16:18 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Wij hebben hier een lowepro tasje voor 12 euro?? Dies ook superdegelijk en stevig. Perfect merkje. Ff kijken welk type.

Ik zie echt allemaal tasjes van 40 euro enzo hier. Pff.

Koop gewoon iets als een LowePro Z-10. Die kosten 12-13, zijn lekker klein en de S30 past er prima in samen met cf card en accu, enorm stevig. Wat lappen gewegen kunststof spul enzo voor 40 euro kom nou, kun je je geld beter besteden in meer geheugen. Bij zo'n S30 kan makkelijk een klein tasje. En Lowepro is echt een topmerk en die tasjes zijn bijna niet kapot te krijgen.

http://www.koopdigitaal.nl/info.phtml?merk=Canon&qty=731&type=Camera

Die is er ook in het zwart. Maak morgen wel wat foto's van het tasje.
[..]

De Z20 is ook prima, alhoewel de S30 en de S40 ook in de Z10 passen. Zelf weten :)
Ik heb de Z20, iets ruimer dan de Z10 volgens de verkoper.
Hier een foto, behoorlijk donker hier op zolder dus flits aan :)

Zal strax ff een foto posten ga nu eten.

edit : toch nog maar ff snel gedaan :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/tasje.jpg

• Azrael
Op donderdag 18 juli 2002 16:06 schreef PuCK het volgende:
Hey [Elite]hippie en Azrael, waar hebben jullie de camera besteld? Ik ben van plan om hem bij www.koopdigitaal.nl te bestellen maar ik wil wel graag de nederlands (of engelse) handleiding erbij, geen duitse dus.
bij www.2mcomputers.nl
650 euro, Nederlandse handleiding

[Elite]Hippie: Mooi huis ;)

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
Op donderdag 18 juli 2002 16:18 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Hier even wat foto's van ons huis...

[...]
Leuk optrekje! :9~
Wat voor een werk doet je vader? >:)

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Op donderdag 18 juli 2002 16:18 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Hier even wat foto's van ons huis.
eerste vraag die me te binnen schiet is: Heb je die S30 zelf betaald? :z

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 17:28 schreef wout-hugo het volgende:

[..]

Leuk optrekje! :9~
Wat voor een werk doet je vader? >:)
Het ging hier niet over mij en me familie maar over de camera en de foto's :D. Laten we zeggen dat hij een aardig baantje heeft ;).
Op donderdag 18 juli 2002 17:31 schreef Mooooody het volgende:

[..]

eerste vraag die me te binnen schiet is: Heb je die S30 zelf betaald? :z
Grapjas ;) Nee, ik heb noulijks een baantje.. ben ik te lui voor :). De camera heb ik me pa aangesmeerd omdat onze oude kapot aan het gaan was. Op vakantie zal die hem wel gebruiken maar anders niet ;). Hij is dus niet van mij maar hij ligt boven bij de rest van de computer spullen :).

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zeer mooi huis, lekker veel grond. Zeker niet verkeerd :)

• wout-hugo
Op donderdag 18 juli 2002 18:09 schreef [Elite]Hippie het volgende:

[..]

De camera heb ik me pa aangesmeerd omdat onze oude kapot aan het gaan was. Op vakantie zal die hem wel gebruiken maar anders niet ;). Hij is dus niet van mij maar hij ligt boven bij de rest van de computer spullen :).
proviteur :z

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 18:12 schreef Thermo het volgende:
Zeer mooi huis, lekker veel grond. Zeker niet verkeerd :)
Lekker rustig hoor, we wonen aan de dijk. Nadeel aleen is dat er geen kabel of adsl hier is. daarom zou ik zo met 1 van jullie tweakers ruilen ook al heb ik een kamer van 2bij2 :D. Als ik maar met mijn computer kan zitten dan is het goed :D
Op donderdag 18 juli 2002 18:19 schreef wout-hugo het volgende:

[..]

proviteur :z
Tja, lekkuh toch :D Ga trouwens morgen richting amerika voor 4 weken. Zal heel wat babe foto's maken op de stranden in miami ;). Heb daar een t3 verbinding bij een kennis daar dus zal het gelijk ff uploaden ;).

• wout-hugo
Op donderdag 18 juli 2002 18:09 schreef [Elite]Hippie het volgende:

[..]

...Laten we zeggen dat hij een aardig baantje heeft ;).

[..]
Maak dan ook ff een paar foto'tjes van het oprid inclusief het moois wat daar zal staan!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 18:29 schreef [Elite]Hippie het volgende:

[..]

Lekker rustig hoor, we wonen aan de dijk. Nadeel aleen is dat er geen kabel of adsl hier is. daarom zou ik zo met 1 van jullie tweakers ruilen ook al heb ik een kamer van 2bij2 :D. Als ik maar met mijn computer kan zitten dan is het goed :D
[..]

Tja, lekkuh toch :D Ga trouwens morgen richting amerika voor 4 weken. Zal heel wat babe foto's maken op de stranden in miami ;). Heb daar een t3 verbinding bij een kennis daar dus zal het gelijk ff uploaden ;).
Laat ze maar zeuren hoor, lekker huis, zolang je zelf niet opgeblazen doet :)

Trouwens ik mag ook nie klagen kwa ouders :)

Kep wel kabelinet trouwens maar alleen nadeel dat het zeelandnet hier is.. Op me kamer in eindhoven chello , dat is wel wa beter dan zeelandnet iedergeval... nog niet alles..

• wout-hugo
Op donderdag 18 juli 2002 18:51 schreef Thermo het volgende:

[..]

...zolang je zelf niet opgeblazen doet :)

Trouwens ik mag ook nie klagen kwa ouders :)
W8 ff ik volg je niet meer....
Eerst zeg je, zolang je zelf niet opgeblazen doet!
en daarna zeg je dat je ook niet mag klagen qua ouders!

Eerst zeg je dat je het niet doet, en in de tweede zin doe je het juist! :? |:(

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 14:05

Puck

W32.Deadcode.A

Op donderdag 18 juli 2002 14:22 schreef [Elite]Hippie het volgende:

Waar heb je hem besteld dan dat je er een duitse handleiding bij hebt gekregen?

Arrived anxious, left bored

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:21
Ik ga volgende week ook op vakantie met mn powershot s30.
Ik neem zo'n 200 mb aan geheugen mee.

Maar als ik zoveel mogelijk foto's van een goede kwaliteit wil maken, wat raden jullie me dan aan.

Hoogste resolutie, Fine
1600*1200, Super Fine

Of nog iets anders?
En ik heb geen geld meer voor extra Flashkaartjes.

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
*kick*
zit er ook aan te denken om deze camera aan te schaffen voor mijn vakantie, heb nog wel een vraagje. Hoe trek je de foto's er van af, plug je de camera in je usb poort en krijg je in windows dan gewoon een extra drive?

Prepare for unforeseen consequences

• Azrael
jnijboer schreef op 12 oktober 2002 @ 15:54:
*kick*
zit er ook aan te denken om deze camera aan te schaffen voor mijn vakantie, heb nog wel een vraagje. Hoe trek je de foto's er van af, plug je de camera in je usb poort en krijg je in windows dan gewoon een extra drive?
nope, wel zoiets, eerst drivers installeren natuurlijk, dan staat ie wel gewoon onder my computer. Als je een extra drive wil moet je een cardreader hebben.

Je kan ook gewoon met een proggie de foto's uploaden naar je pc.

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

*kick*
dat niet...
er zit een programma bij, die moet je opstarten als je de camera hebt ingeplugd, daarna kun je selecteren welke je foto's je wilt downloaden...

beter is nog het progje 'canon downloader'

tip: wacht nog heel ff tot de S45 er is, dan zal de S30 zakken in prijs of kun je de S45 kopen...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Weet iemand toevallig waar die inkoop prijs van deze camera ligt?

• LordLynx
  • Laatst online: 26-02 13:20
*kick*
Jeps, gewoon een extra drive in je verkenner. Dat gezeur met Canon Downloader heb je helemaal niet nodig.

• schumacher

Verwijderd

Lowepro

ik heb pas een canon s40 en nu lees ik hier wat of het tasje Lowepro

heeft iemand een foto van dat ding en waar kan ik hem bestellen/kopen woon in utrecht

• Azrael
Verwijderd schreef op 19 oktober 2002 @ 12:15:
Lowepro

ik heb pas een canon s40 en nu lees ik hier wat of het tasje Lowepro

heeft iemand een foto van dat ding en waar kan ik hem bestellen/kopen woon in utrecht
het is hier geen helpdesk ofzo, zoek eerst zelf es :{

http://www.google.com/sea...a&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8 :{

Verwijderd

goh denk je dat ik een n00b ben ofzo

"bedankt" mede tweakers

ik heb hem trouwens vanmiddag gekocht zit perfect

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/tasje.jpg

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:09
welk tasje heb je nu gekocht ExTrEmE22 ?
Pagina: 1