Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om deze camera aan te schaffen nu heb ik een aantal vragen die ik niet in de search of in andere topics/reviews kon vinden.

Canon PowerShot S-30 661.00
CompactFlash 256 Mb (Dane-Elec) 137.00
LowePro Z-20 Cameras_Tassen 13.40
Sub Totaal 811.40
BTW 19% 129.55
Prijs excl. BTW 681.85
Prijs Totaal 811.40

Mijn budget was rond de 800 euro dus ik ben hier aardig tevreden mee. Maar nu zit ik met de vraag heb ik genoeg aan 1 accu? Ik ga over 2 weekjes op vakantie en nu kan ik elke avond wel me camera opladen maar heb ik dan voldoende aan 1 accu voor 1 dag? Ik ga er niet uren achter elkaar foto's maken.

Is 256MB compact niet te veel? Mischien is het dan beter om 128mb te nemen en met het extra geld een extra accu te kopen. Ik ben een amateur dus veel foto's maak ik eigenlijk niet. Ik neem mijn laptop mee op vakantie dus ik kan elke dag de foto's wel over zetten naar me laptop.

Verder wil ik de camera zonder te veel instellingen kunnen gebruiken, hoe bevalt de automatisch instellingen? Ik neem hem ook mee het nachtleven in en nu heb ik gelezen dat de camera erg veel licht nodig heeft. Dus ik kan geen goede foto's nemen zonder flits? Zo'n flits is toch behoorlijk irritant voor andere mensen.

Het inzoomen, hoe ver kom je hier eigenlijk mee? Wat is het verschil tussen optische zoom en normaal?

Alvast bedankt voor de hulp, ik hoop dat deze topic open mag blijven. Ik wil de camera zo snel mogelijk aanschaffen omdat ik hem voor de vakantie nodig heb.

Verwijderd

ik zou een 2-de set accu's kopen. Aan 128Mb heb je meer dan genoeg voor 1 dag. En het is volgens mij beter voor accu's om ze helemaal op te gebruiken en helemaal te laden en niet telkens een beetje bij te laden.
Ik heb zelf een A40 dus ik kan je niets over de S30 vertellen.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:14