Toon posts:

Gf4 + installeren xp geeft een zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik wilde xp gaan installeren met mijn nieuwe 4200 krijg ik in de installatie een zwart scherm. Toen heb ik een search gedaan hier en kwam tot de conclusie, om even te installeren met een andere video kaart. Dit heb ik dus gedaan. Toem met m'n 4200 gewisseld en dat ging allemaal goed. Tot ik (dezelfde dag) 3dmark ging draaien kreeg ik het bekende nv4_disp.dll BSOD :( Heb toen echt alles geprobeerd om deze BSOD weg te krijgen maar zonder geluk. Ik wil nu dus XP opnieuw installeren maar zonder de bekende wissel truuk. Weet iemand hoe ik dit moet doen? Heb een MB biosupdate gedaan.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
installeer je video kaart als een standaard pci grafische adapter. als je daarna in windows komt gooi je de 29.40 drivers eroverheen. dat zal wel werken

(mijn broertjes 4200 doet t wel bij de xp installatie)

Verwijderd

Topicstarter
Het zwarte scherm is er al in de installatie. Ik kan dus niet kiezen hoe ik m'n vid kaartje wil installeren

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 14:26 schreef Helerion het volgende:
Het zwarte scherm is er al in de installatie. Ik kan dus niet kiezen hoe ik m'n vid kaartje wil installeren
Ligt aan de combinatie Abit Kt7(a) G4ti4200. Maar wees gerust, niet alle videokaarten leveren problemen op. De A-open Aeolus G4ti4200 leverde dezelfde problemen op als jij beschrijft. De Leadtek G4ti4200 (128 Mb) doed het probleemsloos. Ook de instalatie van XP die met die andere videokaart vastliep doet het nu wel gewoon en kan eindelijk ook weer alle 3D-games probleemloos spelen.

Joppe

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me niet voor stellen dat het niet op te lossen is. De videokaart werkt namelijk wel gewoon in windows. Behalve dan de nv4_disp BSOD.

Verwijderd

Je kunt proberen in je BIOS de acpi zooi te disablen... dat werkte voor mij met windows2000 iig wel, xp kon ik nog steeds niet installeren maar ja... is altijd te proberen.

Over de "bekende BSOD", ehm... verschillende drivers proberen? Eerst je videokaart weggooien uit het systeembeheer gedoe, dan naar vga booten (als gevolg van het verwijderen vd videokaart uit systeembeheer) en dan nog eens opnieuw installeren met de drivers van nvidia of die bij de videokaart zaten...

Verwijderd

T'is een KT7 bord, dus je moet de AGPx4 wel in de BIOS uit hebben staan.... ;)

Overigens, als je installeert kun je met F8 na de eerste reboot toch gewoon VGA mode kiezen ??
Pagina: 1