Toon posts:

CPU Temp TH7II-Raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een Zalman 6500b AlCu hs geinstalled met artic silver 3. Nou hou ik de cpu temp. in de gaten en zie dat die 48C wordt stressed (100%, 1,5 uur avi=>svcd), maar dat werd die met de standaard cooler met dat plakkertje ook al. En Idle op 41,5C ook met de zalman.

Nou mijn vraag; Is die temp sensor op de TH7II-Raid wel betrouwbaar en waar zit die ergens bij de proc? En zijn dit normale waardes?
Temp meet ik met winbond hw doctor.

De specs; TH7II-Raid, 1,8Ghz (niet oc), chieftek big met 5x80mm-1x90mm-1x120mm en op de hs een 90mm (standaard zalman), 2x256mb.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Die sensor is wel goed.

Hij zit onder de cpu.
Zalmans zijn niet echt super koellers, ze zijn alleen erg stil (vind ik eigelijk niet trouwens).

als je echte goede resultaten wilt met een luchtkoeling set + stil zijn: pak dan een alpha pal 8045 of een swiftech en zet hier een stille papst op.

of ga gewoon voor waterkoeling.....

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 juli 2002 14:51 schreef ExcaliburDexter het volgende:
Die sensor is wel goed.

Hij zit onder de cpu.
Zalmans zijn niet echt super koellers, ze zijn alleen erg stil (vind ik eigelijk niet trouwens).

als je echte goede resultaten wilt met een luchtkoeling set + stil zijn: pak dan een alpha pal 8045 of een swiftech en zet hier een stille papst op.

of ga gewoon voor waterkoeling.....
De mobo gebruikt de sensor die IN het CPU zit. Er is nog een sensor die het chipset meet, de sensor zit ook in de chipset. Intel bakt die dingen standaard in.

Die zalman doet het toch goed? een intel koeler met fan op 48 graden en een zalman zonder fan op dezelfde 48 graden. Of zie ik dat helemaal verkeerd?

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Een zalman zit ook een ventilator bij. Huidige proc's kun je echt niet zomaar passief koelen. Dan moet je toch iets hebben met gigantische heatpipes ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 14:55 schreef ReseT het volgende:

[..]

De mobo gebruikt de sensor die IN het CPU zit. Er is nog een sensor die het chipset meet, de sensor zit ook in de chipset. Intel bakt die dingen standaard in.

Die zalman doet het toch goed? een intel koeler met fan op 48 graden en een zalman zonder fan op dezelfde 48 graden. Of zie ik dat helemaal verkeerd?
zit een 90mm zalman fan op (hangt er boven in de speciale zalman bracket)
Ik vind het alleen vreemd dat een standaard Intel koeler met zo'n sticker op de onderkant het net zo goed doet als een zalman (flower) met Artic Silver 3.