92 mm fan gat zagen.

Pagina: 1
Acties:

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:50
hallo .
Nu wil ik in de zijkant van m`n case een 92mm fan plaatsen. Nu wil ik dat gat gaan maken met behulp van een gaten zaag/boor. Nu is de diamter van zo`n ding die het dichts in de buurt komt van 92 mm is 90mm . Dus hou ik maar 2mm over :| . Als ik die 90mm gatenboor zou gebbruiken en vervolgens de rand van het gat afwerk met wat raamrubber is de diamter alweer wat kleiner. is 90mm een goede keuze :? .

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

lijkt me wel mogelijk. Ik heb 76mm gaten LOMP geboord en die zijn precies goed voor 80mm fans, dus als je netjes boort lijkt me dit genoeg.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:17
iets keiner is niet erg ofzow hoor :)
ieeets minder luchtverplaatsing maarja boeie ? :p

edit:
beter te klein als te groot :+

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:40

JF_

Waarom wil iedereen toch altijd ronde gaten? Kijk eens goed naar de achterkant van zo'n fan, die is niet rond, maar vierkant-met-dichte-hoeken. Zaagt een stuk makkelijker btw, gewoon 8 rechte stukken :-)
De exhaust van Enermax-voeding is btw dezelfde vorm, en dat ziet er eerlijk gezegd nog beter uit dan een rond gat.

Maar als je toch rond wilt, vergeet niet dat 't fan-house nog van die 80/92mm afgaat. 80mm fan heeft ongeveer 77mm binnendiameter, bij een 92mm is dit ongeveer 87mm.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:50
ok , dus 90mm + raamrubber is goed.

tnx.

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 14:54

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Als je de afstand van de propellor van punt tot punt neemt zal dit rond de 89mm zijn. Die 92mm is de binnendiameter van de fan

Dus met een 90mm gat en raamrubber hou je genoeg over.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op zaterdag 06 juli 2002 13:58 schreef JF_ het volgende:
Waarom wil iedereen toch altijd ronde gaten? Kijk eens goed naar de achterkant van zo'n fan, die is niet rond, maar vierkant-met-dichte-hoeken. Zaagt een stuk makkelijker btw, gewoon 8 rechte stukken :-)
De exhaust van Enermax-voeding is btw dezelfde vorm, en dat ziet er eerlijk gezegd nog beter uit dan een rond gat.

Maar als je toch rond wilt, vergeet niet dat 't fan-house nog van die 80/92mm afgaat. 80mm fan heeft ongeveer 77mm binnendiameter, bij een 92mm is dit ongeveer 87mm.
Jouw fans zweven tegen je kast aan :?

Lijkt me dat je ze toch ergens moet vast schroeven. En ronde gaten is meestal mooier afgewerkt als je je klast gaat spuiten e.d. Dan heb je niet van die zwarte plekken in je paintjob.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Pagina: 1