Toon posts:

opname kwaliteit nieuwere cd's, within temptation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen
Ik had vorige week per ongeluk de oude cd van within temptation gehuurd.
Goede muziek en goede geluidskwaliteit niks om aan te merken. Die cd is opgenomen in 1997 toen niemand ze kende en vast weinig geld was voor de studio.

Nu heb ik de nieuwe cd van ze gehuurd...
Kwaliteit ronduit K*T!!!
Is dit nou door de zogenaamde kopieer beveiligingen :?
In elk geval blij dat ik het niet gekocht had, ik snap nu waarom de mp3's van nummers zoals ice queen altijd zo slecht klonken. Het orgineel is al niet goed.

Dit effect was me ook al opgevallen bij laatste cd's van destiny's child. Terwijl cd van birgit juist weer erg goede kwaliteit is. Het is duidelijk dat het budget niet bepalend is voor de kwaliteit van een cd.

Maar in elk geval meer mensen met deze ervaringen? Ik denk zelf dat dit door de zogenasmde kopieer beveiligingen is. Die overigens totaal niet werken, want ik heb letterlijk nog nooit een cd gehad die niet makkelijk te kopieeren was.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 19:48

sjaak

un giorno credi

Het zou best kunnen aangezien er op bepaalde cd's ruis wordt gezet om cd-romspelers te storen. Helemaal onlogisch klikt het dus niet, maar als het zo zou zijn vind ik als je zo'n cd koopt het terug mag brengen. Je betaalt er toch al zoveel voor.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:24
Veel cd's zijn overstuurd! Die worden dus zo verkocht. Echt niet mooi :(

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 17:57

DatraxZ

TrueCrypts Everything

ik heb net hetzelfde voor met de cd van Rammstein - Mutter.
De geluidskwaliteit van die cd is gewoon slecht :(
Er zit bij mijn weten geen kopieerbeveiliging op.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
heb je het over het album 'mother earth' :?

wat is daar mis mee??
Heb hier toch ook een aardig geluidsapparatuur en ik hoor niet echt iets bijzonders.
beschrijf eens wat het probleem is.....

Btw: volgens mij is ie niet beveiligd, althans niets van gemerkt.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik vind alle within temptation cd's niet zo goed geproduceerd, vooral het enige werk van ze dat ik echt goed vind, "the dance".

De rest vind ik niet zo goed, ook qua productie niet, vind je within temptation goed probeer dan nightwish eens, super productie en een geschoolde zangeres.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-07 17:46
hmmm, als ik deze cd vergelijk met 'dido'; in die cd zit pas een hoop ruis (de zangkwaliteiten van -hoe heet dat mens- wou ik ff buiten deze discussie houden )

Verwijderd

Topicstarter
Een wat oudere cd van within temptation bleek wel goede kwaliteit. Is geproduceerd in 1997 in elk geval.

Maar bekende problemen als ruit tja destiny's child met "bills bills bills" is daar zeer berucht om.

Die cd van Dildo ken ik ook, een stil stuk met iets van getrommel als intro met enorme bak ruis:)

Vreemd genoeg heb je bij veel kleinere producties geen last van zulke problemen.

Maar wat me opvalt bij die nieuwe cd "mother earth" kwaliteit niet best is. De bekende hit ice queen is wat dat betreft een ramp. Rete goed, ik had het idee dat met de orginele cd het is te horen zoals het bedoeld is. Maar helaasssssssssssssssss

Verwijderd

Ik ben het niet helemaal eens met wat er hier geschreven is.
- Ik vind de geluidskwaliteit/productie op Enter minder dan van morther earth. Luister maar eens naar de snare drum (lijkt meer een zweepslag ofzo) en de gitaren (klinken niet mooi)
- Volgens mij verschillen de opnamebudgetten van Enter en Mother Earth niet veel van elkaar, aangezien Within Temptation ten tijde van het uitbrengen van Mother Earth nog niet echt heel bekend was.
- Als je nagaat hoeveel Destiny's Child en Dido kunnen besteden bij het opnemen van een album... klinkt Mother Earth helemaal fantastisch natuurlijk !
- Ironisch genoeg is de producer, Oscar Holleman, van Mother Earth ook betrokken geweest bij de tot standkoming van Enter..

Misschien als je de cd's koopt heeft Within Temptation geld genoeg om een voor jou fijn klinkend cdtje te maken :p

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik sluit me helemaal aan bij Mc-zooi. De produktie van 'Enter' is veel slechter idd vooral de snare (piccolo met veel teveel compressie). Mother earth klinkt veel opener (voor zover je van open kan spreken bij zo'n 'groot klinkende' produktie).
Ik heb van mother earth zelfs een kopie van een kopie.
Mutter van Rammstein klinkt erg goed imo, beter dan de vorige.
Ik luister eerlijk gezegd wel vooral naar de muzikanten en de produktie en niet naar de bitjes of s/n ratios, maar het is maar wat je belangrijk vindt...
Pagina: 1