MP3-dir's naar text-converteren

Pagina: 1
Acties:

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
Aloha
Ik heb van al mijn CD's MP3tjes gemaakt en zit nu met een berg MP3tjes. Opzich geen probleem. Nu heb ik ook nog al die MP3's in directory's staan van artiest en album. Daar wil ik nu een tekst bestandje van maken. Kan dat met een progje? Zo ja welk?
Of is er misschien een VBS-scriptje voor? Ik ben benieuwd. Alvast bedankt!

Greetz,
Witlof.

Verwijderd

in msdos, dir /s /b e: >c:\windows\desktop\index.txt

:)

• Witlof
Dos gebruikt maar 8 letters/cijfers.

is het ook mogelijk om dit op alfabetische volgorde te zetten met de subdirs van de desbetreffende dirs erin? dus:

artiest A
Album A
Album B
artiest B
Album A
Album B

Alvast bedankt!

Verwijderd

Nee hoor, bij mij zie je meer dan 8 characters :)

Verwijderd

Je kan toch een uitgebreide playlist maken van al je mp3-tjes, vervolgens kan je de HTML playlist door Winamp laten aanmaken, van HTML naar TXT lijkt me niet zo'n probleem.

• Witlof
bij een playlist krijg ik echt toch alle songs en ik wil alleen de artiest met album. De songs hoef ik niet.

• Witlof
misschien eens proberen om dan een batch-filetje te schrijven voor dat probleem of heeft die iemand al toevallig ;)

Verwijderd

In een grijs verleden heb ik ooit een soort mp3 database programmatje geprobeerd, waarbij aardig wat opties konden worden geselecteerd. Weet het niet zeker maar kijk eens naar mp3cat.

• Witlof
Dat werkt met ID-tags en ik weet niet of ik die wel allemaal gemaakt heb bij die songs :(

• Witlof
nee dus :( geen ID-tags.
Dan ga ik wel klote met een batchbestandje als dat wil lukken

Verwijderd

Er bestaat ook een programma die filenames converteert in idtags van de desbetreffende filenames.

bv: madonna - like a virgin.mp3 zet hij om in artist: madonna, song: like a virgin.

autotagger geloof ik, misschien dat je daar iets mee kunt.

• Witlof
kan het altijd proberen toch? dacht het wel!
bedankt iig.

Heb nu een artist lijst vanuit DOS gekregen op alfabet

Verwijderd

[foutje]

sorry

[/foutje]
Pagina: 1