Toon posts:

Welke Wireless kaart raden jullie me aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

Ik woon +/- 70 meter van een Accesspoint, van de school van mijn vriendin.

De beheerder zegt dat als je de antenne kan zien, je connectie kan maken. Dat is geen probleem, als het gebladerte van wat wilgenbomen niet meetelt (doet dat er toe??)

De PC komt zo'n 10 meter van het balkon te staan, waar ik graag een antenne zou willen plaatsen (aangezien ik me niet voor kan stellen dat het signaal ook nog eens door een paar muren wil/kan). De antenne zou dan het accesspoint "zien" (maar er staan wel 2 bomen tussen).

Ze hebben verschillende kaarten getest en die werkten allemaal (oa Dell).

Mijn vraag is: Zou dit kunnen, en zo ja, welke kaart (PCI/PCMCIA+riserkaart/USB) zouden jullie me aanbevelen? En wat voor een antenne moet ik aanschaffen/zit er bij? Ik vermoed dat de antenne iets van 15 meter kabel zou moeten hebben...

Misschien een USB versie met een lange USB kabel en een korte antenne?

Het zou mooi zijn als het mogelijk is, wat betekend dat ik internet zou hebben voor de prijs van de aansluitkosten van ADSL in mijn appartement! Ik snap wel dat je dan zegt: Duurste spullen nemen, maar dat is meestal niet nodig als anderen ook volstaan. Ik vraag gewoon om de beste prijs/prestatie verhouding. Ik heb hier niet echt de spullen om een antenne er aan vast te solderen (ik zou het wel kunnen), dus ik zoek een complete oplossing (of een losse antenne apart aanschaffen ofzo).

Zoals ik al zei: Ik heb connectie als ik de antenne kan zien (iets van een meter lang), maar ik weet niet het Wattage.

Heeft er iemand een idee?

Groeten uit Finland

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

D'r is op de FP een posting geweest over een onderzoekje naar de kwaliteit / het bereik van WiFi kaartjes en Access Points. Intel kwam er als beste uit gloofk en 3Com als slechtste.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gezien ja.

Maar er zijn een legio andere merken, plus ik wil (als het mogelijk is) een antenne aan een draad. Die Dynalink komt een beetje slecht uit de test...

Verwijderd

Topicstarter
Klein schopje + wat meer info?

Het Accesspoint is een Orinoco Accesspoint met een vermogen van 10 dBi.

Mijn appartement staat 150 meter (toch maar even nagemeten) van de antenne. Die is niet te zien vanaf m'n balkon vanwege gebladerte (volgens de beheerder van het accesspoint is dat waarschijnlijk geen probleem).

De beheerder zegt dat de Lucent kaarten wel goed zijn, maar dat alle kaarten werkten die getest waren.

Mijn computer heeft een kabel van +/- 15 meter nodig met antenne voor naar het balkon.

Ik zoek het liefst een merk dat zelf ook de antennes aanbiedt.

Ik wil zowel een laptop als een PC aan kunnen sluiten. Dus een pcmcia kaart met riserkaart of een usb device. Als daar een externe antenne aan kan.

Heeft er iemand een idee? Misschien een fabrikant van een kaart met een Lucent chip, die ook externe antennes levert?

/edit: "zowel" toegevoegd...

Verwijderd

safeway is erg goedkoop

Verwijderd

Ik gebruik to tevredenheid 2 USB-adapters van Actiontec, in Ad-hoc mode. Binnenshuis overal 11 mbps, dus maximaal.
http://www.actiontec.com/products/broadband/80211b_usb/80211usb_overview.html
Weet nog niets over de reikwijdte en hoe ze zich met AP's gedragen (als ik ADSL neem, komt er een draadloze router bij). Maar ze zijn goedkoop, klein en werken prima.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
150 meter is wel erg ver. Er zijn weliswaar nauwelijks obstructies, maar ik zou het niet aandurven.

Kan je niet van die school even een kaartje lenen? Ze weten waar je woont. :)

(Zodat je weet of het werkt voor je investeert)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, ik heb die beste man gevraagd of hij niet met z'n laptop even mee kan komen, om te kijken of hij verbinding heeft. Dat wilde hij wel doen, voor een fles Scotch... :7

Ik moet hem even bellen om wat solide afspraken te maken. Hij beweerde zelf dat 300 meter ook nog wel zou moeten lukken. Ik vind ook: eerst zien, dan geloven. Orinoco is wel een goed merk denk ik persoonlijk. Trouwens, een LAN kaart kost hier in de buurt 250 euro!

Maar als op dit forum mensen zijn met goeie berichten over andere kaarten, dan luister ik graag natuurlijk!

BTW, Safeway, heeft die een Lucent chip?

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 12:48

MnM

kijk of je ergens teletronics kan krijgen, die bieden een complete oplossing voor je probleem
ik heb dit zelf namelijk ook, een teletronics 2 Mbit pcmcia kaart, een isa->pcmcia adapter, 7 meter kabel, een Antenne. en dat werkt prima.

de afstand tussen mijn antenne en die antenne van me ISP is +/- 150 a 200 meter. En ik kan de antenne niet zien.

www.teletronics.com

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 18:08 schreef MnM het volgende:
kijk of je ergens teletronics kan krijgen, die bieden een complete oplossing voor je probleem
ik heb dit zelf namelijk ook, een teletronics 2 Mbit pcmcia kaart, een isa->pcmcia adapter, 7 meter kabel, een Antenne. en dat werkt prima.

de afstand tussen mijn antenne en die antenne van me ISP is +/- 150 a 200 meter. En ik kan de antenne niet zien.

www.teletronics.com
Dat zijn berichten waar ik wat aan heb. Bedankt!

Zijn er meer van dat soort merken of mensen met ervaringen met die merken?

• the_doc
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08-2022
Waarom neem je niet gewoon een echte PCI kaart met een kabel naar buiten met een echte antenne.
Weet je zeker dat het gaat lukken.
Er zijn verschillende kaarten op de markt waar je makkelijk de antenne vanaf kan schroeven en er dan een antenne kabel aan vast kan maken.
Zelf heb ik goede ervaring met de wmp11 kaart van linksys. Goed gevoelig en redelijk qua prijs.
Je kan B.V. ook een action tech kaart nemen en die omsolderen. Kijk maar eens op deze pagina. ( mijn soldeerwerk hihi). niet van nieuw te onderschijden.

http://www.trracer.com/projects/wirelessleiden/nodejorg.shtml

Bij wirelessleiden hebben ze ook leuke antennetjes
http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/HardwareVerkoop

Of bijvoorbeeld bij dedicated computers
http://www.dedicated.nl/default.asp?mid=http://www.dedicated.nl/prodlist.asp?groupid=29

Verwijderd

Kijk even of het apparatuur op die school hier tussen staat : http://www.wirelessethernet.org/certified_products.asp
Koop vervolgens een die ook in de lijst staat.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Ik zou het meteen goed doen:

Lekkere antenne; 14+ dBi
Mooie AP (bijv. Linksys wap11)

15 meter snoer is eigenlijk gewoon TE veel.
Ik zou de AP in een mooi waterdicht doosje stoppen, en bij de antenne op het dak hangen. Dan kun je vanaf de antenne/ap met gewoon UTP @ 100mbit verder :)

Verwijderd

ik ga deze week om proxim 802.11a kaartjes + accesspoint.
ik zoek trouwens nog een soort howto om een vpn op te zetten.
netwerk gaat er alsvolgt uitzien:

hub: 1pc + 1router(linuxbak) + adslmodem
in de router steek ik nog een extra netwerkkaart die ik verbindt met het accesspoint. en dan in een andere pc en laptop steek ik die 2proxim kaartjes
alles pc's draaien win2k, behalve de router(duh)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op dinsdag 09 juli 2002 18:36 schreef defined het volgende:
ik ga deze week om proxim 802.11a kaartjes + accesspoint.
ik zoek trouwens nog een soort howto om een vpn op te zetten.
netwerk gaat er alsvolgt uitzien:

hub: 1pc + 1router(linuxbak) + adslmodem
in de router steek ik nog een extra netwerkkaart die ik verbindt met het accesspoint. en dan in een andere pc en laptop steek ik die 2proxim kaartjes
alles pc's draaien win2k, behalve de router(duh)
Op t.net komt mischien binnenkort een review met deze 802.11A kaartjes :)

Verwijderd

yikes, vandaag offerte ontvangen,
voor 1accesspoint,1pcmcia kaart,1pci kaart van proxim komen op ongeveer 1300euro..
ik hoop maar dat het dan ook wat wordt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb mezelf in de wereld van wireless gestort en weer boven gekomen.

Ik heb m'n besluit genomen. Ik raad iedereen aan: wirelessleiden.nl

the_doc, bedankt! (alvast)
Pagina: 1