Toon posts:

PIII upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in een flaag van... heb ik een nieuwe processor gekocht.

Eerst de laatste bios geinstaleerd en hierna de nieuwe processor en helaas, PC start goed en merkbaar sneller op, tijdens het opstarten beweeg ik de muis en zodra het systeem geheel is opgestart volgt de cursor niet meer de bewegingen van de muis, alles vertraagt. Als ik rechts klik zie ik wel de omtrekken van het venster maar niet de inhoud..... Hierbij maakt het niet uit of ik de bios instel op 333/66 of 500/100, 677/133 lukt niet omdat ik dan handmatig alle instellingen moet doen.

Na 2 uur spitten in oude berichten begin ik te vermoeden dat het kan zijn dat mijn videokaart niet de snelheid van de processor aan kan.

Kan dit de oorzaak zijn?
en welke videokaart zouden jullie kunnen adviseren

(graag iets niet al te duur, systeem staat alleen maar te downloaden en SETI@home te draaien)

specs:
mb: ABIT BH6
CPU: Intel PIII 677/133 (was een celeron 333)
Geheugen 256mb intern
video: Diamond Monster Fusion met de volgende specs
š 3Dfx Voodoo Banshee chip set
š PCI bus 2.1interface (33 or 66 MHz) or AGP 1X compliant (with sideband addressing and pipelining)
š 250 MHz DAC
š 16 MB SDRAM: PCI; 16 MB SGRAM: AGP

Verwijderd

En met je oude processor doet je systeem het nog wel goed?
Lijkt mij een beetje raar dat het ineens aan je videokaart ligt.
Als deze altijd goed gewerkt heeft moet hij nu ook gewoon werken.

Doet systeem het wel goed in de veilige modus?
Controleer dan eens de systeemapparaten in apparaatbeheer in de veilige modus, gooi deze er eens uit en laat ze opnieuw detecteren door de pc weer in de normale modus te starten. Misschien ligt het ook wel aan de bios update waar nog niet de juiste drivers voor geinstalleerd zijn door windows.

Succes! :9~

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

mha,je vid kaart is volgens mij het probleem niet. Ik heb in icm een P3 750 nog met een 2mb s3 kaartje gedraaid en de cursor liep gewoon goed. Welke resolutie draai je? want als je hoger dan 1024x768 draaid zo het een probleem als dit kunnen opleveren, ookal lijkt het me vrij sterk dat een 16mb kaartje niet vloeiend zou kunnen draaien (gewoon windows,niet games).

Wat ik altijd doe als ik een moederbord of CPU upgrade, is windows ff opnieuw installeren.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Je zegt dat het niets uitmaakt of je de FSB op 66, 100 of 133MHz hebt staan (?), daaruit maak ik op dat de videokaart niet per definitie het probleem is. Deze zou alleen een probleem kunnen vormen als je de FSB op 133 in stelt en de AGP poort dus 33% is overclocked (89MHz).
Inkopper, maar ondersteund je bord en het BIOS wel een Coppermine?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59
http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_content.jsp?pTITLE=BH6&#

Daar blijkt dat hij tot celeron 700 kan en tot P3-600. Eigenlijk is dat wel vreemd, want hij zou als hij celeron 2's ondersteunt ook P3-coppermines ondersteunen zou je zo zeggen. Waarschijnlijk kan hij ook wel een celeron 766 aan. Daarna is er intern een kleine verandering 800-).

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
En is je geheugen 133? Misschien 100 of wel 66Mhz met een celly. Of zeg ik nu iets heel debiels?

Btw: Win2k opnieuw geinstald?

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 06 juli 2002 12:06 schreef White Feather het volgende:
http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_content.jsp?pTITLE=BH6&#

Daar blijkt dat hij tot celeron 700 kan en tot P3-600.
Mha dat zegt niets meer en niets minder dat hij coppermine P!!! CPU's lust. MP is bij intel locked dus er kan zelfs een 1100 celeron(128kb cache) op of een p!!! 1000 met 100 mhz fsb.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip's. Ga nu eerst schermres terugzetten dan nogmaals proberen en anders W2K opnieuw installeren (dat was alweer een jaar geleden:)

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op zaterdag 06 juli 2002 13:46 schreef empxv het volgende:
bedankt voor de tip's. Ga nu eerst schermres terugzetten dan nogmaals proberen en anders W2K opnieuw installeren (dat was alweer een jaar geleden:)
LOL!! 1 jaar! Als Winddows er al 6mnden hier opstaat vind ik het weer tijd voor een format c: :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dan moet je het systeem beter onderhouden. Windows kan best lang erop staan.

Maar die videokaart is snel genoeg. Je kunt proberen Windows opnieuw te installeren, maar meestal is dat niet nodig na een processor switch.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Uh normaal als je je processor verwisselt moet je ook je windows opnieuw installeren, (behalve als je zelfde soort cpu hebt met andere klok snelheid)

een coppermine heeft namelijk meer cach, ondersteund sse, enz,

opnieuw installeren dus

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
denk dat het niks te maken heeft met de hardware maar puur software matig

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zaterdag 06 juli 2002 14:33 schreef ExcaliburDexter het volgende:
Uh normaal als je je processor verwisselt moet je ook je windows opnieuw installeren, (behalve als je zelfde soort cpu hebt met andere klok snelheid)

een coppermine heeft namelijk meer cach, ondersteund sse, enz,

opnieuw installeren dus
Dat wist ik niet. De cache zal niet uitmaken, maar extra instructiesets inderdaad wel.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Op zaterdag 06 juli 2002 14:43 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Dat wist ik niet. De cache zal niet uitmaken, maar extra instructiesets inderdaad wel.
Windows optimaliseert zichzelf voor een bepaald cach gehalte van je cpu, dit kun je trouwens wel handmatig aanpassen in het register (2000 + XP)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Heb je daar wat meer info over dan?

Verwijderd

Topicstarter
iedereen bedank en met name: memendo voor de gouden tip: het terugzetten van de scherm resolutie.

Begonnen op 640x480 en geen enkel probleem meer toen via 1048X768 naar de oude setting 1280x1024. en alhoewel ik er nu echt niets meer van begrijp, werkt alles uitstekend.

• Memendo

Memendo

V4-power/Team BSD

Op zaterdag 06 juli 2002 15:49 schreef empxv het volgende:
iedereen bedank en met name: memendo voor de gouden tip: het terugzetten van de scherm resolutie.

Begonnen op 640x480 en geen enkel probleem meer toen via 1048X768 naar de oude setting 1280x1024. en alhoewel ik er nu echt niets meer van begrijp, werkt alles uitstekend.
'Welkom in de wonder wereld die windows heet' zullen we maar zeggen. Waarom het nu wel werkt? Geen idee!
Ik raad je nog steeds aan om ff windows te herinstalleren, dus gewoon setup nog is runnen, om problemen in de toekomst uit te sluiten
Op zaterdag 06 juli 2002 17:21 schreef Tweakertje het volgende:
Wat ik op de abit site lees, is dat er een BX chipset op je mobo zit. Officieel gaan deze maar tot 100mhz fsb. Aangezien jij er een 133mhz FSB proc in hebt gezet, overclock je dus je chipset en pci/agp bussen.
Probeer hem eens op 100 mhz fsb te draaien en kijk eens of er dan nog problemen zijn.
Het is blijkbaar heel moeilijk om een hele tread door te lezen |:(

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Wat ik op de abit site lees, is dat er een BX chipset op je mobo zit. Officieel gaan deze maar tot 100mhz fsb. Aangezien jij er een 133mhz FSB proc in hebt gezet, overclock je dus je chipset en pci/agp bussen.
Als je verder nog problemen krijgt, weet dan dat het hier aan kan liggen :)
Pagina: 1