PC inbouwen in 19" Rack voor muziekinstrumenten

Pagina: 1
Acties:

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Ik heb een 4U 19" rack dat ik tot voor kort in mijn muziekstudio gebruikte. Nu ga ik binnenkort steeds vaker optreden, waarbij steeds ik mijn pc mee moet zeulen.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk was om mijn PC (Athlon 1800+, 2x HD, CDRW, DVD, Geluidskaart, Videokaart en Netwerkkaart) op een of andere manier in dit rack te modden...

plaatje van het rack: http://www.skbindustrial.com/det.las?sku=1SKB-Rack4&subcat0=&subcat=Roto-Rack&subcat2=Case&-token=&-nothing

* MankE NeliZ NeliZ is benieuwd :)

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26
Moet volgens mij wel lukken. Wordt wel een beetje passen :+

Hmm, hoeveel cm is 7" ook alweer. Als hij hoog genoeg is moet het zeker wel lukken :)

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 12:23

magneet

Magnetic enhanced

kan je lijkt me gewoon het beste een 19" case kopen, kijk ff op shop.tweakers.net

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
kan je lijkt me gewoon het beste een 19" case kopen, kijk ff op shop.tweakers.net
Ja, daar was ik zelf ook al achter gekomen :) ...maar dit wil ik dus liever niet want:

1. Ik vind dit rack er wel stoer uitzien
2. Het lijkt me een leuk project om te doen

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 12:23

magneet

Magnetic enhanced

het zal vast wel allemaal gaan maar toch heeft het zen nadelen : waarschijnlijk word het zo dat je dat 19" rack were een keer nodig hebt en dan heb je hem vernaggeld en moet je alsnog veel geld investeren. En het ziet er nooit zo goed uit.
wat je misschien ook kan doen is wat oude 19" apparatuur die het niet meer doet zo modden dat het net lijkt of er een oude versterker of wat dan ook inzit en er dan een pc inzit

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

gebruiken die kisten elke dag op me werk maar echt super sterk vind ik ze neit weet waar je aan begint kan beter mooie flight case gebruiken word wel wat zwaarder maar wel stevig

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Dus we hebben het hier over:
Afbeeldingslocatie: http://viddel.shop.tweakers.net/plaatjes/menu/procase_assortiment.jpg

Probleem 1: is jou flightcase wel diep genoeg voor een rackmount unit ?

4U rackmount unit = 20" diep. Voor die flightcase zeggen ze "Useable depth from front rail to back is 18 inches" Kan je er achter dan nog 2" bij smokkelen ? Is die 20" van die rackmount dan inclusief uitstekende stekkers en dergelijke ?

Daar komt nog bij dat die rackmounts duur zijn. Ik weet niet of je aan 2U genoeg hebt als je PCI en AGP kaarten zonder riser wilt gebruiken. 3U is ook niet ideaal, dan hou je 1U over. 4U dan maar?

Om een of andere reden zijn die 3U units echt schreeuwend duur (1000+ euro), waarschijnlijk vanwege integrale onderdelen als voeding en slimline floppydrives. De 4U units kosten 232 euro, en dan is dat nog 'sans' voeding.

Goedkoop wordt dus duurkoop.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Zoals de anderen ook al zeggen kan je het beste een 19" computer case kopen. Het modden van zo'n case als je aangeeft is niet te doen. Kopen is de beste oplossing.

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

Ik heb tijden lang met hetzelfde idee rondgelopen voor een vriend van me, die wil nl. ook een soort "portable" opnamestudio hebben voor het live opnemen van bands.

Een computer in een 19' rack is inderdaad de beste oplossing; je kunt zat kant en klare kasten krijgen van 4u, maar de layout van die dingen is nooit zoals je hem zelf graag wilt zien.

Het probleem waar ik zelf tegenaan liep is, dat ik geen standaard 4u 19" kast kon vinden met een leeg voorfront (dus zonder dat er al drive-bays e.d. uitgefreesd zijn). Bovendien moet de kast iets van 40cm diep zijn (minimaal).

Mocht jij dus al wel een kast hebben, dan is de rest heel redelijk te doen maar wel erg tijdrovend.
Je hebt rekjes nodig om in de kast te schroeven voor je harddisks en cdromdrive e.d. Deze vind je vrij gemakkelijk in oude pc kasten enzow. Verder een dremel om je front naar eigen inzicht van bays te voorzien.
Voeding bevestigen en mobo en fans en whatever more is niet moeilijk, dat kun je zelf.

Suc6 in ieder geval enne... APHEX TWIN ROELEERT!!!

[edit}

Ehrrrmmm... sorry, je zegt "rack" en niet "kast", mijn info is dus bij deze ietwat overbodig geworden...mea culpa!

[/edit]

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
[topic=541050/1/25]
:)

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Ok bedankt mensen - mijn enthousiasme is iig enigszins getemperd wb dit project...ik ga denk ik nog wel ff met mijn flightcase naar een computerwinkel om te kijken of er een 19" PCkast-binennwerk inpast (zie plaatjes JumpStart's reactie)...maar ik moet nog ff kijken of ik er 236 Euro voor over heb (de flightkees zelf is ook honderd Euro fozo :) )

Pagina: 1