Hoe cd-rom instellen in bios?

Pagina: 1
Acties:

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04 20:50
Op me p2 300 ( chaintec mobo ), zie ik in windows opeens geen cd-rom drives na wat te hebben gekloot in de bios :(.. beetje jammer. Ik heb al ff de search gebruikt om een oplossing te vinden, maar daar vind ik alleen dingen over oude p 100's etc.
Het ledje van de sony cd-rom drive, en de philip 8x4x32 brander gaan bij het aanzetten van de pc niet meer branden. Ik heb nu dus alleen de c schijf nog... Hoe kan ik de bios instellen zodat hij de cd-rom drives weer pakt?
code:
1
2
3
4
IDE Kabel 1 = Master HD ( c schijf dus )
          Slave NIKS
IDE Kabel 2 = Master Cd-rom sony
          Slave Philips fikker

Het proggie mscdex zegt ook dat er geen drives zijn gevonden :S ik vat er niks meer van, please help! ;(

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hmz je zegt het een beetje fout :)

je hebt het over de eerste kabel primary en secundary, maar de eerste kabel is de primary aansluiting.
op die primary aansluiting heb je dan een master en een slave, die dingen die jij dus aanduid met primary en secundary

btje vaag uitgelegd geloof ik, maar denk dat het wel te begrijpen is :)

maar je weet zeker dat je kabels goed zijn, niet andersom zitten, en dat de master en slave goed ingesteld zijn :? :)

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-04 15:52

RUFFNECK

Poentje

Hmm, als de ledjes niet meer branden, kan het misschien ook liggen aan het feit dat ze geen stroomvoeding krijgen? Dat had ik een keertje ook, na wat gekloot merkte ik dat het daaraan lag en niet aan me bios oid.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04 13:35

boesOne

meuh

Inderdaad.. als je de peecee aanzet moeten zowiezo ff de leds knipperen.. Als dat niet gebeurt heb je een power probleem..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Tranze
de stroom is het probleem niet... hij gaat gewoon open, en de leds knipperen wel ff als je die knop indrukt, maar bij het inlezen van de apparaten, ( wat dus niet met de cd-roms gebeurt ) gebeurt er niks :(

• Tranze
maar hoe staat dat in je bios dan?? je kan alleen voor hd's kiezen... :?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zaterdag 06 juli 2002 14:00 schreef Tranze het volgende:
maar hoe staat dat in je bios dan?? je kan alleen voor hd's kiezen... :?
cdrom hoef je normaal gesproken nix in te vullen, da's alleen bij hd's :)

• Tranze
jullie hebben allemaal gelijk :)... gvd man, de ide kabel zat er niet goed in :D haha echt weer een domme fout L:(
Pagina: 1