Toon posts:

Netwerk kaarten op oude 486

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
of beter gezegd niet netwerkend kaarten op 486.

Ik had nog wat oude 10mbit Ethernet kaarten over die vroeger feilloos bij mij hebben gedraaid op Windows 95/98. Een kennis van me wou zijn 2 oude 486 IBM's aansluiten op z'n netwerk en ik zei dat doe ik wel ffkes. Net dus! Ik heb ze geprobeerd te installeren onder Win 95, maar ze willen maar niet werken. Ik weet zeker dat de instellingen goed staan, daar heb ik te vaak dit soort d ingetjes voor gedaan. Op zich werken ziet Windows ze wel, maar als ik netwerkomgeving doe zien ze zichzelf geen eens... ik baal hier van. Iemand een tip die weet hoe ik ze wel aan het werk krijg?

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 20:09 schreef diananas het volgende:
Op zich werken ziet Windows ze wel, maar als ik netwerkomgeving doe zien ze zichzelf geen eens... [/quote]Staat file/printersharing al wel aan? anders valt er ook weinig te zien.
En ik neem aan dat er geen hub tussen zit ... dus heb je een cross-linked kabel gebruikt???
Ze hebben wel een vast ip nr. en je kunt ze ook niet pingen??

Verwijderd

Topicstarter
goed geraden:

- ik kan ze niet pingen
- ik gebruik wel een hub en dus geen XLink kabel
- delen kan ik niet aan zetten, het is me een enkele keer gelukt, maar zonder resultaat
- ze hebben wel een vast IP

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Het aankunnen zetten van de deling lijkt me toch wel nodig en erg raar dat je die niet geinstalleerd krijgt ... als je zeker weet dat de netwerkkaartjes goed zijn ... dan weet ik het niet ... sorry
als je zeker weet dat de kaartjes wel goed zijn dan is het raar dat ze zichzelf niet zien (en dat je deling niet aan kan zetten)

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Heb je al bij de troubleshooting section van www.wown.com (World of Windows Networking) gekeken? Deze site is erg uitgebreid.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)