Toon posts:

[GIF]ani-gif is online de eerste keer schokerig :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem, ik heb uitgevonden dat ik met mn webcam filmpjes kan maken. Nou heb ik dat filmpje van avi naar gif omgezet mbv: ulead gif animator 5

probleem kan je zelf zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.phreakers.net/goth/3%20-%20after/animatie.gif
de eerste keer dat ie draait in je browser lijkt ie 'binnen te laden', daarna draait ie op normale snelheid, maar de eerste keer is het frame voor frame. :X :?

Ik heb dit nu met meerdere filmpjes, ik heb gezocht, maar niks gevonden. Weet iemand hier hoe je dit probleem oplost?

Ik wil namelijk bovenstaande pic als usericon gebruiken :Y)

Bedankt, Atar.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 14:55
Op zaterdag 06 juli 2002 07:48 schreef Atar het volgende:
probleem kan je zelf zien:
[afbeelding]
de eerste keer dat ie draait in je browser lijkt ie 'binnen te laden', daarna draait ie op normale snelheid, maar de eerste keer is het frame voor frame. :X :?
Komt omdat je GIF inderdaad wordt binnengeladen, 't is namelijk een bestand van > 1 MB. :) Ook vanuit de cache moet je browser 'm eerst inladen.
Ik heb dit nu met meerdere filmpjes, ik heb gezocht, maar niks gevonden. Weet iemand hier hoe je dit probleem oplost?
GIF animatie 'optimizen', evt. daarbij hoogte-breedte aanpassen (kleiner maken :)).
Ik wil namelijk bovenstaande pic als usericon gebruiken :Y)

Bedankt, Atar.
Dan zul je er nog wel even aan moeten sleutelen, hier @ GoT geldt als regel dat usericons niet groter mogen zijn dan 100kB, maar zelfs dat vind ik al erg veel, houd 50kB aan. :)

Owja, je bent al langer lid als mij :D, maar toch: [topic=309815] :)

Verwijderd

Topicstarter
k, bedankt voor de tips, en ik zal niet meer groeten.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Gezellig filmpje trouwens :)

Optimizen kun je overigens doen door formaat aan te passen (sowieso naar 60/60 voor je usericon). Maar ook door het aantal frames te verminderen. Een redelijk vloeiende animatie voor een animated GIF heb je al met 10 frames per seconde ofzo.

Verder kun je ook de kleuren optimizen, gewoon minder kiezen en "dithering" (verstrooiing) uitzetten (of indien mogelijk iig <80%). GIF haalt haar compressie uit het palet en lijnen met dezelfde kleur namelijk :)

Dus:

- resize (60x60)
- minder frames per seconde
- minder kleuren, geen dithering