Toon posts:

[Router] Nieuwe router + hub = ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om de Sitecom Router DC-201 te kopen, hier zit dus een 4-poorts switch in dus dat betekent al dat je 4 pc's op je netwerk kan hebben.

Daarnaast heb ik al een HUB van Sitecom NextHub HD050 (5-ports 10/100M) die al 5 pc's support.

Als ik nou die router koop en de hub erop gooi kunnen er dan 9 pc's op het netwerk(internet)?

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Ja, geen probleem. Het zijn er dan trouwens 7 ipv 9, omdat je 1 poort van de switch aansluit op 1 poort van de hub. Iig kan je theoretisch in totaal 255 pc's aansluiten.

Systeem

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Op zaterdag 06 juli 2002 03:20 schreef vandenberg het volgende:
Ja, geen probleem. Het zijn er dan trouwens 7 ipv 9, omdat je 1 poort van de switch aansluit op 1 poort van de hub. Iig kan je theoretisch in totaal 255 pc's aansluiten.
hoe kom je aan 255? als je bedoelt dat die het aantal zijn die in een C-netwerk passen heb je het ook fout want *.*.*.255 is het broadcast adres en *.*.*.0 is het netwerk adres dus dan hou je er 254 over.

Overigens kan je er wel meer aan een zooi hubs en switches hangen (hub is bij deze aantallen zeker af te raden ivm. performace) dan moet je alleen over gaan op meerdere subnetten maar fysiek hangen die bakken dan aan hetzelfde netwerk.

Mistakes are proof that you are trying...

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Op zaterdag 06 juli 2002 03:16 schreef bLiNk het volgende:
Ik ben van plan om de Sitecom Router DC-201 te kopen, hier zit dus een 4-poorts switch in dus dat betekent al dat je 4 pc's op je netwerk kan hebben.

Daarnaast heb ik al een HUB van Sitecom NextHub HD050 (5-ports 10/100M) die al 5 pc's support.

Als ik nou die router koop en de hub erop gooi kunnen er dan 9 pc's op het netwerk(internet)?
Zonde, niet doen, je kan beter de sitecom router zonder 4 porten kopen, zodra je die router aan die hub hangt valt het toch terug naar 10mbit dus kan je alsnog beter gewoon die router kopen zonder die 4 porten en dan je hub eraan.

Maar als jij geld teveel hebt kan je hem natuurlijk kopen, ik ben persoonlijk een fan van de vigor2200e router. Beste router in mijn opzicht kwa wat hij kan en hoeveel die kost. :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 08:59 schreef Novah het volgende:

[..]

Zonde, niet doen, je kan beter de sitecom router zonder 4 porten kopen, zodra je die router aan die hub hangt valt het toch terug naar 10mbit dus kan je alsnog beter gewoon die router kopen zonder die 4 porten en dan je hub eraan.
Je spreekt jezelf tegen.
Als je een router op een hub aansluit, schakelt heel de hub terug naar 10mb.
Als je een router met ingebouwde hub hebt (10/100) en je sluit je hub erop aan, werkt alles nog met 100mb.

In dat opzicht zou ik dus een router met ingebouwde switch nemen, ook niet in de laatste plaats omdat een switch sneller is dan een hub, dus ik zou najuist als advies geven om een router met MEER dan 4 porten te nemen, ipv 1 port.
Maar als jij geld teveel hebt kan je hem natuurlijk kopen,
Het scheelt heel veel performance.