Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
Moet je wel rekening houden met twee radiatoren enzo.
Afhankelijk van hoe scherp je bochten zijn, hoeveel,....
welke weerstand zal het water ondervinden he.
Ik zou het gewoon ff "droog" proberen.
en kijk eens naar de waterdruk als het terug in je reservoir komt he.
Kan hem nog niet testen omdat ik mijn spullen nog niet compleet hebt
Alle onderdelen hebben 1/2 aansluitingen, misschien wel handig te vermelden
Hoop dat het genoeg is
anders maar een 1200 l/h pomp
Verwijderd
dan is het toch juist beter voor de temp van het water??
mijn opstelling is:
pomp (onder in de kast)---> klein reservoir ---> Maz3 CPU ---> Coolingcube radiator (boven in de kast) ---> black ice pro radiator (voor onder) ---> pomp
Geloof nu maar gewoon dat flow (dus de pomp) bijna nooit de bottleneck is. Meestal is het de geleidbaarheid van het materiaal van het waterblok. helaas is er nix beter dan koper.
nix betaalbaars
Waterflow van de maze3 is wel goed denk ik
ja hoor, die is in iedergeval beter dan de maze2Op zaterdag 06 juli 2002 15:13 schreef ken het volgende:
ok thnx
Waterflow van de maze3 is wel goed denk ik
De maze3 ben ik nu aan het maken.
Still King
zag ikOp zaterdag 06 juli 2002 18:10 schreef Imhotep het volgende:
[..]
ja hoor, die is in iedergeval beter dan de maze2
De maze3 ben ik nu aan het maken.
ziet er in ieder geval
zal wel aan mij liggen MAAAR....
2 radiators?!?! voor 1 koelblokkie? ga je een flinke peltier erop zetten ofzo? anders is volgens mij 1 radiator echt wel genoeg om tot kamertemperatuur af te koelen hoor.
en die radiators geven zoveel weerstand ik heb namelijk ook een black ice 2 en ook een 600 l eiheim
Om er nu 1 in de kast te leggen is ook zonde
Daarom wil ik ze allebei gebruiken. Moet denk ik wel wat schelen in temp.
Hoop dat die Eheim 1048 genoeg is
anders ga ik voor de 1250
Nadeel is wel dat die warmer is en meer geluid produceerd
het wordt echt niet kouder dan kamer temp hoorOp zondag 07 juli 2002 02:16 schreef ken het volgende:
Ik heb hier 2 radiators liggen
Om er nu 1 in de kast te leggen is ook zonde
Daarom wil ik ze allebei gebruiken. Moet denk ik wel wat schelen in temp.
Hoop dat die Eheim 1048 genoeg is
anders ga ik voor de 1250
Nadeel is wel dat die warmer is en meer geluid produceerd
ik wil die 2e ook wel van je overnemen
welke van de 2?Op zondag 07 juli 2002 22:55 schreef ken het volgende:
voor €50 euro incl verzenden mag je hem hebben
De Blackice is nog niet binnen
ik ga er aan beginnenOp zondag 07 juli 2002 23:25 schreef ken het volgende:
sKitZo
Heb jij waterkoeling?? Of ga je eraan beginnen
Wat voor waterblok ga je gebruiken?? Zelfmade??
ik krijg (koop dus) een waterblok van Tha_MafkeesOp maandag 08 juli 2002 01:55 schreef ken het volgende:
Cool
Wat voor waterblok ga je gebruiken?? Zelfmade??
rad van de sloop en een sicce nova als pomp
kmoet alles alleen nog kopen
Verwijderd
Is die helemaal nieuw of heeft ie al even gedraait?Op zondag 07 juli 2002 22:55 schreef ken het volgende:
voor €50 euro incl verzenden mag je hem hebben
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Voor het hele setje ben ik 30 dollar aan verzendkosten kwijt
Invoerrechten moet ik nog afwachten
De Cube heeft heel even gedraaid, Is net als nieuw
Verwijderd
Had je die coolingcube dan niet in de VS besteld?
weet alleen niet meer of ik toen invoerrechten had betaald
Nu heb ik een setje besteld van 185 dollar incl verzenden
ik weet niet of ik nog invoerrechten moet betalen
Hoop het niet
Verwijderd
- Maze 3-1 (inc Peltier)
- Black Ice extreme
- GPU koeler.
Nu effe een hele domme vraag. Overal zie ik staan "1/2 or 3/8 fitting" Is dit de dikte van de aansluitslang? Zo ja, geld 1/2" = 10 mm en 3/8" = 8 mm?
Verwijderd
Inderdaad de grote van de aansluitingen alleen 3/8' = 10mm en 1/2 = 13mm.Op maandag 08 juli 2002 23:14 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Ik zelf had ook een setje op het oog.
- Maze 3-1 (inc Peltier)
- Black Ice extreme
- GPU koeler.
Nu effe een hele domme vraag. Overal zie ik staan "1/2 or 3/8 fitting" Is dit de dikte van de aansluitslang? Zo ja, geld 1/2" = 10 mm en 3/8" = 8 mm?
Maar aan die peltier heb je niks aan zonder een 24v voeding en dat is dan weer 100 euro meer en je moet ook isoleren enzo. Ik zou daar nog maar even goed overnadenken
Verwijderd
De maze 3-1 viel mij op omdate hij maar $12 duurder is dan een gewone maze 3 terwijl een losse peltier veel duurder is. Ik weet dat het veel stroom kost en je dus meestal een andere voeding nodig hebt, en dat je het goed moet isoleren maar het leek me wel een koopje
Ik kan zo gauw niet vinden hoeveel watt dat ding is.
Moet alleen nog wachten op mijn bestelling
niet alles wat ik wil is op voorraad
Duurd minimaal 2 weken voordat ik het in huis hebt
Verwijderd
Je moet er nog een losse voeding bij hebben voor je peltier. Dit kan nooit op een gewone PC voeding.Op dinsdag 09 juli 2002 00:12 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Is het verstandiger om dus een 1/2" ssnsluiting te nemen zodat er meer water door kan? of maakt dat niet uit.
De maze 3-1 viel mij op omdate hij maar $12 duurder is dan een gewone maze 3 terwijl een losse peltier veel duurder is. Ik weet dat het veel stroom kost en je dus meestal een andere voeding nodig hebt, en dat je het goed moet isoleren maar het leek me wel een koopje
Ik kan zo gauw niet vinden hoeveel watt dat ding is.
Verder vind je de maze 3-1 een koopje. Er zit waarschijnlijk geen peltier bij hoor, alleen maar een coldplate en maybe wat isolatie materiaal ofzo. Voor 12 dollar koop je iig geen peltier.
Wil je toch nog aan een peltier beginnen, dan moet je je socket gaaqn isoleren, kitten en neopreen gebruiken. Verder moet je je cpu isoleren, je coldplate en je peltier. Allemaal met kit en neopreen of ander goed isolerend materiaal.
Ik ben sinds kort ook met een peltier bezig en het werkt prima hier, maar als ik mijn mobo wil verkopen, dan zal ik of heel goed schoon moeten gaan maken, of toch maar gewoon houden, want schoon zal het nooit meer worden
En waarom wil je nou 2 rads gaan gebruiken? Test eens of het wat opschiet en post je ervaringen!
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Als je mijn post had gelezen dat wist je dat ik dus al 2 radiators hebt om er dan 1 in de kast te laten staan is dan ook zondeOp dinsdag 09 juli 2002 09:22 schreef -=MOL=- het volgende:
En waarom wil je nou 2 rads gaan gebruiken? Test eens of het wat opschiet en post je ervaringen!
[/edit]
Dus ik dacht, Ik gebruik deze 2 gewoon voor mijn nieuwe WC setup
Ook al scheeld het maar 1 graad
Het water van mijn vorige setup werd erg warm. Leek dus dat de rad niet echt voldoende werkt. Dan heeft een 2de rad toch zeker wel zin?? of zie ik het verkeerd??
die heb ik al binnen van mafkeesOp maandag 08 juli 2002 02:04 schreef sKitZo het volgende:
[..]
ik krijg (koop dus) een waterblok van Tha_MafkeesZie hier!
rad van de sloop en een sicce nova als pomp
kmoet alles alleen nog kopen
ALleen vraag ik me nu af of ik met een eheim 1250(die ik wil kopen) geen overkill heb.
Verder heb ik een twingo kachelradiator (210x160x50mm), behoorlijk groot.
Hoe hard zal het water lopen?? Dit in verband met een "raamreservoir"
met 1 radiator en 1 koelblok is die 1048 ruim voldoendeOp dinsdag 09 juli 2002 14:32 schreef executor het volgende:
[..]
die heb ik al binnen van mafkees.
ALleen vraag ik me nu af of ik met een eheim 1250(die ik wil kopen) geen overkill heb.
Verder heb ik een twingo kachelradiator (210x160x50mm), behoorlijk groot.
Hoe hard zal het water lopen?? Dit in verband met een "raamreservoir"die in de zijkant komt.
Ik wil ook graag rekening houden met toekomstige gpu-blok HDkoeling en chipsetkoelingOp dinsdag 09 juli 2002 14:40 schreef ken het volgende:
[..]
met 1 radiator en 1 koelblok is die 1048 ruim voldoende
Is een snelle waterstroom juist beter/slechter voor de temp??
schijnt weinig uit te maken.Op dinsdag 09 juli 2002 15:22 schreef ken het volgende:
Dan zou ik voo rde 1250 gaan
Is een snelle waterstroom juist beter/slechter voor de temp??
Verwijderd
Met 2 radiators heb je volgens mij geen fans meer nodig, omdat de extra radiator al voor extra koeling zorgt.
Ik vond $12 extra voor een peltier al goedkoop ja. Nog eens gekeken en ze leveren een coldplate. Ik dacht dat een peltier/coldplate onlosmakelijk met elkaar geleverd werden
Die 1250 is wel een heel stuk duurder dan de 1048.
Met 2 radiators heb je volgens mij geen fans meer nodig, omdat de extra radiator al voor extra koeling zorgt.
[quote]
Na das dus onzin. Als beide radiators bijna geen warmte afgeven heb je er nog niks aan. Neem gewoon een goede fan die je op 5v laat draaien en dan hoor je hem echt niet hoor.
Dus niet. Zal wel alleen een coldplate zijn dus.Op dinsdag 09 juli 2002 20:50 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Die 1250 is wel een heel stuk duurder dan de 1048.
Ik vond $12 extra voor een peltier al goedkoop ja. Nog eens gekeken en ze leveren een coldplate. Ik dacht dat een peltier/coldplate onlosmakelijk met elkaar geleverd werden
Nu nog opzoek naar een peltier en voeding