Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire
Je kan een extra lpt poort kopen, kost je wel een pci slot (of isa).
Zelf heb ik een oude isa kaart en daar heb ik een bandkabeltje opgesoldeerd, zodat de kabel binnenlanks naar m'n LCD'tje kan.
Zelf heb ik een oude isa kaart en daar heb ik een bandkabeltje opgesoldeerd, zodat de kabel binnenlanks naar m'n LCD'tje kan.
maar als ik een pci kaart koop, zit de ltp1 dan niet weer gewoon aan de buitenkant? llijkt me onzinnig om op die pci kaart weer een stekker aan te sluiten die dan een volgend slot inneemt voor een printerpoort...Op zaterdag 06 juli 2002 01:15 schreef Slackware het volgende:
Je kan een extra lpt poort kopen, kost je wel een pci slot (of isa).
vanuit het fabrikant standpunt he?
Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire
usb lcdtje maken en vanbinnen op het mobo aansluiten? is dat wel een optie?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
ja denk het wel, maar hoe te doen?
ja, die lpt zit ook weer aan de buitenkant, daarom heb ik een bandkabeltje aan de onderkant van die kaart gesoldeerdOp zaterdag 06 juli 2002 01:18 schreef XPointman het volgende:
[..]
maar als ik een pci kaart koop, zit de ltp1 dan niet weer gewoon aan de buitenkant? llijkt me onzinnig om op die pci kaart weer een stekker aan te sluiten die dan een volgend slot inneemt voor een printerpoort...
vanuit het fabrikant standpunt he?
en dat lukt goed?
ik bedoel, ben jij erg technisch? ik heb nog niet eerder gesoldeerd... weet wel hoe het moet, maar zou je eventueel even wat uitleg kunnen geven?
kan ik je mailen?
ik bedoel, ben jij erg technisch? ik heb nog niet eerder gesoldeerd... weet wel hoe het moet, maar zou je eventueel even wat uitleg kunnen geven?
kan ik je mailen?
Verwijderd
gewoon je lpt1 aan de binnenkant losschroeven volgens mij dan ligt ie open en kan je gewoon solderen
binnenlangs dus
Het is best wel eng om te doen, maar ik heb om dat probleem op te lossen een gedeelte van een oude fdd kabel direct op het mobo gesoldeerd. Je moet hiervoor wel een beetje aardig kunnen solderen,
want anders loopt het fout af. Maar het werkt dan gewoon prima. Ik heb een klein schakelaartje op de power van mijn lcd gedaan, en kan dan evengoed mijn printert op de achterkant aansluiten, en die werkt dan ook. Wel eerst je lcd uitzetten en de software uitschakelen, anders heb je evengoed nog kans op mooie rook.
^ kick ^
Zijn er misschien wat goedwillende tweakers hier die even willen laten zien hoe ze de LCD's hebben aangesloten? Ik zit ook met hetzelfde probleem, en om nou heel m'n LPT open te gaan leggen aan de binnenkant zie ik niet zo zitten.
Misschien wat andere creatieve oplossingen die met pics te bewonderen zijn? Zou mooi wezen
Zijn er misschien wat goedwillende tweakers hier die even willen laten zien hoe ze de LCD's hebben aangesloten? Ik zit ook met hetzelfde probleem, en om nou heel m'n LPT open te gaan leggen aan de binnenkant zie ik niet zo zitten.
Misschien wat andere creatieve oplossingen die met pics te bewonderen zijn? Zou mooi wezen
juist die uitbreidingkaartje hebben vaak 2 lpt poortrn waarvan je er een via een draadje naar een plaatje loopt .. deze kun je in de pc laten hangen ...
soldren is kennelijk niet voor je weggelegd :-)
soldren is kennelijk niet voor je weggelegd :-)
Is it me of klopt hier iets niet in de tweakersgeest: Je moet het zelf van binnenuit een beetje gaan solderen, het hoeft toch niet direct aansluitbaar te zijn, tweak je LPT poort zodanig dat het niet meer buitenom hoeft!
Of ligt het nou aan mei!?
Of ligt het nou aan mei!?
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Verwijderd
kun je doen maar zonder de skills hiervoor kun je je mobo of lpt poort goed vermeubelen.koop een kaartje dat vervangbaar is , sloop daar de pporten die naarr buiten lopen vanaf en soldeer zelf draadje aan de kaart die dus binnen blijven.Laat dat afdekstripje voor de pci uitgange gewoon zitten en aan de buitenkant zie je er niets van. Wel een pci kaartje vermeubeld maar als het fout gaat met je mobo.................
Verwijderd
Dit lijkt mij ook het beste idee, die pci lpt kaartjes zijn ook weer niet zo'n hap in de wallet. Zoek anders iemand die voor je kan solderen, zijn vast wel tweakers die dat klusje voor je kunnen klaren. Heb zelf mijn lcd buitenom lopen, na het soldren van m'n IR receiver onderop het mobo (via epia) had ik het wel gehad. nog eens 25 solderingen voor mijn lpt vond ik weer iets te veel van het goeie, bovendien had ik er al een stekker aangezet en wil ik em nog kunnen gebruiken om op een andere pc aan te sluitenVerwijderd schreef op 14 augustus 2002 @ 02:06:
kun je doen maar zonder de skills hiervoor kun je je mobo of lpt poort goed vermeubelen.koop een kaartje dat vervangbaar is , sloop daar de pporten die naarr buiten lopen vanaf en soldeer zelf draadje aan de kaart die dus binnen blijven.Laat dat afdekstripje voor de pci uitgange gewoon zitten en aan de buitenkant zie je er niets van. Wel een pci kaartje vermeubeld maar als het fout gaat met je mobo.................
Het gaat er niet om dat ik het niet kan (lukt me best, ik ben best handig in dat soort dingen... laatst een mutlikabel gesoldeerst van 13 XLR aansluitingen (dus 3 aders per aansluiting, nou dan is dit een eitje kan ik je verzekeren). Het probleem vind ik dat ik ten eerste de nog een half jaar aanwezige garantie op m'n A7V266 verlies (en dat terwijl garantie af en toe toch best makkelijk kan zijn). Dan zit je nog met het probleem dat als je het bord eens wil gaan vervangen door een ander een potentiele koper misschien niet zit te wachten op een mobo waar vannalles aan / uit gesoldeerd is e.d. En als laatste punt moet ik dan weer rekening houden met m'n scanner want zoals ik hierboven lees is het geen goed idee om beiden aan te zetten... aangezien ik ook 2 broertjes heb die dat allemaal niet zo nauw nemen, en de scanner op mijn compu zit loop ik dit risico liever niet.
Dus dan inderdaad maar een LPT insteekkaart, eens kijken wat zo'n kreng kost.
Dus dan inderdaad maar een LPT insteekkaart, eens kijken wat zo'n kreng kost.
Pagina: 1