Toon posts:

IR remote probs

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mmzz. uiteindelijk heb ik ook zo een ding ineen gestoken.
ik sluit het aan... ok. 't ding fikt niet op, dat is dus al goed. (nadat mijn netwerkkaart aan mijn moederbord gesmolten is door een nieuwe batterij te steken, let ik altijd goed op of er niks rookt)
nuja. ik sluit het ding dus aan, en ik start mijn pc op... en ik start winlirc op. die geeft een error failed tot initialize bla bla.
Change configuration dus.
'k maak een nieuwe configfile aan. en ik pak m'n afstandsbediening bij de hand.
ik klik op learn, en ie begint z'n routine te doen.

tot...

Button 1 name?
Please press and hold down the 'g' button until told to stop.
Stop. Failed to get a consistent initial signal. Please try again.
Button 1 name?

de ir receiver ontvangt wel degelijk signalen van mijn ab, want ik heb button 1 tot 10 kunnen toewijzen. alleen, als ik de knopjes van m'n ab moet blijven indrukken komt die 'failed to...' error..

'k heb in de search gekeken, enzo en op internet gezocht, maar ik vindt niet echt bruikbare info. het soldeerwerk, daar ben ik vrij zeker van dat 't werkt...
ahja. ik heb een TSOP 1838 gebruikt, ipv een TSOP1738..
maar dat doet er normaal niet toe.. (behalve een andere pinout)
kan iemand mij helpen? 'k zou 't op prijs stellen.. :)

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

heb je misschien een lange kabel gebruikt van de TSOP naar de rest van de schakeling??

Dat was bij mij het probleem, ik kreeg iedere keer een beetje 'ruis' tijdens het learn-proces. Kabel vervangen/inkorten was bij mij de truuk!

Verwijderd

Topicstarter
de TSOP is rechtstreeks op een db9 connector aangesloten, en die zit rechtstreeks op m'n com poort. :?

Verwijderd

[off-topic]

Hebben jullie een goede how-to om z`n ding te bouwen ?

[/off-topic]

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 10:04

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Op zaterdag 06 juli 2002 10:36 schreef Jeuksel het volgende:
[off-topic]

Hebben jullie een goede how-to om z`n ding te bouwen ?

[/off-topic]
K'wil d'r ook wel 1...
Maar ze zijn trouwens ook wel redelijk makkelijk te vinden hier hoor, search maar op IR schema ofzo...

Er zijn makkelijke schema's en wat ingewikkeldere, t'schijnt dat je een of andere chip kunt opblazen als je een "te gemakkelijk" schema kiest.. :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 16:52
je moet zien of je AB wel een herhalend signaal uitzend als je op de knop drukt. En ook als je een multi-AB gebruikt kan het zijn dat je geen consistent signaal krijgt. Hier werken alle AB's, behalve de multi.

Verwijderd

ok dan, schema voor dit ding: http://www.tweakhardware.com/guide/remote/

en antwoord aan de topicstartster:
Heb ik ook gehad.. De truc: windows opstarten, alles uitzetten met Ctrl+Alt+Del (behalve explorer :P) en dan nog een keer proberen te configgen met winlirc. Let er ook op je de afwijking/tolerantie hoog instelt op iets van 75 ofsow. Anders kan je ook altijd nog op zoek gaan naar een pre-made config op lirc.org ;)

Succes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ik ga het direct proberen...
tot strakkies 8-)

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

wat voor remote gebruik je??
welk merk? type?
Kijk hier eens of de jouwe erbij zit http://www.lirc.org/remotes/

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

ik heb deze schakeling gebouwd met een ir ontvangertje uit een philips video (tfm5360) ik heb hem aangesloten als op het schema van lirc maar winlirc reageerd er niet op. kan het zijn dat win2k de poorten dicht gooid? als ik met de scoop op de autput pen met dan staat er wel een signaal op als ik op de philips a.b. op een knop druk.

kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Ik heb 't ook gehad toen ik die condensator vergeten was, en later verkeerd om gesoldeerd had. dusse zit ie goed?
Pagina: 1