Nieuwe computer piepts en valt uit.

Pagina: 1
Acties:

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn pa heeft via zijn werk een nieuwe computer gekregen. Op zich een best okee ding. Maar nu is het alleen zo dat ie nogal de neiging heeft uit te vallen. Dit gebeurt na bijvoorbeeld een 45 minuten warcraft spelen of iets anders 3d. Met uitvallen bedoel ik trouwens harde reset, alsoof de stroom er even af gaat en dan opnieuw opstart/boot. Dit is natuurlijk niet helemaal okee, dus ik speedfan/MBM5 gedownd en nu zie ik dat de temp van iets 127 graden is, maar ik vertrouw dat niet helemaal omdat ik niks kan voelen dat echt warm is. Wat ook vreemd is, is dat er ook zo nu en dan spontaan beepjes zijn, gewoon heel kort en 1 malig.
Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen???
Dit zit erin.

chaintech 9bjd
geforce4 440mx :r

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? of een proggie van chaintech die waarschijnlijk wel betrouwbare waardes geeft????
Bij voorbaat dank voor de hulp.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Kijk eens in de BIOS wat deze aangeeft aan temperaturen. Over het algemeen zijn deze wel te vertrouwen.

127gr. lijkt me erg veel, en je comp zou er dan al eerder 'last' van moeten krijgen, middels hangers tijdens je spel.

Ik denk dat er iets goeds mis is op je mobo, of wellicht je voeding die het niet meer trekt op een gegeven moment.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• DRaakje
  • Niet online
Jah temps in bios zijn laag. (40 gr.)
Probleem is hoe bewijs ik dat de voeding brak is??
Bij de leverancier zeiden ze dat het zou moeten liggen aan het feit dat het spel niet met XP overweg zou kunnen. :Z

Verwijderd

Die piepjes komen waarschijnlijk van je bios, dus hier moet denk ik toch iets niet helemaal in order zijn.

Kijk anders even in het boekje van je moederbord, misschien staan hier de piepgeluiden uitgelegd.

Succes :9~

• DRaakje
  • Niet online
Op zaterdag 06 juli 2002 00:57 schreef RedBuLL het volgende:
Kijk anders even in het boekje van je moederbord, misschien staan hier de piepgeluiden uitgelegd.
2keer dat boekje doorgespit, en zelfs van chaintech de pdf gedowned, maar nergens info... :(

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
hoort in je boekje te staan...
verder weetje zeker dat die 127graden geen 127 Kelvin zijn?

Verwijderd

127 graden Kelvin? Lijkt me een beetje aan de lage kant denk je niet? :-) Je bedoelt waarschijnlijk Fahrenheit, dat zou het wel kunnen zijn.

Maar probeer eens een keer alle zooi uit de PC te halen, liefste ook ander geheugen erin (wel de vidkaart natuurlijk) en dan nog eens proberen. Doet ie het dan goed? Dan een voor een de onderdelen erin, tussendoor testen totdat je het rotte onderdeel hebt gevonden.

Ook kan je het eens proberen met een andere videokaart. Als die het niet is dan is het waarschijnlijk de voeding. Ook ff testen dan.

Verwijderd

Van de chaintech 9bjd is de tempsensor echt wel betrouwbaar. Ik zou je cpu er ff afhalen en kijken wat voor pasta er onderzit. Sommige mensen kunnen nl geen pc's bouwen. Dan zou dit dus het probleem kunnen zijn dat je pc bij een bep aantal graden uitknald. Je hebt toch niet toevallig een xp cpu erop ??? die krengen kunnen errug heet worden
Pagina: 1