Toon posts:

VPN probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een VPN verbinding met een vriend alleen nu kan hij al wel in loggen op mijn pc, maar hij kan alleen de shares van mijn pc zien en niet van de rest van de pc's in het netwerk en als ik bij hem de status op vraag (win xp) dan komt er bij de server te staan 169.*.*.* en de client is wel netjes 192.*.*.* iemand een oplossing??

Ik heb in mijn netwerk een router met DHCP met daar direct 3 pc's aan
mijn pc heeft 2 netwerkkaarten om door te lussen naar een andere pc.

Verwijderd

De machine waarmee je vriend een VPN verbinding op kan zetten, routeert deze machine ook?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je routeert die ook?
ik heb de volgende protocollen er staan:
TCP/IP, NWLink IPX/SPX, File sharing, Stuurprogramma voor netwerkcontrole, Client MS netwerk, NWLink NetBios, Genelink Software Router Driver, QoS Pakkerplanner

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Met routeren wordt bedoelt dat als die vriend van jouw inlogt bij jouw en en komt een pakketje binnen (van die vriend van jouw) voor een andere pc dan die van jouw (volg je het nog?) dan moet jouw computer wel zo ingesteld staan dat die dit pakketje ook het interne lan opschopt.

Dit is niet standaard ingesteld. (zou zo snel ook ff niet weten hoe je dat bij XP aan kan zetten want ik heb geen XP)

Mistakes are proof that you are trying...

Verwijderd

Topicstarter
ja dat kan ik volgen ja. Dus... is er iemand die weet hoe in het aan kan zetten??

Verwijderd

Topicstarter
Maar het vreemde is dat hij wel een pc in het netwerk ziet alleen als hij er mee wil connecten dan komt er U heeft te weinig rechten bla bla bla..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zaterdag 06 juli 2002 07:52 schreef S1985S het volgende:
Hoe bedoel je routeert die ook?
ik heb de volgende protocollen er staan:
TCP/IP, NWLink IPX/SPX, File sharing, Stuurprogramma voor netwerkcontrole, Client MS netwerk, NWLink NetBios, Genelink Software Router Driver, QoS Pakkerplanner
Voor je VPN verbinding heb je in principe alleen TCP/IP, File Sharing en Client voor MS netwerken nodig.

De rest zorgt alleen maar voor onnodige overhead.

Wil je dan ook nog bij elkaars bestanden kunnn komen, moet de Windows user + password natuurlijk wel aan beide kanten bekend zijn, anders heb je idd geen rechten om je aan te melden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Op de andere pc zit geen wachtwoord en iedereen kan er op thuis in het netwerk, alleen hij weigert het gewoon als het iemand is die via VPN komt. Hij geeft de melding geen rechten.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen??
Pagina: 1