plextor 12/10/32 IDE problem

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Als ik sinds kort (4 CD's succesvol gekopieerd) een CD probeer te kopieren dan gaat me computer precies hangen
niet helemaal hangen (een half uur later is het write-buffer 20% gevuld)
ik krijg ook pieken van 100% cpu usage (dual c300A@504, win2K) waardoor ik effe niks kan doen (alles komt tot stilstand)
het proces dat deze pieken genereerd = svchost.exe en komt 2 keer voor in me taakbeheer, 1 keer met 12 MEG ram en 1 keer met 2meg ervan.

ik kopieer vanaf een 40x speed DVD-rom (8x) en gebruik nero 5.0.2.4

iemand ideeën?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wat voor DVD-rom, IDE of SCSI.

Heb jij trouwens ook een CD-rom, heb begrepen dat naast een DVD ook een cd-rom moet hebben, ook al kan je Cd-rom's draaien:? erg vaag , weet ook niet meer wat ik moet doen :(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• witchdoc
AL mijn apparaten zijn IDE
ik heb trouwens al enkele succesvolle kopies van die DVD-rom naar plextor burner gedaan.
plextor staat master op IDE2, DVD-rom staat slave op IDE1

branden vanaf HD gaat wel probleemloos

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38

momania

iPhone 30! Bam!

Je had beter de SCSI versie kunnen kopen en dan voor nog wat meer een knappe Plextor 40x erbij...
dan gaat het altijd goed en kost het ook bijna geen proc. tijd.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• witchdoc
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 20:10 schreef momania het volgende:
Je had beter de SCSI versie kunnen kopen en dan voor nog wat meer een knappe Plextor 40x erbij...
dan gaat het altijd goed en kost het ook bijna geen proc. tijd.[/quote]ik weet ook dat scsi beter is en al die trammalant, maar ik heb geen scsi en geen portemmonnee om alles in scsi te doen ook niet
Daarbij is een dual celery300A@504 PER STUK meer dan voldoende om een cd'ke te kopieren.
Heb het al een aantal keer gedaan ook.

• witchdoc
*BUMP*

Verwijderd

Ik heb ook wel wat problemen gehad met een te hoge CPU usage en kon zelfs niet 1 op 1 branden vanaf een Plextor 40x scsi . Ik heb toen DMKA bij m'n brander aangevinkt en sindsdien geen problemen meer . Vanaf HD lukte trouwens wel . Vreemd , maar nou werkt het tenminste .

• witchdoc
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 20:52 schreef PeeJee het volgende:
Ik heb ook wel wat problemen gehad met een te hoge CPU usage en kon zelfs niet 1 op 1 branden vanaf een Plextor 40x scsi . Ik heb toen DMKA bij m'n brander aangevinkt en sindsdien geen problemen meer . Vanaf HD lukte trouwens wel . Vreemd , maar nou werkt het tenminste .[/quote]WAT heb je aangevinkt?
Bedoel je DMA? Euhh.. waar in hemelsnaam vind ik dat optieke in win2K? (ik zie ze nie)
Vanaf HD burnen doet ie bij trouwens ook zonder problemen.. maar ik copy vooral dus daar heb'k nie veel aan :'(

• witchdoc
mm, die DMA heb'k gevonden.. stond bij IDE controllers ipv bij cd roms
ff proberen

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:00

Opa

Nu Multifocaal!

Heb je wel de w2k bestanden van de Nero site gedownload?
Heb je bij file >>preferences >> handmatig wat ingevuld of nie?
Heb je al op de schijf gezocht waar die exe staat die 2x geladen wordt?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• witchdoc
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 21:20 schreef victorvo het volgende:
Heb je wel de w2k bestanden van de Nero site gedownload?
Heb je bij file >>preferences >> handmatig wat ingevuld of nie?
Heb je al op de schijf gezocht waar die exe staat die 2x geladen wordt?[/quote]w2k bestanden? euhh.. eerst deed ie het! :) dalijk ff checken
buffersize staat op atomatic config trouwes
die file = svchost.exe uit c:\winnt\system32\

• witchdoc
Which Nero Releases supports Windows 2000?

The first Nero Release which supports Windows 2000 is Nero 4.0.8.3.
Please download the latest Nero Demo if you use an older
Nero Release.
Nero 5.0 works under Windows 2000.

da's het dus al niet

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38

momania

iPhone 30! Bam!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 20:13 schreef poohbeer het volgende:
ik weet ook dat scsi beter is en al die trammalant, maar ik heb geen scsi en geen portemmonnee om alles in scsi te doen ook niet[/quote]Als je dan ook met wat minder genoegen had genomen had je aan een 8X op SCSI nog zat geld overgehad voor een SCSI kaart een een Plextor 40X

*Wat is't ook zonde dat Plextor ooit aan IDE is begonnen;(*

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1