FF een vraagje over de topologie van me thuis netwerkje. Ik heb een internet verbinding van chello thuis. deze verbinding laat ik binne komen op een p1 machine die draait als route met winroute. deze zorgt er ook voor dns en dhcp. Dit is de situatie toen ik werkte als een werkgroep met me pc's.
Nu de nieuwe situatie. de router draait nog maar ik heb een andere machine met win 2k server geinstalleerd en de zorgt nu voor de dhcp. de computer is net als de ander pc's aangesloten op de hub. maar als ik dan de dhcp uitzet in winroute kan ik niet meer internetten.
Nu de vraag; why?!
Komt dit omdat de server die voor de dhcp zorgt direkt verbonden moet zijn met de router en dan pas naar de hub gaat met de verbinding?
Het is jammer dat ik het op het moment niet kan toe lichten met een afbeelding.
Maar die post ik later nog. In ieder geval alvast bedankt voor jullie aandacht.
Nu de nieuwe situatie. de router draait nog maar ik heb een andere machine met win 2k server geinstalleerd en de zorgt nu voor de dhcp. de computer is net als de ander pc's aangesloten op de hub. maar als ik dan de dhcp uitzet in winroute kan ik niet meer internetten.
Nu de vraag; why?!
Komt dit omdat de server die voor de dhcp zorgt direkt verbonden moet zijn met de router en dan pas naar de hub gaat met de verbinding?
Het is jammer dat ik het op het moment niet kan toe lichten met een afbeelding.