Als je je DVD speler en je Cd-writer op je moederbord aansluit heb je dan ATA 100 kabels nodig ?? of andere
Gewoon standaard IDE-kabel.
Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!
Verwijderd
ATA33 kabels zijn genoeg, aangezien geen enkel CD-apparaat op 33 MB/sec kan komen, er zijn echter wel DVD-spelers die ATA66 zijn(ze halen echter dus nog lang geen 33 MB/sec)
Maar aangezien het backwards compatible is mag je gerust DVD en CD speler aan een ATA 100 kabel hangen.
Is wel handig als je naast die CD/DVD speler/brander nog een ATA100 HD oid aansluit.
Mijn 2x brander zit ook aan een ATA 100 kabel
Is wel handig als je naast die CD/DVD speler/brander nog een ATA100 HD oid aansluit.
Mijn 2x brander zit ook aan een ATA 100 kabel
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Ik zou ATA 100 pakken aangezien je als je een oude ATA 33 kabel pakt je geen nieuwe hebt.... en als je een rounde wil, wat ik begrijp (toch
) dan zit je sowieso meteen op ATA 100
Verwijderd
ATA 100 kabels bestaan niet
ATA 66 kabels zijn al onzin
Die kabels bestonden al toen ATA 33 nog hightech was
ata100 kabels bestaan wel. t'zijn alleen gewoon ata66 kabels en ook exact tzelfde als ata133Op zaterdag 06 juli 2002 01:45 schreef VipTweak het volgende:
alleen handig voor heeele nieuwe cdrom spelers. sommige ondersteunen nmlk al ata-66 al is het overbodig.
Waarop baseer je dat?Op zaterdag 06 juli 2002 01:45 schreef VipTweak het volgende:
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Dat ik die kabels toen ook al kende.Op zaterdag 06 juli 2002 01:52 schreef Smarron het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat?
Het zijn geen speciale kabels hoor, ze hebben gewoon extra aders en dat was toen ook al uitgevonden tegen storingen.
Maar dat ze niet bestaan ofzo ?Op zaterdag 06 juli 2002 01:54 schreef VipTweak het volgende:
Dat ik die kabels toen ook al kende.
Het zijn geen speciale kabels hoor, ze hebben gewoon extra aders en dat was toen ook al uitgevonden tegen storingen.
Enkel HD's hebben Ata 100 kabels nodig tegenwoordig, (of serial ATA
).
Ik heb ATA133 kabels aan mijn Maxtors hangen. Of zijn het gewoon nep-ATA133 kabels?Op zaterdag 06 juli 2002 02:12 schreef JimmyPop het volgende:
Enkel HD's hebben Ata 100 kabels nodig tegenwoordig, (of serial ATA).
Verwijderd
Nee gewoon marketing truc.Op zaterdag 06 juli 2002 02:10 schreef Smarron het volgende:
[..]
Maar dat ze niet bestaan ofzo ?
Vroeger waren het gewoon superdure 1ste klas kabels
Toen werden het ATA66, ATA100 en ATA133 kabels, maar er is nx veranderd aan de kabel zelf.
DAmn, dik genaaid. Weet ik dat ook weer. ThanxOp zaterdag 06 juli 2002 02:29 schreef VipTweak het volgende:
Nee gewoon marketing truc.
Toen werden het ATA66, ATA100 en ATA133 kabels, maar er is nx veranderd aan de kabel zelf.
Mjah, maar daar gaat het niet om.. Je hebt een 80-aderige kabel nodig om ATA66 of hoger te gebruiken.. Daarom is het dus gewoon een ATA66 kabel.. (en inderdaad hetzelfde als ATA100 en ATA133)Op zaterdag 06 juli 2002 02:29 schreef VipTweak het volgende:
Dat hij daarvoor al bestond maakt niks uit!
Anyway.. Voor de topicstarter: 't lijkt me inmiddels al duidelijk, maar in het vervolg even de search gebruiken, want daar kun je dit soort info makkelijk vinden.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()