Asus GF4 ti4200 en detonator prob.

Pagina: 1
Acties:

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 18:51

flexje

got-father

Topicstarter
luister , ik heb :
- epox 8kha+
- 256 mb ddr
- winxp
- *** asus gf4 ti4200 128 mb

ok , volgende , ik heb nu al een week mn gf4 ti4200 in huis en ik krijg em dus echt NIET geinstalleerd.waarom?:
Ik had eerst een GF2 mx-400 in mn pc zitten... die wou ik dus vervangen met mn nieuwe kaart , niet zo simpel als ged8.

Ik zat in winxp , ik ga naar Add/remove software, ik deinstalleer de nvidia detonator, k sluit pc af , doe nieuwe kaart erin , pc opstarten , standaard install wizard annuleren , detonator 29.42 installeren , rebooten , terug in winxp met 640x480 en 4bit kleuren !! oftewel , detonator niet geinstalleerd ,
dit heb ik een stuk of 40x gedaan , zonder resultaat...

hij wil geen een driver installeren.
als ik dus in dat "save mode" achtige mode ben en ik kijk dus bij device manager , bij mn nieuwe videokaart , dan zie ik bij de properties staan : This device cannot start

wie weet wat er aan de hand is?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 10:13
format C: en reinstall windows je kan niet zomaar een videokaart vervangen....

Upside down

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

Probeer eens de standaard driver van win XP eerst. Athans in mijn boek (aopen ti 4200) raden ze dat aan en ik had geen problemen ondervonden.
Op vrijdag 05 juli 2002 23:49 schreef Craytahar het volgende:
Dit klopt dus van geen meter, heb het vandaag nog gedaan door mun oude te vervangen door een nieuwe ti4200.

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 08:34
Ik ging van Geforce 2 Pro naar POV GF 4 TI4200 no probs.
Geen driver uninstall gedaan, en meteen booten in 1024x768
Ik had nog wel de 28.xx detonator drivers, daarna pas de 29 versie geïnstalleerd en ook zonder problemen

dus misschien even oude kaart terug zetten en de 28 detonator en daarna je kaart wisselen..

(Mijn iRacing Profiel)

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Natuurlijk kun je met XP een kaart vervangen ;)
Ik heb zojuist mijn V770u vervangen voor de Aopen GF4ti4200.
Handelswijze:
Starten met V770, drivers uninstallen, XP vraagt om reboot en pc uitgezet.
Kaart gewisseld, brakke windblows driver wilde niet, dus meteen 28.32 driver van cd erop.
Daarna de 2980 drivers erop en het werkte meteen goed :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual

• thettes
  • Laatst online: 09-05-2025
je had ook gewoon drivers kunnen houden imho, detonators werken van tnt1 tot gf4..

• mokumouse
  • Laatst online: 18-08 16:47

mokumouse

LOLstoel User

idd beetje broodje aap verhaal imho. Ik ben notabene een keer in win98 van een Gf3 --> S3 virge (pci) --> Hercules prophet --> gf3. gegaan. ook allemaal zonder herinstall. gewoon de detonator destroyer gebruiken en daarna je device uit je system manager gooien. nieuwe kart erin. Vervolgens windows hem als standaard VGA kaart installeren en daarna de detonatordrivers erover heen.

Blaat...

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
ok , en waarom doet ie het dan NIET bij mij? ik heb gisteren de kaart in de winkel omgeruild voor een nieuwe , dus het ligt NIET aan de kaart.

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 07:23 schreef LoW.R1D3R het volgende:
ok , en waarom doet ie het dan NIET bij mij? ik heb gisteren de kaart in de winkel omgeruild voor een nieuwe , dus het ligt NIET aan de kaart.
Mischien wel aan je moederbord. Bios Settings mischien.
Nadat je de detonator gedeïnstalleert hebt, heb je daarna wel remove hardware gedaan voordat je de nieuwe kaart geplaatst hebt.
Laat windows xp eerst zelf proberen de drivers te installeren. En probeer daarna die detonator te installeren, wil dit niet probeer dan handmatig de driver te installeren.

• robjanssen
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

En als je nu eerst je scherm eens op 640x480 zet.
Daarna opnieuw opstart
En dan de Detonator drivers installeert.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Als je kaart een IRQ conflict heeft OF als je in de BIOS geen IRQ hebt toegewezen aan de grafische kaart dan krijg je vaak ook alleen maar 640x480.

Welk OS gebruik je?

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Version: 29.42
File Size: 8.25 MB
Release Date: June 11, 2002
WHQL Certified

Release Highlights:

WHQL Certified (more info...)
• GeForce4 Ti 4200 support
• Full Acceleration and support for the GeForce4 and Quadro4 families
• nView Multi-Display Support (User's Guide available at left)
• NVIDIAs patented Unified Driver Architecture (UDA) supports all products in single a driver binary
• Highly optimized Microsoft® DirectX® 8.1 and OpenGL® 1.3 with NVIDIA extensions pipelines

Deze driver zou goed moeten zijn. :(

Controleeer even (als het kan) in een andere PC of de kaart wel goed is.

Succes! :9~

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
nou , het ligt niet aan kaart, want ik heb net een nieuwe gehad in de winkel , en die 29.42 , die heb ik al erop , weer zonder verandering

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
pak gewoon de asus drivers van de asus ftp (zie faq ) :)

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
humm waarom zie ik de ti4200 er niet bij? (8420 serie)
of valt ie onder een andere serie?

Verwijderd

Misschien ligt het wel aan je andere drivers, installeer eerst eens de drivers van je mainboard, als je via chipset op je moederbord hebt, download ff de nieuwste via4in1 pack van www.viaarena.com

Succes! :9~

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Dit probleem heb ik ook gehad met m'n Asus GF4Ti4400. De Asus drivers werken wel, maar als je daarna die drivers deinstalleert en detonators wilt installeren gaat het fout. Wat blijkt is dat je gewoon de Asus drivers niet moet deinstalleren. Dus knal gewoon die 29.42 erover heen, gaat perfect. Installeer dus eerst de Asus drivers van de bijgeleverde CD en dan moet het goed gaan.

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
humm bij installatie van asus drivers gaat het ook al fout , k krijg zo'n send error message van microsux...

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
geen problemen met de laatste detonater van Nvidia

ik zou als advies geven om een nieuw installatie te doen om optimaal gebruik te maken van de kaart

persoonlijk vind ik windows 2000 de beste OS tot nu toe

...

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
nou , hij ligt al bijna een week in de doos , zonder em gebruikt te hebben , hier ff een screenie van foutcode:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/elden/error.jpg

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Had ik bij mijn geluidskaart. Wat blijkt na uren kloten: werkt dat ding niet in pci slot 4, maar enkelt in pci slot 2. Stop je hem daarin no probs. In pci slot 4 "this device cannot start, error code 10".

Aangezien je maar 1 agp slot hebt kan je die kaart dus niet verwisselen. Waar ik wel achter gekomen ben is dat het een IRQ probleem is.

Ik hoop voor je dat het voor jouw het volgende scenario is:
*Windows deelt zel IRQ nummers uit. Dit is een nummer wat elk onderdeel in je pc nodig heeft om te kunnen draaien. Je netwerkkaart, geluidskaart, videokaart, com poorten, paralelle poorten enz hebben er 1.

*Windows heeft je oude videokaart ooit een irq nummer gegeven, onthoud deze en wijst een nieuw irq nummer toe aan je nieuwe videokaart. Je asus ti4200 vind deze helemaal niet lekker en spuugt die weer uit -> this device cannot start.

Wat ik zou proberen is het volgende:
-Alle overbodige troep in je bios uitzetten. Disable zoveel mogelijk dingen die je toch niet gebruikt: Com 1 & com 2 poort. Paralelle (printer) poort. Secondary ide controller (als je die niet gebruikt uiteraard), onboard sound enz.

-Probeer nog eens windows op te starten. Kijk of die het nu wel doet.

-Zo nee, zoek even je moederbord boekje op voor de standaard IRQ verdeling. Bij een asus moederbord bijvoorbeeld shared pci slot 1 het zelfde IRQ nummer als je AGP slot. Normaal zou zoiets geen problemen moeten geven, maar sommige onderdelen in je pc vinden het leuk om vervelend te doen.
Abit moederborden delen nog wel eens een IRQ # met je pci slot 5 en je agp slot. Kijk in je moederbord boekje wat wat deelt en zorg (door het schuiven met pci kaarten) dat je videokaart niet hoeft te delen.

-Werkt het nu nog niet -> windows er opnieuw opzetten. Heb je weinig zin om je windows er opnieuw op te zetten omdat het zoveel tijd kost om al die progjes ook weer opnieuw te installeren. Maak dan met Norton Ghost een backup van je huidige c: drive. Formatter daarna je c: schijf, installeer windows opnieuw en kijk of het probleem opgelost is. Zoja, dan zal je toch al je progjes opnieuw moeten installeren. Zo nee, geen nood, probeer eerst even de stap hieronder. Daarna kan je eventueel in DOS mode je oude c partitie weer terug krijgen met Norton ghost.

-Werkt je videokaart na de windows reinstall nog niet, dan rest er nog 1 ding:
Handmatig IRQ nummers toewijzen aan de onderdelen in je pc. Dit kan nog wel eens flinke problemen gaan opleveren, daarom moet je dit voor het laatst bewaren.
Hoe ga je te werk:
- Ga in je bios naar "pci/irq configurations". Geef je videokaart een nieuw irq nummer. Bijvoorbeeld 12. Niet lager gaan dan 7. Die worden gebruikt voor onder andere je "system timer", je "primary ide aansluiting" enz. Nummer 9 ook niet gebruiken. Geef je geluidskaart IRQ nummer 5 en zet de rest op automatisch.

-Start windows, je zult zien dat windows liever zelf IRQ nummers in deelt en dat je gf4 nog niet werkt. Zet ACPI uit. Zit in je control panel -> system-> hardware -> device manager -> computer -> acpi bla. Kies voor update driver, "install from a specific list or location" -> "don't search, i'll ..." kies voor "standard pc".

-Restart windows, je zult zien dat al je pc onderdelen op nieuw herkent worden, maar wel met de door jouw zelf ingestelde IRQ nummers. Kijk even na of alles het ook doet (als ik zelf IRQ nummers uitdeel, mag er helemaal niets delen, anders werkt het niet. Netwerkaart & usb deelde wat bij mij -> geen van beide werkten).

Nu zou je gf4 het moeten doen, doet ie het nog niet, test hem dan even in een andere pc. Doet ie het daar ook niet -> gf4 kaduuk. Doet ie het daar wel (meer waarschijnlijk), dan weet ik het ook niet meer ;(.

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
humm , bedankt voor je verhaal , eindelijk een beetje hulp , maar helaas werkt je irq verhaal niet , want ik heb net ff AL mn pci kaarten eruit gehaald, en alleen opgestart met mn videokaart , dan zou ie dus geen conflicten met andere aparraten kunnen maken , maar helaas , nog steeds code 10 :(

mn wind0wz staat nu op standard pc , altijd al gestaan , zou ik em dan toch op acpi moeten zetten?

• dr snuggles
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 14:33 schreef LoW.R1D3R het volgende:
humm , bedankt voor je verhaal , eindelijk een beetje hulp , maar helaas werkt je irq verhaal niet , want ik heb net ff AL mn pci kaarten eruit gehaald, en alleen opgestart met mn videokaart , dan zou ie dus geen conflicten met andere aparraten kunnen maken , maar helaas , nog steeds code 10 :(

mn wind0wz staat nu op standard pc , altijd al gestaan , zou ik em dan toch op acpi moeten zetten?
Ja, absoluut.

Op de optie "standard pc" wil die bij mij geen ene reet delen. Aangezien zo'n beetje alles wat deelt zou dit het best kunnen zijn.

Ik zal ff plaatje uploaden dan wordt het wat duidelijker, maar mijn firewall blockt weer eens mijn ftp progje.

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
moet acpi dan ook in bios aan? of is alleen in windows ook genoeg?

• dr snuggles
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 14:40 schreef LoW.R1D3R het volgende:
moet acpi dan ook in bios aan? of is alleen in windows ook genoeg?
Beide natuurlijk, anders werkt het niet :).

Voorbeeldje van IRQ nummer:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ardys/irq.JPG

Kijk anders eerst ff waar die bij jou op staat.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:32

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

In de BIOS zit ook een setting 'update ESCD' (in PnP settings) dan deelt ie ook opnieuw de hardware setting uit.

Vind het wel een raar verhaal. Doe dit dagelijks en met Nvidia drivers is het juist een droom dat je alleen de kaart hoeft te vervangen en verder niets. Maar daar heb jij niets aan :)

Als je de oude kaart terugplaatst gaat het wel goed? Dan is het dus geen IRQ probleem. Want AGP heeft 2 IRQ's onafhankelijk welke kaart.

Kan je met de nieuwe kaart erin deze onder winXP niet aanmelden als 'standaard VGA adapter', even herstarten en dan pas de (Aopen/Nvidea) nieuwste drivers installeren.

Succes

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Op vrijdag 05 juli 2002 23:49 schreef Craytahar het volgende:
Wat een bullshit, maar goed ...

Ik heb gisteren exact hetzelfde gehad met de 29.42 drivers.
Oplossing (bij mij):

Run de detonator setup, laat deze de drivers uitpakken en doe verder niets! Kopieer uit C:\Documents And Settings\%USERNAME%\Local Settings\Temp\"tempmapje" de drivers naar een andere map en cancel de setup. Installeer handmatig vanuit die nieuwe map de drivers. Er worden twee tempmapjes aangemaakt, dus je moet FF kijken welke de drivers bevat en welke de tempfiles van de setup. Suc6.

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
Als je de oude kaart terugplaatst gaat het wel goed? Dan is het dus geen IRQ probleem. Want AGP heeft 2 IRQ's onafhankelijk welke kaart.
humm , als ik mn oude kaart terugplaats verwijder ik eerst de detonator drivers en dan pas kaart erin , anders krijg ik zelfde foutcode

• dr snuggles
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 14:43 schreef superduper het volgende:
Want AGP heeft 2 IRQ's onafhankelijk welke kaart.
Sinds wanneer :? Of het klopt niet of ik wist het niet >:).

Edit: wat voor IRQ nummer heeft je videokaart nu?

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
Run de detonator setup, laat deze de drivers uitpakken en doe verder niets! Kopieer uit C:\Documents And Settings\%USERNAME%\Local Settings\Temp\"tempmapje" de drivers naar een andere map en cancel de setup. Installeer handmatig vanuit die nieuwe map de drivers. Er worden twee tempmapjes aangemaakt, dus je moet FF kijken welke de drivers bevat en welke de tempfiles van de setup. Suc6.
ok , maar wat is het verschil tussen het installeren via setup en zo installeren?

• dr snuggles
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 14:59 schreef LoW.R1D3R het volgende:

[..]

ok , maar wat is het verschil tussen het installeren via setup en zo installeren?
Als je van nieuwe terug schakelt naar oudere drivers, en je installeert gewoon via de *.exe, dan blijven de nieuwe staan. Installeer je handmatig, dan schakelt die wel gewoon om.

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
maar ik schakel helemaal niet van oud naar nieuw om :?
als ik die oude kaart er nog in heb zitten , deinstalleer ik de detonator , aflsuiten , kaart eruit , nieuwe erin , opstarten en dan pas de detonators opnieuw installeren...

de oude kaart gebruikt dezelfde driver als de nieuwe kaart(29.42) dus er is geen omschakeling tussen de drivers...

• dr snuggles
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 15:03 schreef LoW.R1D3R het volgende:
als ik die oude kaart er nog in heb zitten , deinstalleer ik de detonator , aflsuiten , kaart eruit , nieuwe erin , opstarten en dan pas de detonators opnieuw installeren...

de oude kaart gebruikt dezelfde driver als de nieuwe kaart(29.42) dus er is geen omschakeling tussen de drivers...
Daarom zie ik het nut er ook niet van in, maar jij wilde weten wat het verschil was ;).

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
dus wat kan ik nu het beste doen? standard pc omschakelen naar acpi en ook ff in bios acpi aanzetten?

moet pnp os trouwens ook aan in bios?

• Saeverix
  • Laatst online: 16:48
je had gewoon nooit die detonator drivers moeten/hoefen deinstalleren. weet je nog?? alle geforce kaarten gebruiken de zelfde drivers. ik had een Geforce 2 MX die heb ik vorige week gewoon vervangen door mij GeForce 4 Ti 4600 en hij starte gewoon op. de resolutie stond wel op wat lager maar dat is gewoon. verder niks gedaan. het lijkt me handig dat je je oude kaart zoals ze al zeiden er weer eens in doet en dat proberen de drivers te installeren als je dat al niet gedaan hebt, en dan de kaart omwisselen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Saeverix
en prutsen in het bios is helemaal niet nodig. geforce is geforce. hij pakt als het goed is gewoon de zelfde IRQ dus probeer de oude dan vervangen met nieuwe en hij moet het doen.

• dr snuggles
  • Niet online
Windows opnieuw installeren.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Op maandag 08 juli 2002 15:03 schreef LoW.R1D3R het volgende:

Probeer het nou maar ... wat heb je te verliezen, ik denk at er iets niet lekker in de .exe zit waardoor de detonators niet installeren. Je hebt niets te verliezen, mijn 29.42 drivers wilde ook niet installeren. Maar je mag ook windows opnieuw installeren ... heb je wel weer een lekker schoon systeem.

• flexje

flexje

got-father

Topicstarter
maar die .exe setup doet et wel gewoon met mn andere kaart :?

• dr snuggles
  • Niet online
Op maandag 08 juli 2002 16:22 schreef LoW.R1D3R het volgende:
maar die .exe setup doet et wel gewoon met mn andere kaart :?
In die tijd dat je hebt zitten wachten tot er iemand reageerde had je al 10x die drivers handmatig kunnen installeren.
Gewoon alles proberen.

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zoals je zelf al zegt: ACPI aanzetten! Dan kan WinXP zelf de IRQ-settings regelen en zal waarschijnlijk werken.
Ik ben al verbaasd dat je alles (behalve je videokaart ;) )in WinXP goed aan de praat krijgt met ACPI uitgeschakeld...

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Saeverix
maar.. als hij gewoon alleen zijn oude kaart vervangt met de nieuwe doet hij het gewoon en blijft zun IRQ gelijk. ik heb dat ook gedaan en het werkte perfect. geen gezooi met het deinstalleren van je drivers. nergens voor nodig. geforce = geforce.

Pagina: 1