Toon posts:

updating ESCD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een netwerk kaart in mn computer gezet,
ik starte hem weer op, en toen ging hij ESCD updaten, maar ik heb geen idee wat het is... wat moet ik ermee doen??
Ik heb m al is en half uur aan laten staan maar er gebeurde niets

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ESCD is, als ik 't goed kan herinneren, een database voor het systeem van de hardware die je d'r in hebt. Als je dus nieuwe hardware d'r in doet, krijg je het gevolg dat hij het gaat updaten (logisch).

Dit duurt alleen normaliter maar ~1 seconde, ik heb wel veel gelezen over hangs bij ESCD, je kan erg veel informatie hier over vinden met de search. Voorbeeldje; [topic=162669/1/100]

Search: [search=ESCD]

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:58

Rival24

I'll Be Back

Je kunt ook de optie in je bios aanzetten dat ie dat lijstje elke keer opnieuw maakt geloof ik :)

(just some useless information)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Clear Configuration Data in je bios ff doen. Staat bij PNP opties, gewoon even zoeken. De ESCD (Extended System Configuration Data) is idd een database waarin de resource-toewijzing van de aanwezige hardware gedaan wordt. PNP Bios maakt die automatisch.
Alleen PNP hardware kan hierin trouwens.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
*D kzal ff kijke tnx *D

Verwijderd

Topicstarter
hmz... nu doet ie helemaal nix meer ik kan niet meer in bios komen enzo.. :? ik heb op andere forums gekeken en daar zijn mensen bij die een heel nieuwe MB moeste kopen
dat meot ik toch niet of wel?

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Door marcus22 - vrijdag 15 juni 2001 19:25
op een of andere amerikaanse site zag ik de volgende tip staan:
Enabel your EDO RAM support in your BIOS

Gedaan, rebooten en alles liep als een zonnetje! Go figure
Had je die al geprobeerd???
Misschien kun je wat meer info van je mobo plaatsen, wie weet waar het goed voor is :)

Ow, en kijk eens of alles wel goed op je mobo is aangesloten.
Als je een kaartje oid dergelijks maar half in een slot zit krijg je ook rare situaties ;)

Nu ook zonder stropdas

Pagina: 1