[Lfs] booten van Hpt370

Pagina: 1
Acties:

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 22:17

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Ik wil graag lfs laten draaien vanaf mijn raid0 op een hpt370controller en dus moet ik dat zien te booten met lilo. Momenteel mount ik mijn schijven gewoon als /dev/ataraid/disc0/part..

Maar in lilo.conf moet ik denk ik dus als schijf iets hebben als /dev/ataraid/d0p1 of /dev/d0p1 want bovenstaande boot ie niet van. Dat wil lilo dus niet want die ziet die schijven natuurlijk niet onder mijn huidige systeem en geeft iets als Fatal: Not a number: "/dev/d0p1"

Ten eerste weet ik natuurlijk niet of dit zowiezo zou werken maar ik kan het dus ook niet uitproberen :(

bvd :)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Moet wel kunnen met een recente Lilo zo'n apparaat booten, want ik heb er zelf ook eentje.
Probeer lilo te installeren in de MBR, dus ipv boot = /dev/ataraid/d0p1 boot = /dev/ataraid/d0 of iets dergelijks in je lilo.conf. En zorg dat je een recente (>22.0) liloversie hebt.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Heb momenteel LFS maar even op een gewone hd geinstalleerd zodat ik van daaruit nog later alles op de raid kan gooien. Maar nu heb ik een nieuw weird probleem. Ik heb een frisse kernel gebakken (2.4.18) met ataraid support natuurlijk. Maar hij wil dus niet mounten als ik hpt370 in de kernel meebak. (wrong fs type bad option blabla..) Als ik het echter als module erbij installeer de module laad kan ie wel gewoon zonder probleem mounten.
Begrijp ik dus niet, want dat doet toch allebei hetzelfde lijkt mij? Blijkbaar doet het laden van de module nog iets meer :?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Wat bak je als module en wat stop je in de kernel.? Je hebt de aansturing van de controller als IDE apparaat en de RAID functionaliteit. Die zijn in de configuratie gescheiden. Kan het daar iets mee te maken hebben ?
Ik gebruik zelf geen ATARAID meer dus weet ook niet of kernel 2.4.18 daar een probleem mee heeft, maar dat lijkt me sterk.

Geef anders je probleem even wat gedetailleerder aan en dan met name de dingen die je veranderd hebt in de kernel toen het niet meer werkte.

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 12:48 schreef janjanjansen het volgende:
Wat bak je als module en wat stop je in de kernel.? Je hebt de aansturing van de controller als IDE apparaat en de RAID functionaliteit. Die zijn in de configuratie gescheiden. Kan het daar iets mee te maken hebben ?
Ik gebruik zelf geen ATARAID meer dus weet ook niet of kernel 2.4.18 daar een probleem mee heeft, maar dat lijkt me sterk.

Geef anders je probleem even wat gedetailleerder aan en dan met name de dingen die je veranderd hebt in de kernel toen het niet meer werkte.
Okay, misschien niet duidelijk genoeg :)

Ik heb er flink wat tijd aan besteed en echt exact 1 waarde veranderd in de kernelconfig zodat ik wist waar het probleem zat; dat was dus het verschil tussen bij:
-support for IDE Raid controllers:
--Highpoint 370 software RAID als module(wel goed) of ingebakken (niet goed)

als ik kijk bij /proc/partitions zie ik mijn raid er niet bijstaan als /ataraid/d0p1 maar ik zie wel de juiste partities staan als hde1/2/enz.

Verwijderd

Voor ataraid in de kernel voor deze controller moeten in ieder geval in de kernel meegebakken worden (niet als module):
- HPT366 chipset support
- Support for IDE Raid controllers
- Highpoint 370 software RAID

Heb je dat ook allemaal in de kernel zitten wanneer het fout gaat ?

• Robert

Robert

You have your answer..

Topicstarter
en dan nu de traditionele klap voor de kop..

*pats*

Had dus geen hpt366 support meegebakken :Y)

Maar had er ook helemaal niet naar gekeken omdat als je hpt370support als module meebakt hij dit weer niet nodig heeft, wel beetje vaag maar bedankt :)

Pagina: 1