[VC++ Non-MFC] Slider dwingen te updaten

Pagina: 1
Acties:

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Ik wil met een SendMessage command de positie van een slider updaten.
code:
1
SendMessage(wnd3, TBM_SETPOS,1,atoi(parameter) );

Geen probleem, alleen de text in een label die moet veranderen als je de slider verplaatst, die veranderd niet.

Nou heb ik al dagen op DEJA rondgehangen in de hoop een oplossing te vinden, en ik kom de hele tijd WM_HSROLL en WM_NOTIFY tegen, maar ik krijg het niet voor mekaar om hiermee de window te updaten zodat de waarde in de label veranderd.

Weet iemand hier hoe dat moet?
Ik ben nog niet zo'n ster in non-MFC programming.

PS:
Ik heb het ook bij een Scrollbar geprobeerd, en dat werkt wel:
code:
1
SendMessage(winarray[current_window], WM_HSCROLL, (atoi(parameter) << 16) | SB_THUMBTRACK, (LPARAM) wnd3);

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Heb je ook geprobeerd om een mouse click op die slider te simuleren dmv het sturen van messages? Misschien moet je dan eerst een WM_LBUTTONDOWN doen, en dan een WM_LBUTTONUP.

Verwijderd

hmm, je kunt natuurlijk ook de waarde van de label direct veranderen, is dat geen optie?

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Op zaterdag 06 juli 2002 10:02 schreef noid het volgende:
Heb je ook geprobeerd om een mouse click op die slider te simuleren dmv het sturen van messages? Misschien moet je dan eerst een WM_LBUTTONDOWN doen, en dan een WM_LBUTTONUP.
Ik heb die WM_LBUTTONDOWN en WM_LBUTTONUP geprobeerd maar dat lukt me niet goed. Om het direct te veranderen is geen optie om een simpele reden. Dat ik het programma waar de wijzigingen aangebracht worden niet geschreven heb. Lang verhaal....
hoe moet ik dat dan doen?
code:
1
2
SendMessage(wnd3, WM_LBUTTONDOWN,0,0);
SendMessage(wnd3, WM_LBUTTONUP,0,0);

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 18:40 schreef cobratbq het volgende:

hoe moet ik dat dan doen?
code:
1
2
SendMessage(wnd3, WM_LBUTTONDOWN,0,0);
SendMessage(wnd3, WM_LBUTTONUP,0,0);
ik denk niet dat er ... 0,0 ) moet staan, kijk op msdn wat de parameters zijn. Als dat niet werkt, kijk of je tussen de mouse down en mouse up nog een scroll & notify message moet doen.