Ik zit er over te denken om de sites van mijn klanten die overigens niet meer dan 10 Mb datatraffic per dag (weinig dus) trekken op een eigen server te zeten, zodat ik mijn eigen ADSL daarvan kan betalen. Voor hun maakt het niets uit en ik kan hun de service dan garanderen, maar dat boeit nu even niet. Mijn vraag is of iemand dat doet, en of dat een beetje werkt bij die persoon.
Verwijderd
Zou dat nooit doen, want dan moet je een zakelijke adsl verbinding nemen en dan kunnen je klanten beter ergens anders hun homepage hosten.
Daarbij kan je geen continuiteit bieden, geen backup, geen restoreplanning..zou het gewoon niet doen, je kan er heel veel problemen mee krijgen.
Vergeet niet dat als bedrijven voor iets moeten betalen, dat ze dan ook resultaat willen hebben en niet een studentje met een computertje financieren
Daarbij kan je geen continuiteit bieden, geen backup, geen restoreplanning..zou het gewoon niet doen, je kan er heel veel problemen mee krijgen.
Vergeet niet dat als bedrijven voor iets moeten betalen, dat ze dan ook resultaat willen hebben en niet een studentje met een computertje financieren
Hoezo moet je een zakelijke verbinding hebben? Ik heb toch een computer(server) en ik heb een verbinding(ADSL) en dan heb je alles toch. En ik zeg bij de gasten waar ik de domeinen heb geregistreerd. He, jongens dit is mijn IP en dan is het toch klaar?
Als je er zo over denkt hoop ik dat je klanten er niet teveel van verwachten anders ben je ze zo kwijt....Op vrijdag 05 juli 2002 23:12 schreef gang-ster het volgende:
Hoezo moet je een zakelijke verbinding hebben? Ik heb toch een computer(server) en ik heb een verbinding(ADSL) en dan heb je alles toch. En ik zeg bij de gasten waar ik de domeinen heb geregistreerd. He, jongens dit is mijn IP en dan is het toch klaar?
Het kan wel, maar viptweak heeft zeker wel een goed punt. Wat doe je als je ding crashed, heb je een backup pc? Tapestreamer erin die alles steeds backuped? Wat voor klanten zijn het? Kenissen of onbekende mid-grote bedrijven. (als er een advocaten kantoor van is, zou ik het niet doen
). Als je het doet, deel dan verantwoordelijkheid, om continuiteit te garanderen. Het is geen raar idee om hierin meer te investeren dan dat je nu denkt. Laat ff weten hoe het gaat.
hoeveel ip adressen heb jij op je adsl verbinding? Lijkt me handig om daar naar te kijken...
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Kun je dan niet met een Ip adres bijv. 10 verschillende www adressen routen zal ik het maar noemen? Lijkt me een beetje raar. Is er niemand die het al doet (meerdere sites op een ADSL-verbinding)?
IIS bijvoorbeeld kan aan de hand van de binnenkomende HTML header zien welke site er geleverd moet worden. Dus ja, meerdere websites op een server kan.Op vrijdag 05 juli 2002 23:28 schreef gang-ster het volgende:
Kun je dan niet met een Ip adres bijv. 10 verschillende www adressen routen zal ik het maar noemen? Lijkt me een beetje raar. Is er niemand die het al doet (meerdere sites op een ADSL-verbinding)?
Forget your fears...
...and want to know more...
Dat kan zo'n beetje elke behoorlijke webserver, ook Apache.Op vrijdag 05 juli 2002 23:56 schreef Aetje het volgende:
IIS bijvoorbeeld kan aan de hand van de binnenkomende HTML header zien welke site er geleverd moet worden.
Gang-ster, ik denk ook dat het geen goed idee is om zelf te gaan hosten. Technisch kan je in feite een werkend systeem krijgen, gewoon door de DNS naar jouw IP te laten verwijzen, maar je bent gewoon niet instaat om continuïteit en stabiliteit te garanderen. Bovendien hebben alle internetproviders in hun algemene voorwaarden staan, dat het geheel of gedeeltelijk verkopen van de dienst, die door jouw provider aan jou wordt aangeboden, niet is toegestaan.
Bovendien hoort dit niet in Professional Networking & Servers.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Omdat je prive geen servers mag draaien, daarom niet. Dus als ze je afsluiten ben je heel zwaar genaaid, om het netjes te zeggenOp vrijdag 05 juli 2002 23:12 schreef gang-ster het volgende:
dat mag wel hoorOp zaterdag 06 juli 2002 00:24 schreef VipTweak het volgende:
[..]
Omdat je prive geen servers mag draaien, daarom niet. Dus als ze je afsluiten ben je heel zwaar genaaid, om het netjes te zeggen
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
je mag iid wel servers draaien.
Je kan het makkelijk doen! Mijn ervaring met adsl is dat het gewoon nooit uitvalt, in tegenstelling tot de kabel. Zorg wel dat je een goeie pc hebt die goed geconfigureerd is (beveiliging, snel) en dat je adsl upload niet 64kb/s is maar toch wel minimaal 128 of liefst 256kb/seconde. als je een raid 1 hebt, heb je ook goeie backup (en automatische) en snel lezen op hd!
Je kan het makkelijk doen! Mijn ervaring met adsl is dat het gewoon nooit uitvalt, in tegenstelling tot de kabel. Zorg wel dat je een goeie pc hebt die goed geconfigureerd is (beveiliging, snel) en dat je adsl upload niet 64kb/s is maar toch wel minimaal 128 of liefst 256kb/seconde. als je een raid 1 hebt, heb je ook goeie backup (en automatische) en snel lezen op hd!
Verwijderd
* Volgens mij mag je geen zakelijke diensten leveren met een particulier abbonementOp zaterdag 06 juli 2002 00:28 schreef DaMorpheus het volgende:
je mag iid wel servers draaien.
* ADSL kan ook uitvallen, je hebt totaal geen backuplijn (isdn bijvoorbeeld)
* Je bent afhankelijk van 1 server, als daar iets mee gebeurt hang je
* RAID 1 is geen backup
* je moet een onafhankelijke stroomvoorziening hebben en daarnaast een UPS goed voor een dag (generator dus)
* DNS en MX-Records mag je niet afhankelijk zijn van je provider
* Je moet een eigen administratie voeren, jezelf opgeven bij de KVK
* belastingdienst wil ook papiertjes zien
* blablabla
Oftewel : slaap er nog es gerust een nachtje over
Zelf heb ik via ADSL (xs4all) nu twaalf sites op een eigen server (apache) draaien met mailserver (mdaemon). Nu zorgen deze niet voor heel veel traffic, maximaal zo'n 200Mb per maand voor alle sites. Het zijn overigens allemaal sites van vrienden en familie dus betrouwbaarheid is niet zo heel erg belangrijk.Op vrijdag 05 juli 2002 22:58 schreef gang-ster het volgende:
Ik zit er over te denken om de sites van mijn klanten die overigens niet meer dan 10 Mb datatraffic per dag (weinig dus) trekken op een eigen server te zeten, zodat ik mijn eigen ADSL daarvan kan betalen. Voor hun maakt het niets uit en ik kan hun de service dan garanderen, maar dat boeit nu even niet. Mijn vraag is of iemand dat doet, en of dat een beetje werkt bij die persoon.
ADSL is trouwens op zich wel erg betrouwbaar. Dus of je het wel of niet moet doen hangt denk ik het meeste af voor wie de sites wilt gaan hosten
Distributed.net, the only reason my computer is on right now !
hij heeft het toch niet over een bedrijfjeOp zaterdag 06 juli 2002 00:33 schreef VipTweak het volgende:
[..]
* Volgens mij mag je geen zakelijke diensten leveren met een particulier abbonement
* ADSL kan ook uitvallen, je hebt totaal geen backuplijn (isdn bijvoorbeeld)
* RAID 1 is geen backup
* je moet een onafhankelijke stroomvoorziening hebben en daarnaast een UPS goed voor een dag (generator dus)
* DNS en MX-Records mag je niet afhankelijk zijn van je provider
* Je moet een eigen administratie voeren, jezelf opgeven bij de KVK
* blablabla
Oftewel : slaap er nog es gerust een nachtje over![]()
Hij vraagt gewoon offie ADSL kan gebruiken als server..... dat heeft niks met wel of niet een bedrijf te maken.
En overigens, kan ik de vraag met ja beantwoorden. Ik heb ook ADSL bij planet en ik heb ook een paar sites draaien.
Overigens is 512/128 niet echt snel, en ik raad je wel aan een snellere aansluiting te nemen. 512/256 ofzo of 512/512 SDSL.
Ik hoop dat je klanten niet te hoge verwachtingen van de snelheid hebben, zeker niet als jij die verbinding ook nog min of meer actief gebruikt.
Wat is je huidige oplossing eigenlijk?
En is colocaten niet interessanter? (gegarandeerde uptime van de verbinding, brandveiligheid, degelijke verbindingen,...)
Je moet dan wel investeren in een aparte server, maar daar kan je bij een eventuele uitbreiding van je klantenbestand nog heel lang weg mee.
Wat is je huidige oplossing eigenlijk?
En is colocaten niet interessanter? (gegarandeerde uptime van de verbinding, brandveiligheid, degelijke verbindingen,...)
Je moet dan wel investeren in een aparte server, maar daar kan je bij een eventuele uitbreiding van je klantenbestand nog heel lang weg mee.
Hij heeft het over klanten, dus denk ik dat hijzelf het ziet als een bedrijfje.Op zaterdag 06 juli 2002 00:45 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
hij heeft het toch niet over een bedrijfje
[...]
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
Verwijderd
Hij zegt dat hij klanten heeft, hoe wil je het dan noemen??Op zaterdag 06 juli 2002 00:45 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
hij heeft het toch niet over een bedrijfje
Hij vraagt of het verstandig is zo'n dienst aan te bieden op basis van ADSL en dat lijkt me niet verstandig.Hij vraagt gewoon offie ADSL kan gebruiken als server..... dat heeft niks met wel of niet een bedrijf te maken.
geweldig van jeEn overigens, kan ik de vraag met ja beantwoorden. Ik heb ook ADSL bij planet en ik heb ook een paar sites draaien.
Mijn advies staat een paar postings omhoogOverigens is 512/128 niet echt snel, en ik raad je wel aan een snellere aansluiting te nemen. 512/256 ofzo of 512/512 SDSL.
Verwijderd
Je kunt meer webservers binnen je DMZ kwijt, mocht er een apache server met virtual hosts wegvallen, dan map je port 80 gewoon naar een slave webserver binnen je DMZ. Bovendien kan je bij bijvoorbeeld Cistron gewoon meer IP-adressen aanvragen (tegen bijbetaling).Op zaterdag 06 juli 2002 00:33 schreef VipTweak het volgende:
Dat klopt, als een bestand op de RAID 1 array verwijderd wordt (bijvoorbeeld door een cracker, of een fout van de admin), heb je niets aan je RAID 1 oplossing, aangezien de RAID controller het bestand ook op de mirror drives zal verwijderen.* RAID 1 is geen backup
Dit is echter makkelijk te verhelpen door een cron-job 's nachts te draaien die het hele boeltje backupped en op een andere FTP server binnen de DMZ te uppen.
Dat ligt aan de doelgroep waar je zaken mee doet. Alleen bij klanten met belangrijke sites, waar downtime veel geld kost, zijn bovenstaande maatregelen zoals een generator vereist.* je moet een onafhankelijke stroomvoorziening hebben en daarnaast een UPS goed voor een dag (generator dus)
Hij kan toch zelf BIND draaien? Of een externe DNS service gebruiken (DomainMonger heeft b.v. DNS Plus, gratis bij iedere registratie).* DNS en MX-Records mag je niet afhankelijk zijn van je provider
Als hij al een bedrijf heeft, heeft hij natuurlijk ook een KvK-nummer en BTW-nummer. Dit is ook niet waar de topicstarter advies om vroeg.* Je moet een eigen administratie voeren, jezelf opgeven bij de KVK
Kijk, sites hosten met je ADSL-verbinding is niet echt professioneel. Maar als je het goed uitvoert, en je goed geconfigde servers hebt, is het best te doen.
Heb je echter klanten die meer eisen, zoals gegarandeerde uptime en meer bandbreedte, dan zul je toch echt naar colocated hosting toe moeten gaan. Een 2048/2048kbit SDSL lijn is een alternatief.
Maar misschien is het grootste struikelpunt wel het feit dat je bij alle particuliere ADSL-diensten die ik ken geen commerciële activiteiten mag ontplooien. Als 'ze' er dus achter komen dat je je ADSL-lijn gebruikt voor commerciële activiteiten, heb je best een groot probleem.
Overschakelen naar een zakelijk ADSL-abonnement is misschien wel mogelijk, dan betaal je iets meer (€20 ofzo) per maand, maar mag je de lijn wel gebruiken voor commerciële activiteiten.
Verwijderd
Denk je dat hij 2 servers en al die uren kan terugverdienen met die klanten??Op zaterdag 06 juli 2002 01:54 schreef CiPHER het volgende:
heel verhaal
Ik denk dat topicstarter beter gewoon prive een lijntje kan nemen en de rest van het plan kan laten varen.
Vroeger kon het allemaal nog wel, maar nu allang niet meer.
Verwijderd
Tsja dat moet hij uiteindelijk zelf weten natuurlijk. Als hij een zakelijk ADSL abonnement neemt, of een extra SDSL lijn aanvraagt, is het zeer goed mogelijk om thuis redelijk professioneel te hosten. Maar met een particuliere ADSL-verbinding kan hij beter niet beginnen te hosten.
Misschien als backup webserver. Even DNS instellen op backup server op ADSL lijn, en je bent weer 'up', dit zou m.i. wel een reële mogelijkheid zijn.
Misschien als backup webserver. Even DNS instellen op backup server op ADSL lijn, en je bent weer 'up', dit zou m.i. wel een reële mogelijkheid zijn.
Verwijderd
Dat zou kunnen, maar topicstarter wilt klanten deze diensten aanbieden om gratis ADSL te hebben en dat lijkt me gewoon een verkeerd uitgangspunt.Op zaterdag 06 juli 2002 02:38 schreef CiPHER het volgende:
Tsja dat moet hij uiteindelijk zelf weten natuurlijk. Als hij een zakelijk ADSL abonnement neemt, of een extra SDSL lijn aanvraagt, is het zeer goed mogelijk om thuis redelijk professioneel te hosten. Maar met een particuliere ADSL-verbinding kan hij beter niet beginnen te hosten.
Ik denk dat topicstarter goedkoper uit is om gewoon die lijn te betalen, bedrijfje beginnen zitten veel hogere kosten aan dan alleen een prive-adsl lijntje.
Niet beginnen met dat soort diensten te bieden dus.
[forum=24] -> [forum=4]
hosting
Je biedt geen hosting aan gewoon om je ADSL lijntje te kunnen betalen.
hosting
Vind ik ook.Op zaterdag 06 juli 2002 02:16 schreef VipTweak het volgende:
[..]
Denk je dat hij 2 servers en al die uren kan terugverdienen met die klanten??
Ik denk dat topicstarter beter gewoon prive een lijntje kan nemen en de rest van het plan kan laten varen.
Vroeger kon het allemaal nog wel, maar nu allang niet meer.
Je biedt geen hosting aan gewoon om je ADSL lijntje te kunnen betalen.
ben je sjaggo ofzoOp zaterdag 06 juli 2002 01:28 schreef VipTweak het volgende:
Volgens mij vraagt de topicstarter gewoon naar iemand die met zijn ADSL-aansluiting een server draait, en heeft hij het niet over een bedrijfje. Dus al dat gezeik over een bedrijfje kan wat mij betreft in een ander topic.
Op m'n werk draaien we onze site op een ADSL lijntje, snelheid is niet mega maar voor het gewone surfwerk voldoende (groot deel van de vertraging zit bij ons trouwens in de site zelf, en niet de snelheid van de verbinding). Nadeel is alleen dat er geen backup verbinding is, dus als er een storing is zijn we onbereikbaar.
Mjah ik weet niet over hoeveel klanten het in totaal gaat, en wat die betalen, maar misschien is een reseller accountje iets voor je? Een vriend van me heeft met z'n bedrijfje een reseller account, is vrij cheap, maar (mits je bij het juiste bedrijf zo'n account neemt) heb je iig behalve een descent hoofdverbinding ook een backup verbinding, en een stuk zekerheid dat zij backuppen, en zij ook zorgen voor de serverconfig (zou toch uitermate lullig zijn als de site door een l33t scriptkiddie wordt verwijdert of verziekt, of dat je doordat je een weekendje weg bent de server niet kan rebooten, of dat soort zoute dingen). En als je een paar klantjes hebt verdien je op die manier net genoeg om dat reseller account terug te verdienen + de kosten van jouw eigen verbinding (hoe je dat met belasting doet en zo is jouw pakkie an).
Mjah ik weet niet over hoeveel klanten het in totaal gaat, en wat die betalen, maar misschien is een reseller accountje iets voor je? Een vriend van me heeft met z'n bedrijfje een reseller account, is vrij cheap, maar (mits je bij het juiste bedrijf zo'n account neemt) heb je iig behalve een descent hoofdverbinding ook een backup verbinding, en een stuk zekerheid dat zij backuppen, en zij ook zorgen voor de serverconfig (zou toch uitermate lullig zijn als de site door een l33t scriptkiddie wordt verwijdert of verziekt, of dat je doordat je een weekendje weg bent de server niet kan rebooten, of dat soort zoute dingen). En als je een paar klantjes hebt verdien je op die manier net genoeg om dat reseller account terug te verdienen + de kosten van jouw eigen verbinding (hoe je dat met belasting doet en zo is jouw pakkie an).
Exact expert nodig?
Pagina: 1