Toon posts:

[JS] Window hoogte opvragen in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de window hoogte in een javascript als variabele gebruiken, nu heb ik een script dat ongeveer zo gaat:
<script language=javascript>
hoogte=document.body.clientHeight;
document.write(hoogte);
</script>
in dit geval zou hij de hoogte dus in de pagina moeten weergeven, maar ik krijg in ie steeds de fout: regel 4, teken 1; object vereist..
in dit geval is regel 4: hoogte=docu..... blabla

wat doe ik fout?

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 08:58
<script>
var hoogte

hoogte = document.body.screenY
</script>

Weet niet zeker of het goed is maar het is de moeite van het proberen waar.

Zelf zou ik het boek van DHTML voor dummies gebruiken (wilde er eerst voor mezelf ook niet aan maar het is echt goed!)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het ook niet echt, ik blijf de melding houden.... in netscape werkt het wel gewoon met window.innerHeight

ik snap er echt niets van...

Verwijderd

Ik heb het ook nodig. Iemand enig idee?? Als navigator het kan waarom IE dan niet?

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

als je dat stuk script boven de <body> tag zet bestaat het document.body object nog niet, en dan kan je er ook geen waardes van opvragen. dus of een onload gebruiken, of onder die body tag zetten.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

document.body.screenY
screenX en screenY zijn event-coordinaten, bijvoorbeeld van een mouseDown.

Clay heeft gelijk. Het zijn waardes die pas na het inladen van een pagina kunnen worden uitgelezen.

Verwijderd

ik doe het met onload. Maar heeft IE ook zoies als innerHeight. Het lijkt wel alsof je bij IE niet de hoogte en breedte kan opvragen van het content gedeelte van je browser.

Verwijderd

Op donderdag 06 december 2001 15:09 schreef SlowMo het volgende:
ik doe het met onload. Maar heeft IE ook zoies als innerHeight. Het lijkt wel alsof je bij IE niet de hoogte en breedte kan opvragen van het content gedeelte van je browser.
Leuk om jezelf een oplossing te geven.

Met document.body.offsetHeight krijg je de hoogte van het content gedeelte.
Pagina: 1