Toon posts:

bestand vinden op webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een internetsite, met het adres subdomein.domein.nl/~naam staat onder andere een index.html, uiteraard krijg ik deze meteen te zien bij het intikken van subdomein.domein.nl/~naam Op deze sites staan verschillende links naar bijvoorbeeld subdomein.domein.nl/~naam/plaatje.jpg en subdomein.domein.nl/~naam/bestand.html
Allemaal logisch en standaard dus. Maar ik weet dat op die server, hoogstwaarschijnlijk allemaal in dezelfde rootdirectory, ook een ander html bestand staat met verschillende foto's, waar via de index.html niet naar gelinkt wordt.
Ik zou graag achter het adres/naam van dat html bestand komen, om de foto's te zien.
Dit zou kunnen met ftp access, dan kan ik zo alle bestanden zien. Maar die toegang heb ik uiteraard niet.
Ik weet waar die ene html pagina over gaat, dus ik heb ook al met google gezocht naar subdomein.domein.nl/~naam en naar dat onderwerp, maar helemaal niks geen resultaat.
Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen doen?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Kan _niet_ volgens mij. Je moet de bestandsnaam weten :(

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als het een klein beetje beveiligd is gaat dat idd niet. Wat in ieder geval werkt: mail naar de eigenaar en vraag het.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 23:26 schreef F_J_K het volgende:
Als het een klein beetje beveiligd is gaat dat idd niet. Wat in ieder geval werkt: mail naar de eigenaar en vraag het.
Dat is helaas geen optie. De site is van de vader van een vriendin van mij. De betreffende pagina gaat over haar, maar die wil ze dus niet laten zien. Nu heb ik gezegd dat ik 'm toch wel vind, maar dat lijkt tot nog toe niet te lukken.
En jij zegt: als het een klein beetje beveiligd is. Wat zijn dan de opties, als het niet een klein beetje beveiligd is?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog tips?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Hmm,.. ik weet het ook niet pcies. Zou zoiets ook wel willen weten.

Dat je bijvoorbeeld www.hallo.nl/index.html hebt maar dat er ondertussen ook een www.hallo.nl/hoi.html bestaat maar dat weet je niet omdat daar niet automatisch heen wordt gelinked.

Zou wel handig zijn als er een truukje voor was dat je kan zien wat er allemaal achter die DIR hangt. :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Vroeger was er een soort programma dat Websnake heette volgens mij.
Dan vul je dus dat domein in, en vervolgens haalt hij alle dirs en subdirs voor je op.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kan je niet een beetje gokken? http://root/naam/ of http://root/naam.htm(l) of http://root/nm (zonder klinkers) enz enz. Mensen zijn makkelijker ingesteld dan je denkt :P

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Google?

Google vindt bijna alles.

[edit: |:( , toch zou ik nog wat dingen met Google proberen ;) ]

Als het een server is waar je scripts op kan draaien kun je misschien onder een ander account (moet je dus wel op die server kunnen of iemand kennen die er ook een account op heeft) een php-script uploaden dat directories uitleest. Een collega van mij is zo een keertje aan het spelen geweest en hij kon gewoon directorie-listings opvragen van andere accounts op die server.

Je kunt ook nog kijken of je op een of ander manier in de statistieken (nedstattellertje of /stats) kan komen, hier staan vaak ook andere pagina's in die bezocht zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:24
Maak anders een programma wat begint bij a.html en doro loopt tot zzzzzzzzzzzzz.html en kijkt of die pagina bestaat. Dan vind ej hem wel

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:28
Op dinsdag 09 juli 2002 11:15 schreef Toverstaf het volgende:
Vroeger was er een soort programma dat Websnake heette volgens mij.
Dan vul je dus dat domein in, en vervolgens haalt hij alle dirs en subdirs voor je op.
Er bestaan wel meer van dergelijke programma's, waarmee je een complete website kunt downloaden naar je pc.
Volgens mij staan ze bij www.tucows.com in de category "off-line browsers". Black Spider is er bijv. eentje of Webstripper.

no animals were harmed during the production of this message

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08 14:07
JA, dat duurt ook niet lang ofzo...

• The Eagle
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als de dir op de webserver niet beveiligd is, is de oplossing voor dit probleem heel simpel:
in IE:

Normaal gesproken voer je in:

www.domein.nl/index.html

Wil je nu de root bekijken, dan gebruik je:

www.domein.nl/.

Merk je gauw genoeg of je toegang hebt of niet (dan foutmelding, maar dat snap je zelf ook wel :) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Op dinsdag 09 juli 2002 11:54 schreef The_Eagle het volgende:
Als de dir op de webserver niet beveiligd is, is de oplossing voor dit probleem heel simpel:
in IE:

Normaal gesproken voer je in:

www.domein.nl/index.html

Wil je nu de root bekijken, dan gebruik je:

www.domein.nl/.

Merk je gauw genoeg of je toegang hebt of niet (dan foutmelding, maar dat snap je zelf ook wel :) )
:z lees ff topic, zodra ie naar www.domein.nl/ gaat, dan wordt ie doorgelinkt naar index.html...

• The Eagle
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

moet dan ook kunnen volgens mij

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel 10 offline browsers geprobeerd, het werkt allemaal niet. Ze komen niet verder dan index.html (hierop staat een flashanimatie). Soms wordt ook het swf bestand nog gevonden, maar dat is het dan ook.
En gegokt naar de bestandsnaam en de foldernamen dat heb ik al een heleboel..

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-08 08:34
Die offline browsers kunnen ook alleen vinden naar hetgene waar een link naar bestaat op andere pagina's. Om een onbekend bestand te vinden is de enige mogelijkheid om alle mogelijkheden te proberen sim-pel :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 12:50 schreef Martin Sturm het volgende:
Die offline browsers kunnen ook alleen vinden naar hetgene waar een link naar bestaat op andere pagina's. Om een onbekend bestand te vinden is de enige mogelijkheid om alle mogelijkheden te proberen sim-pel :)
En is er geen programma wat dat voor me kan doen?
Pagina: 1