Toon posts:

[Vigor 2200E router] error 721 met vpn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben dus bezig vpn opzetten op mijn router. Tijdens het inbellen krijg ik een 721 error met als melding: the remore computer does not respond.

Maar hij geeft wel eerst: checking username and password (dat duurt heel lang)

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 22:35 schreef triple-h het volgende:
ik ben dus bezig vpn opzetten op mijn router. Tijdens het inbellen krijg ik een 721 error met als melding: the remore computer does not respond.

Maar hij geeft wel eerst: checking username and password (dat duurt heet lang)
Hij probeert dus authenticatie uit te voeren, maar de andere computer reageert niet, dus dat mislukt.

Probleem moet je dus in de authenticatie gaan zoeken, denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 22:42 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Hij probeert dus authenticatie uit te voeren, maar de andere computer reageert niet, dus dat mislukt.

Probleem moet je dus in de authenticatie gaan zoeken, denk ik.
authencatie staat allemaal goed ingesteld. Dat weet ik zeker... usertje aangemaakt router rebooten... gewoon volgens de handleiding op www.draytek.co.uk voor het opzetten van vpn + inbellen

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 22:44 schreef triple-h het volgende:

[..]

authencatie staat allemaal goed ingesteld. Dat weet ik zeker... usertje aangemaakt router rebooten... gewoon volgens de handleiding op www.draytek.co.uk voor het opzetten van vpn + inbellen
Aan jou kant misschien wel, maar ook aan de andere kant? Staan ze allebei goed geconfigureerd (op elkaar afgestemt)??

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 22:47 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Aan jou kant misschien wel, maar ook aan de andere kant? Staan ze allebei goed geconfigureerd (op elkaar afgestemt)??
ja zeker weten. We hebben zelfs geprobeerd encryptie uit te schakelen en kijken wat er dan gebeurde maar toch de zelfde erro 721 :(

Verwijderd

Kijk eens op www.draytek.nl. Leest wat makkelijker :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 22:54 schreef papagayo het volgende:
Kijk eens op www.draytek.nl. Leest wat makkelijker :)
dat heb ik dus allang gedaan, uit wanhoop ging ik dus zoeken op draytek sites van andere landen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb draytek gemaild en die verwijzen telkens naar hun gare website.

Verwijderd

Topicstarter
*omhoog*

Verwijderd

Wat voor verbinding heb je??. Ik heb adsl en werkte voordat ik de router kreeg ook met VPN maar nu dus niet meer nu ik een router heb

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:28
Op vrijdag 05 juli 2002 22:35 schreef triple-h het volgende:

Maar hij geeft wel eerst: checking username and password (dat duurt heel lang)
721 is een windows foutmelding. Hoe probeer je nu precies een vpn op te zetten ?

Doe 'ns een tekening.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 17:56 schreef StevenK het volgende:

[..]

721 is een windows foutmelding. Hoe probeer je nu precies een vpn op te zetten ?

Doe 'ns een tekening.
eeuh tekening...
ik kan het misschien uitleggen:

ik heb dus een windows 200 bak op mijn stage... thuis heb ik een router (die vigor) wat ik weet van die vigors is dat je daarop een vpn kan opzetten. Dus maakte ik een vpn-connectie vanaf mijn stage naar mijn router.. (mijn router moet mij vervolgens een ip-adresje geven) en ik krijg telkens die 721 error... een maat van mij heeft het via zijn huis geprobeerd en ook de zelfde error :(

wil je nog een tekening?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Die vigor ondersteund vpn tunneling, maar
kan niet fungeren als vpn server

Beste film ooit

Verwijderd

routeren van vpn met een vigor gaat slecht werkt lang niet altijd. zie google.com

• Mr.Wizzard
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Mr.Wizzard

Brullen met die spullen

Als je een NAT rule hebt aangemaakt moet je de 1723 uit het lijstje halen. En dit werkt niet als je een DMZ hebt ingesteld, dan wordt het GRE protocol namelijk doorgegooid naar de DMZ server ipv dat de router het oppakt.

TEAM_JOE_BAR

Verwijderd

Topicstarter
een update:
ik krijg het nu wel voor elkaar om vanuit linux in te bellen op mijn router (vpn pptp), maar we krijgen nog steeds die irritante 721 error als we vanuit windows proberen in te bellen

Verwijderd

721...hmmmm klinkt HEEEEEL bekent. Volgens mij is hij niet in staat om een lijntje op te zetten en dus geen verificatie te doen van je logon. in de volgorde lijn-, protocolverbinding, logon; gaat het op nivo 1 fout en volgens mij PAP/CHAP auth. Probeer het eens met PAP (dit is de voorlopen van CHAP, net als BOOTP tov DHCP) Controleer wel even dat PAP authenticatie mogelijk is aan server kant (dit is namelijk de versie zonder encyptie)
Pagina: 1