Mijn Sound Blaster Live 5.1 is in principe in staat om AC3 (Dolby Digital) te decoden. Nu krijg ik dat ook wel aan de gang, maar bij mijn surround-speakers (de achterste 2 van mijn analoge 5.1 speakerset, goedkope Philips rotzooi) krijg ik tikken door het geluid heen. Ik heb het probleem zowel met WinDVD als met PowerDVD en met meerdere DVD's.
Analoge 6-speaker mode werkt wel zonder tikken, maar die is om een of andere reden heel zacht bij beiden DVD-players.
Het zou natuurlijk kunnen dat ze allebij gebruik maken van dezelfde software-filter ofzoiets (daar heb ik niet zoveel verstand van).
Nu heb ik 3 vragen:
- Zijn er meer mensen met dot probleem?
- Is er een programmaatje dat een AC3-stream naar mn geluidskaart kan sturen?
- Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik heb uiteraard de nieuwste drivers gedownload.
Voor iedereen die wel een SB-live 5.1 en DVD-speler heeft, maar niet weet hoe die zn live zover moet krijgen dat ie AC3 decode:
- In je Software DVD-player moet je als audiouitgang S/PDIF kiezen
- Bij het mixpaneel van de live: speaker > advanced > AC-3 decode aanzetten
Analoge 6-speaker mode werkt wel zonder tikken, maar die is om een of andere reden heel zacht bij beiden DVD-players.
Het zou natuurlijk kunnen dat ze allebij gebruik maken van dezelfde software-filter ofzoiets (daar heb ik niet zoveel verstand van).
Nu heb ik 3 vragen:
- Zijn er meer mensen met dot probleem?
- Is er een programmaatje dat een AC3-stream naar mn geluidskaart kan sturen?
- Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik heb uiteraard de nieuwste drivers gedownload.
Voor iedereen die wel een SB-live 5.1 en DVD-speler heeft, maar niet weet hoe die zn live zover moet krijgen dat ie AC3 decode:
- In je Software DVD-player moet je als audiouitgang S/PDIF kiezen
- Bij het mixpaneel van de live: speaker > advanced > AC-3 decode aanzetten