Computer monitor software achtig iets?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008

• eXhale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zoek een stukje software, wat mij in staat stelt om een windows computer continu te monitoren.
Dus proc temp, fan rpm, status Hd's, geheugen gebruik, etc.

En nu komt het, wanneer b.v. de proc temp teveel word, moet hij een mailtje sturen, + ik wil dat ie elke dag een stats mailtje verstuurd, met al die stats erin..

MBM is op zich een optie voor cpu en fan, maar ik ben nogal stats geil, dus ik wil meer :)

Iemand een idee?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Is statbar iets voor je?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Coolmon, voor op je desktop :)

http://daisyman.arsware.org/coolinfo/

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• eXhale
  • Niet online
F_J_K: Mnjah, grappig, maar het is meer voor server beheer, en om nu telkens 50km te rijden, om statbar te bekijken, is ook weer zoiets :)

DezziZ-X: Komt op zich best in de buurt, maar wil nog wat meer functie's, tis dus voornamelijk voor een paar colocated windows servers, en die wil ik gewoon goed in de gaten houden + mooie stats logjes..

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-08 12:59
Ik ben ook nog naar zoiets opzoek, vooral een mailtje waarin alle stats nog een keer weer gegeven worden van een bepaalde tijd ofzo..

ik ben benieuwd

• Aetje
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op vrijdag 05 juli 2002 23:46 schreef eXhale het volgende:
F_J_K: Mnjah, grappig, maar het is meer voor server beheer, en om nu telkens 50km te rijden, om statbar te bekijken, is ook weer zoiets :)

DezziZ-X: Komt op zich best in de buurt, maar wil nog wat meer functie's, tis dus voornamelijk voor een paar colocated windows servers, en die wil ik gewoon goed in de gaten houden + mooie stats logjes..
VNC: Remote control. Kun je het wel bekijken.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Racemol
Op vrijdag 05 juli 2002 23:53 schreef Aetje het volgende:

[..]

VNC: Remote control. Kun je het wel bekijken.
VNC is klote... maar ook niet wat ik (wij) bedoel(en) denk ik. We willen juist een soort samenvatting van alle stats en dat naar een email adres laten sturen. Of als er een probleem (alert) is dat we dan ook een mail krijgen.

• eXhale
  • Niet online
Vnc is amper mogelijk, aangezien niet alle servers direct op internet staan, maar achter een gateway/vuurmuur.
Dus hij moet echt een mailtje sturen.

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Je kan CoolMon op alle PC's die je in de gaten wil houden installeren en de 'Act as webserver' optie aanzetten. Dan laat je één pc (die wel direct op internet zit) alle informatie verzamelen op een webpagina, die je vanaf iedere plek kunt bekijken...

ok, het is geen e-mail oplossing, maar een webpagina kan de stats wel real-time weergeven, da's misschien nog wel mooier. Al kun je natuurlijk wel vrij makkelijk van die webpagina een mailtje genereren dat om de zoveel tijd wordt uitgestuurd.

• eXhale
  • Niet online
8-Track: Mnjah, zat idd daar aan te denken, maar das dan nog maar een halve oplossing. Het irritanste is, dat zoiets wat ik zoek, bestaat.. maar ik ben echt totaal de naam kwijt :'(
Zoals ik ook in m'n inleiding heb gezet, wanneer er iets "stuk" is, moet ie mij waarschuwen, en met webbased gaat dat best moeilijk worden, en kan ik net zo goed het zelf gaan coden ofzo..

• Racemol
kickje

• eXhale
  • Niet online
Veel reactie's :'(

Maar Compaq Insight Manager (XE of 7), kan ook wel wat ik wil, maar moet ik weer compaq's hebben :'(

Kom op zeg, er is hier vast een universele oplossing voor..

Verwijderd

Jezus man verander die icoon is (eXhale)

• eXhale
  • Niet online
BrainDamage, Shoe! uit mijn topic, ga je moeder pesten ofzo..
Graag ontopic blijven..

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Gewoon MBM5 die kan volgens mij mailen :?

Moet je even zoeken op GoT voor een download url :) En doe even liev tegen BrainDamage! :*

• eXhale
  • Niet online
zmn, iig bedankt, maar als je ff deze topic doorleest, merk je al snel, dat dat geen optie is, aangezien ik meer functies wil.

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Er zijn er een aantal waarvan BigBrother een bekende is: http://bb4.com/

Zoek anders op Sourceforge of Freshmeat.

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• eXhale
  • Niet online
Hej wat nieuws :) dank u gridfox :*
zal het ff doornemen..

edit:
Ah, kewl proggie, vrij advanced :)

Dit is op zich wel de beste optie, maar weet iemand er nog meer? (op freshmeat/sourceforge ben ik niks leuks tegen gekomen)

• Racemol
is er nog iemand met een gouden tip?

Verwijderd

Misschien wel...

Probeer eens het programma Memory and CPU Observer, kortweg MCO.
Kijk hiervoor op www.mdev.tk of www.beam.to/mco voor de website. De installfile zelf is ook te downloaden via CNET en Majorgeeks.

Afbeeldingslocatie: http://hagen.let.rug.nl/%7Es1073605/mco/img/Screenshot1.png
(Die witte balken horen natuurlijk niet bij het programma!)
(Dit is het standaard uiterlijk, je kunt het verder aanpassen aan je eigen wensen.)

Met dit programma kun je oa het volgende:
- Monitor CPU / RAM / Pagefile gebruik + History grafiek van de laatste 100 metingen
- Monitor DU / DL / UL alsmede de totalen + History grafiek
(net als het programma DU-meter heeft)
- Monitor het het gebruik van de Fixed Drives op je systeem

Dit programma heeft ongeveer de interface van WinAmp, individuele windows die je kunt docken en een normal en compact settings per window (de double click op een window van WinAmp...).

Op het moment ben ik aan het programmeren aan versie 2.3. De beta zal volgende week online komen. Versie 2.3 heeft oa ook:
- natuurlijk veel bugfixes
- keuze history 1-50 of 1-100 metingen
- continuous of interval bar style
- Main Window gedetailleerd of simpele weergave (alleen grafiek en percentages)
- DU Window gedetailleerd of simpele weergave (alleen grafiek of DL/UL waarden)
- Opgeven van aparte threshold per partitie
- een MBM window, die gegevens van MBM kan weergeven zoals temperaturen (4), fans (3) en CPU speed en VCore values + temperatuur history
- een logfunctie waarmeen gekozen gegevens met een zelf bepaald interval naar een textfile op schijf worden geschreven

Zo zal versie 2.3 ongeveer uit gaan zien (alle windows gedocked onder elkaar):
Afbeeldingslocatie: http://hagen.let.rug.nl/%7Es1073605/mco/img/screenshot.JPG

Als iemand nog suggesties of opmerkingen heeft over MCO dan laat dat zeker ff weten! (via mail adres MCO2002@Hotmail.com of je kunt ook ff post hier op GoT doen...)
Het is de bedoeling dat dit een goed programma wordt om je systeem mee te monitoren, dus laat weten wat je er graag in zou willen zien, alle ideeen zijn welkom!!!

;)

• eXhale
  • Niet online
Op zich een kewl tooltje, maar we missen dan een paar dingen, zoals dat je verschillende variable kan opgeven, mocht deze overschreden worden, dat het programma b.v. een mailtje verstuurd.

• Dreamer
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

Op vrijdag 05 juli 2002 23:46 schreef eXhale het volgende:

ik raad je aan om zulk soort programma's niet op een server te installeren dat soort progjes gebruiken nog al veel geheugen en das zonde. als je echt server software hebt (win 2000 server of win nt) zit er meestal al monitor programma's op.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Vorkie
  • Niet online
Op vrijdag 12 juli 2002 12:22 schreef TSI2002 het volgende:
heel verhaal
Uhh zeer veel spam, sorry dat ik het zeg..

op een server zelden stats instaleren...vertraagt de boel...en is zonde van je geheugen...

en dat icoon is ook irritant en ziekelijk...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 16:48
probeer de ap-manager van netiq eens.

www.netiq.com

Verwijderd

Op zondag 14 juli 2002 02:27 schreef ThaNetRunner het volgende:

[..]

Uhh zeer veel spam, sorry dat ik het zeg..
uh dit kan onmogelijk spam (ongevraagde reclame) zijn aangezien dat topic JUIST over dit soort programmátjes gaat..

verder lijkt het me sowieso lastig een server te 'beheren' als ej al niet eens in kan loggen met VNC oid..

• eXhale
  • Niet online
dreamer: ik wil het dus wat anders aanpakken..
ThaNetRunner: Is zeker geen spam..
kwtemp: Had ik idd al gedownload, maar heb zo'n leuke zip password nodig..
Tw^st3D: Tis meer monitoring dan management, kijk als jij een probleem al kan oplossen, voordat het een probleem is..

• eXhale
  • Niet online
Ondertussen zijn we wat maandjes verder, en vraag mij toch af, of er ondertussen wat nieuws is.. BB4 draait op zich wel redelijk, maar ik wil toch meer :)

Verwijderd

Ik ben er ook op zoek naar, zoiets check deze topic Verwijderd in "System monitoring tool met archive funct...", msschien dat je mij ook een beetje kunt helpen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:03

momania

iPhone 30! Bam!

Robbertz,

Dat je links krijgt naar oude topics, wil nog niet zeggen dat je die topics omhoog moet 'kicken' met een reactie als je zelf al een topic hebt lopen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.