[gentoo] installeren vanaf cdrom

Pagina: 1
Acties:

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:02
De topictitel is veelzeggend. Laten we zeggen dat ik Gentoo vanaf cdrom wil installeren. (Eigenlijk wil dus iemand anders gentoo vanaf cdrom installeren maar ik gebruik voor het gemak nu even de ik-vorm) Ik heb op een cd de /usr/portage gebrand. De sources moeten dus op cd staan nu. Ik heb ook een cdrw met de gentoo 1.2 iso erop.

Het doel is nu om met behulp van die sources een gentoo systeem te bouwen.

Het plan is dus gewoon:
1. cdrom mounten op /usr/portage
2. geen emerge rsync uitvoeren (zodat hij de lijst niet update en niet alsnog alles van internet gaat plukken.)

Prioriteit is dus een internetconnectie zoveel mogelijk (het liefst totaal niet) te voorkomen, omdat de PC waarop geinstalleerd wordt alleen dialup ter beschikking heeft.

Als er tijdens de installatie dus het scripts/bootstrap.sh script uitgevoerd wordt dan wil Gentoo dus connecten naar de boze buitenwereld. Hoe voorkom ik dit?

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

eerste ding dat ik tegenkwam: als je de stap neemt met chroot /mnt/gentoo /bin/bash heb je geen mount meer. dus je moet VOORDAT je dat doet de cdrom op de goede directory mounten.
en ja, ik ben de persoon in kwestie. en ik zal eens wat gedetailleerder gaan kijken wanneer hij precies een connectie wil.

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op vrijdag 05 juli 2002 22:03 schreef JJJ het volgende:
Als er tijdens de installatie dus het scripts/bootstrap.sh script uitgevoerd wordt dan wil Gentoo dus connecten naar de boze buitenwereld. Hoe voorkom ik dit?
Als je bij Stage3 begint, hoef je helemaal niet te bootstrap'en :)

Kijk maar eens hier:
http://www.gentoo.org/doc/build.html
stage tarball
requirements for installation

1
partition/filesystem setup, emerge rsync, bootstrap, emerge system, emerge linux sources, final configuration

2
partition/filesystem setup, emerge rsync, emerge system, emerge linux sources, final configuration

3
partition/filesystem setup, emerge rsync (optional), final configuration

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:02
Op vrijdag 05 juli 2002 23:32 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Als je bij Stage3 begint, hoef je helemaal niet te bootstrap'en :)

Kijk maar eens hier:
[..]
Ja, dat is leuk, maar het is wel de bedoeling om je systeem 100% geoptimaliseerd voor je eigen pc te laten draaien. Die stage3 is mij nog teveel pre-compiled. En anders had Major_Kusanagi ook wel beter een andere distro kunnen nemen op die manier.