De topictitel is veelzeggend. Laten we zeggen dat ik Gentoo vanaf cdrom wil installeren. (Eigenlijk wil dus iemand anders gentoo vanaf cdrom installeren maar ik gebruik voor het gemak nu even de ik-vorm) Ik heb op een cd de /usr/portage gebrand. De sources moeten dus op cd staan nu. Ik heb ook een cdrw met de gentoo 1.2 iso erop.
Het doel is nu om met behulp van die sources een gentoo systeem te bouwen.
Het plan is dus gewoon:
1. cdrom mounten op /usr/portage
2. geen emerge rsync uitvoeren (zodat hij de lijst niet update en niet alsnog alles van internet gaat plukken.)
Prioriteit is dus een internetconnectie zoveel mogelijk (het liefst totaal niet) te voorkomen, omdat de PC waarop geinstalleerd wordt alleen dialup ter beschikking heeft.
Als er tijdens de installatie dus het scripts/bootstrap.sh script uitgevoerd wordt dan wil Gentoo dus connecten naar de boze buitenwereld. Hoe voorkom ik dit?
Het doel is nu om met behulp van die sources een gentoo systeem te bouwen.
Het plan is dus gewoon:
1. cdrom mounten op /usr/portage
2. geen emerge rsync uitvoeren (zodat hij de lijst niet update en niet alsnog alles van internet gaat plukken.)
Prioriteit is dus een internetconnectie zoveel mogelijk (het liefst totaal niet) te voorkomen, omdat de PC waarop geinstalleerd wordt alleen dialup ter beschikking heeft.
Als er tijdens de installatie dus het scripts/bootstrap.sh script uitgevoerd wordt dan wil Gentoo dus connecten naar de boze buitenwereld. Hoe voorkom ik dit?