Toon posts:

soltek sl 75 drv5 lust wel duron geen xp :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuw mobo gekocht, doet niks met een xp proc (1600 + en 1800+ geprobeerd) maar met een duron 700 start ie op en werkt alles.

heb alles mogelijke switch settings geprobeert (niet dat dat zou mogen uitmaken) naast de default settings.

Zit met handen in het haar... :(

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Al een nieuwe BIOS erin geflashed?

Verwijderd

Topicstarter
neej is dat een must?

Zo ja waarom en welke bios?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 21:51 schreef Sjeiko het volgende:
neej is dat een must?

Zo ja waarom en welke bios?
Daar zou het best wel aan kunnen liggen ja.
Gewoon nieuwste voor jouw BIOS van soltek website halen.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:38

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Volgens mij kun je dat beter altijd doen als je een nieuwe proc erin wil doen, ff je BIOS flashen...

Al was het alleen maar voor optimale ondersteuning van je hardware

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dit proberen (ff diskettefikker zoeken en proc over prikken), snap alleen niet dat de standaard bios niet met een xp 1600+ of xp 1800 + overweg zou kunnen en wel met een duron.

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien iemand die dezelfde combo mobo/proc heeft?
Ben benieuwd naar zijn/haar ervaringen over dit onderwerp.

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 19:28
Ik heb een SL75DRV4 en ben probleemloos van Athlon Thunderbird 1333 overgestapt naar een Athlon XP1900+ (die nu op 2000+ draait). De default BIOS rev. 4.0 had ik eerder geupdate naar 4.1 maar in jouw geval met een SL75DRV5 is het zeker vreemd; hij is namelijk nieuwer dan de mijne.

Dus XP's moet 'ie zeker ondersteunen & stabiel ook! BIOS flashen en eventueel updaten. Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
nou dit gaat lekker....

Net effe flash diskje gemaakt om de nieuwste bios in het mobo te flashen, start ie met die duron ook niet meer op.

Volgens mij doe ik iets radicaal fout.

Wie weet raad

;(

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
crush je je core niet... dus met beleid je cooler erop zetten :{

want dat zie ik al helemaal voor me trouwesn

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
heb net van die duron een chrome orbje gedemonteerd voordat ie in die soltek ging. Schiet ie dur plots af. Schilfer van een hoekje af maar die zit al weer terug op zijn abit kt7a-raid en gelukkig werk alles nog. Ik kan op die abit helaas die xp's niet testen. Die andere koeler heeft een makkelijke clip ter bevestiging v/d koeler en met dat ding heb ik inmiddels meer ervaring dan me lief is.

Ik vraag me af waarom dat mobo in 1e instantie wel opstart met die duron en nu weer niet. Ik heb eerst effe de cmos gecleared...meer kan ik niet doen toch..
Pagina: 1