[Modem tweak] Firewalling uitzetten

Pagina: 1
Acties:

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Topicstarter
Hi,

Ik heb hier een (alweer mijn tweede) getweakte ADSL modem. Deze heb ik getweaked dmv sip spoofing. Darachter hangt een Linux bak (IPCop) die als router/firewall voor mijn netwerk fungeerd.

Nu is mijn probleem dat mijn modem nog steeds voor firewall wil spelen. Dat kan ik eenmalig uitzetten, maar na een reboot v/d modem staat 'ie weer keurig aan.

Dit zijn de settings v/d modem:
=>ipconfig
Forwarding on
Firewalling off
Sendredirects on
Sourcerouting off
Default TTL 64
Fraglimit 64 fragments
Fragcount currently 0 fragments
Defragment mode : nat
=>
Ik wil nu de modem zo instellen dat er totaal geen firewalling enzo meer opzit, want dat zorgt alleen maar voor problemen mbt het niet kunnen gebruiken van Active FTP, het kunnen benaderen van mijn HTTP/FTP servertje, MSN filesharing etc. etc.

Iemand enig idee hoe dit aan moet pakken?

PS: De firmware is versie "Gsv7aa3.281"

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:03

Predator

Suffers from split brain

[forum=19] -> [forum=4]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op vrijdag 05 juli 2002 21:38 schreef MrJ het volgende:
PS: De firmware is versie "Gsv7aa3.281"
Ik had met de 281 het probleem dat mappings verdwenen bij een reboot van de modem.

Ik heb hem nu gedowngrade naar 261 en toen was het probleem opgelost, misschien werkt dit bij jou ook.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
OK, tnx.

Aan de ene kant ben ik nu best wel huiverig geworden ivm het veranderen van de firmware.

De laatste keer dat ik dat deed overleedt mijn oude modem. Hij was dus echt dood. Monteur van KPN wist mij te vertellen dat 't kwam doordat mijn modem ook getweakt was. Mijzelf v/d domme houden hielp niet, hij hield voet bij stuk en liet mij achter met mijn oude modem.

Ik heb hier dus een gloednieuwe modem (250,-!!!!) en heb niet veel zin in nog zo'n geintje...

Maar goed, [Airwolf] jij zegt dat je "firewalling=off" hebt kunnen instellen, en dat active ftp ed gewoon werkt met versie 261?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op zaterdag 06 juli 2002 13:53 schreef MrJ het volgende:
Maar goed, [Airwolf] jij zegt dat je "firewalling=off" hebt kunnen instellen, en dat active ftp ed gewoon werkt met versie 261?
Dat zeg ik niet he, moet je me niet verkeerd interperteren :).

Ik had versie 281 bij mijn modem.
Daarmee had ik het probleem dat iederekeer als hij rebootte alle port forwardings weg waren en ook def server enzow.

Nou weet ik dat sip-spoofing heel anders inelkaar zit, maar misschien zit er 1 of andere bug in 281 waardoor hij bepaalde instellingen niet op alle modems onthoud.

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 15:19 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet he, moet je me niet verkeerd interperteren :).
OK, sorry... :)
Ik had versie 281 bij mijn modem.
Daarmee had ik het probleem dat iederekeer als hij rebootte alle port forwardings weg waren en ook def server enzow.

Nou weet ik dat sip-spoofing heel anders inelkaar zit, maar misschien zit er 1 of andere bug in 281 waardoor hij bepaalde instellingen niet op alle modems onthoud.
Aha, maar volgens mij heeft elke firmware wel van die irritante probleempjes. Dat is ook de reden dat ik met mijn oude modem continu firmwares zat te switchen.

Maar goed, misschien dat 261 voor mij de oplossing is. Kan je trouwens met 261 wel weer via FTP die modem 'ini' files plaatsen enzo?

• MrJ

MrJ

Topicstarter
Onder de nieuwste firmware 281 kom ik er iig wel bij via een FTP proggie.

Helaas ben ik niet instaat om een nieuw aangemaakte IP.ini te uploaden "You don't have access here".

Iemand een idee hoe dit op te lossen en/of hoe je dit dan via telnet kan instellen anders?

"ip> ipconfig firewalling=on" pakt 'ie niet (unknown command).

/edit
defserver addr=10.0.0.150 instellen bracht nog steeds geen resultaat...

Pagina: 1