Toon posts:

Netwerk probje....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb een probleempje: op mijn computer krijg ik altijd een schermpje van: log in op microsoft netwerk. dat werkt perfect, maar als ik bij m'n pa het installeer, krijg ik geen schermpje van dat inloggen.

Ik zie ook de andere puters in het netwerk niet meer, maar als ik ga zoeken zie ik mijn puter wel, maar kan ik er niet op ("niet aangemeld").
Hoe kan ik maken zodat het wel werkt?

BTW. Pa's puter loopt op win98 SE en ik heb alle drivers enzo al opnieuw geinstalled. Is misschien win ME een optie?

[Mike]

Verwijderd

Dat is de client voor microsoft netwerken, deze moet geinstalleerd zijn als je bronnen wilt gaan delen, let wel, alleen een pc die een bron deelt is zichtbaar in netwerk omgeving.

Je hoeft overig niet dat inlog schermpje te zien, je kan het beste de client installeren en dan voor windows logon kiezen, dan krijg je dat schermpje niet meer te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb natuurlijk client voor ms networks geinstalled!

Maar, als ik windows logon kies, is ie dan wel aangemeld op netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Nu zegt ie van: "geen foutgegevens beschikbaar".

Iemand idee?

BTW. Kan ik een brander delen vai het netwerk? Of is het niet verstandig ivm snelheid?

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 19:56 schreef [Mike] het volgende:
BTW. Kan ik een brander delen vai het netwerk? Of is het niet verstandig ivm snelheid?[/quote]Een brander delen via het netwerk? Je bedoelt, dat je de cd in de brander op andere stations kan benaderen? Of doel je op het direct branden van data, dat op een andere station staat?
Ik ga er maar vanuit dat je het laatste bedoelt. Met een 10Mbit netwerkje heb je een tranferrate van 1,25MB/s. Theoretisch zou je dus op 8 speed (1,2MB/s)branden met data vanaf een andere PC. Natuurlijk is dit op papier en niet rekeninghoudend met eventuele overhead die op het netwerk rust. Als je bijv ook op nog van een van die PC's een extra netwerkactie opent, dan loop je natuurlijk kans op een buffer underrun.

Met 100MBit wordt die kans wat kleiner, maar ook hier kan een kleine hik in het netwerk een onderzettertje opleveren.

M.a.w. kopieer de data gewoon ff naar de bak PC en zorg dat daar een aparte schijf/partitie van circa 800 MB aanwezig is.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

MIke, heb je heel toevellig "file and printer sharing" aanstaan?

Zonee, control panel > netwerk > add > service > file and printerbla > reboot > working :)

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Probeer dit eens: start -> instellingen -> configuratiescherm -> netwerk en dan de primaire netwerkaanmelding verandere in client voor microsoft netwerken?

Verwijderd

Topicstarter
Alles staat geinstalleerd!

Het werkt nog niet :(

[Mike]

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je soms je eigen pc (ik vermoed met ME) microsoft family network (of zoiets) bij je netwerksettings geinstalleerd? Zo ja, haal dat eens weg.
Pagina: 1