Toon posts:

[Samba] Remote administration?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje aan 't klooien met samba en nu vraag ik me
af of het mogelijk is om via afstand (van een win2k bak) users toe te voegen of te verwijderen of passwd's te veranderen enzo.

(en NEE ik heb geen zin om dit met telnet/SSH te doen)

Ik vraag me dit gewoon af omdat dit het managen van een samba bak wat makkelijker zou kunnen maken.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
webmin

www.webmin.com

(ook geen zin om te zoeken :? )

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Webmin heb ik al, dat is overigens bijna hetzelfde als SWAT wat ik bedoel is zoiets als microsoft management console maar dat werkt niet op een samba server :(

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 21:11 schreef _Apoc_ het volgende:
Webmin heb ik al, dat is overigens bijna hetzelfde als SWAT wat ik bedoel is zoiets als microsoft management console maar dat werkt niet op een samba server :(
Raar he, dat MMC niet werkt met Linux |:(

SWAT en Webmin is het beste wat je kan krijgen, voor het doel wat jij voor ogen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
nou ja 't zou toch kunnen dan MMC werkte, ik dacht dat dat users managen misschien bij het SMB protocol hoorde.

't was maar een gedachte

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

met webmin kun je toch gewoon via de internet explorer op een andere pc via het netwerk users toevoegen of heb ik het nu mis ?

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:22

ripexx

bibs

Wat dacht je van de optie ldap, zal wel wat config werk worden, maar moet in principe kunnen werk. Users aan de hand van LDAP dir valideren, en met de juiste login weer editten. Zover ik weet onderstuund M$ ldap redelijk, en zijn er genoeg progjes te verkrijgen. Daarnaast is het volgens mij mogelijk om Samba te compilen met de optie ldap.

Het was maar een gedachten kronkel:?

buit is binnen sukkel

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Met ldap is inderdaad wel een idee dit heb ik zelf ook gedaan. Het probleem is alleen dat er (bijna?) geen ldap frontends bestaan. Je moet dus alles zelf in de ldap dir invoegen. Het is niet zo'n hele grote moeite met ldap browser maar bv nt password hash, sids en dat soort dingen kun je niet met de hand invoeren.
Als je het toch wilt doen kijk dan eens hier. Deze site heeft een goede howto en een paar command utilities om je op weg te helpen.

Overigens staat in de howto van samba zelf dat je met server tools voor nt 4 ook user accounts zou kunnen managen. Bij mij geeft het allerlei errors, zelf als ik met root ingelogd ben.

signature has expired

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, hier heb ik tenminste wat aan, ik zal hier es naar kijken...
Pagina: 1