Toon posts:

Ide devices zijn verdwenen

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een computer up te graden. Maar nu probeerde in een "nieuw" socket7 bordtje erin te plaatse en de CR rom speler de CD RW en de HD worden niet meer gezien. compleet niet meer. Toen heb ik het oude mobo terug geplaatst maar daar hetzelfde probleem en ook blijft nu het lampje van de CD rom aanstaan. Ik snap er niets van

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:58
heb je de kabels wel goed aangesloten? meestal worden ze verkeerd om aangesloten en is dat de oorzaak.

Als er een gekleurde lijn over de IDE kabel loopt (die dikke grijze kabels) moet die op het moederbord aan de ondekant (tenzij de IDE connectors op het moederbord horizontaal zijn geplaatst, dan zou ik het niet weten).
Vervolgens moet ie aan de rechterkant (van achter gezien) van de drives (de rechterkant is de kant waar de kast opengaat).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Als je idd de kabels hebt omgedraaid mag je hopen dat je je IDE controller niet hebt vernaggeld.

Topictitel = nietzeggend.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:58

LopeZ

Too much is never enough

Titel change gedaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de cd rom uit IDE2 haal dan ziet hij de IDE1 met HD wel weer. Ik heb kabels met uitsparing, kan toch bijna niet mis gaan. Trouwens dit probleem heb ik met 2 verschillende socket7 moederborden

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Master/Slave jumpers nog steeds ok? :?

Verwijderd

Topicstarter
op het oog niets te zien.....zelfs als ik onafhankelijk 1 cd rom of rw eraan hang dan ik hij de HD weer kwijt

• NitroX infinity
Op vrijdag 05 juli 2002 21:05 schreef MetHod het volgende:
Als je idd de kabels hebt omgedraaid mag je hopen dat je je IDE controller niet hebt vernaggeld.
Heeft m'n buurman een keer gedaan, kabel verkeerd om in z'n HD.
Komt ie naar me toe; "zeg, kun jij me ff helpen? M'n HD doet 't niet meer"
Ik; "Tuurlijk"
Ik maak die kast open kijk naar die kabels en zeg; "Dude, je kabel zit verkeerd om! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen met die uitsparing aan 1 kant?"
Hij; "Ik dacht al, wat gaat dat moeilijk"
|:( Doh!
Maar die schijf deed het nog wel!

Maar die connectoren kunnen wel wat verdragen hoor, heb bij m'n pa al een keer een pin uit z'n floppyconnector gerukt toen ik de kabel eruit haalde. Gewoon weer teruggezet en floppy deed 't nog perfect.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat ook geen probleem. Je kan opzoeken welke pinnen welke functie hebben. Maar omdat ik dit probleem met twee indentieke socket7 mobo heb die 6 uur ervoor nog prima draaide ben ik een beetje in een impasse geraakt

• NitroX infinity
Op vrijdag 05 juli 2002 21:11 schreef trigt012 het volgende:
Als ik de cd rom uit IDE2 haal dan ziet hij de IDE1 met HD wel weer. Ik heb kabels met uitsparing, kan toch bijna niet mis gaan. Trouwens dit probleem heb ik met 2 verschillende socket7 moederborden
Mijn pc ziet de drives alleen als ik 1 apparaat op dezelfde kabel aansluit als waar de HD op zit en 1 apart.

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing gevonden.....vuil in de connectoren. Nog geluk gehad. Er is een pluk stof in de connector van de CD RW terecht gekomen

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

gefeliciteerd.. post dit in het vervolg graag evne met een duidelijke titel en in het juiste forum alstublieft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.