Internet maakt automatisch verbinding in netwerk

Pagina: 1
Acties:

• bigoldie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-07 15:26
Ik heb mijn computers in een netwerk gezet en de internetverbinding wordt gedeeld. Als ik met de 2e computer(computer zonder modem) op internet wil maakt de 1e computer(computer met modem) automatisch verbinding met het internet.

Nu zou ik graag willen dat als ik met computer nr. 2 het internet op wil dat hij eerst vraag of ik een verbinding wil maken. Kan dit?

info:

Computer 1:
Windows XP

Computer 2:
Windows 95

Life isn't fair. It's just fairer than death, that's all.

Verwijderd

Met wingate server en client kan dat, ja

Met ICS kan dat niet, of je moet op het andere systeem eerst handmatig een verbinding opbouwen en dan verbinden via pc2, dus gewoon het vinkje uitschakelen.

• bigoldie
Kan je het ff verder uitleggen... Iets duidelijker

• bigoldie
Ik heb het opzich al voor elkaar. Althans, hij maakt niet meer automatisch verbinding. Kan nog wel internetten en kan doormiddel van computer 2 de verbinding verbreken.

Als iemand nog een oplossing weet.... Let me know.

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 21:18 schreef bigoldie het volgende:
Ik heb het opzich al voor elkaar. Althans, hij maakt niet meer automatisch verbinding. Kan nog wel internetten en kan doormiddel van computer 2 de verbinding verbreken.

Als iemand nog een oplossing weet.... Let me know.
Lees mijn reply dan

• bigoldie
Heb je mijn reply gelezen?

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 21:25 schreef bigoldie het volgende:
Heb je mijn reply gelezen?
Ja, waaruit blijkt dat je wingate nog niet geprobeerd hebt.

• bigoldie
Waaruit blijkt dat je het niet wilt uitleggen. Maar wil je zo vriendelijk wezen om me uit te leggen wat je met wingate bedoelt. Zoals je al ziet heb ik er geen verstand van. En jij wel...

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 20:49
Op vrijdag 05 juli 2002 22:37 schreef bigoldie het volgende:
Waaruit blijkt dat je het niet wilt uitleggen. Maar wil je zo vriendelijk wezen om me uit te leggen wat je met wingate bedoelt. Zoals je al ziet heb ik er geen verstand van. En jij wel...
wingate is gewoon een progsel om je internet verbinding te delen www.wingate.com

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 22:37 schreef bigoldie het volgende:
Je hebt nergens gevraagd wat ik ermee bedoelde, ik kan niet ruiken wat je wel/niet weet.

Wingate is een proxyserver die met als "voordeel" ook een client heeft, waarmee je op de clientcomputer de verbinding kan maken/verbreken, zoals je dat met een modem ook zou doen. (je belt als het ware in op wingate, die dan pas verbinding legt.)

http://www.deerfield.com/products/wingate/

• bigoldie
Op vrijdag 05 juli 2002 21:06 schreef bigoldie het volgende:
Kan je het ff verder uitleggen... Iets duidelijker
Is dit niet duidelijk genoeg?

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 22:45 schreef bigoldie het volgende:

[..]

Is dit niet duidelijk genoeg?
en 12 minuten later kom je met de melding dan ICS ook op de manier werkt zoals ik eerder had beschreven, dus je las er duidelijk overheen.

Maar goed, stel voortaan je vraag iets concreter :)

• bigoldie
Maar nu snap ik het, bedankt... Ik zal ff kijken of ik het nu voor elkaar krijg.

Greetz.... >:) :P;)

• robbert
Op vrijdag 05 juli 2002 22:41 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Je hebt nergens gevraagd wat ik ermee bedoelde, ik kan niet ruiken wat je wel/niet weet.

Wingate is een proxyserver die met als "voordeel" ook een client heeft, waarmee je op de clientcomputer de verbinding kan maken/verbreken, zoals je dat met een modem ook zou doen. (je belt als het ware in op wingate, die dan pas verbinding legt.)

http://www.deerfield.com/products/wingate/
wingate is wel meer als alleen een proxyserver je kunt ook zonder proxy je internet verbinding daarmee delen en het heeft een dns/dhcp server en nog wat zooi

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
gooi ff wondows 98 SE of liefste nog hoger (mits systeemeisen het toelaten) erop, dan kan je ics gebruiken zonder extra programma's te installeren. In xp is het echt een kwestie van schijfje maken op router en op andere pc installeren en surfen maar! (je mogelijkheden zijn wel beperkt, maar het is handig imho)

• robbert
Op vrijdag 05 juli 2002 22:53 schreef thettes het volgende:
gooi ff wondows 98 SE of liefste nog hoger (mits systeemeisen het toelaten) erop, dan kan je ics gebruiken zonder extra programma's te installeren. In xp is het echt een kwestie van schijfje maken op router en op andere pc installeren en surfen maar! (je mogelijkheden zijn wel beperkt, maar het is handig imho)
dit is het hele probleem niet, lees zijn eerste post maar eens, dit is het probleem, en dit is niet mogelijk met ics:
Op vrijdag 05 juli 2002 20:59 schreef bigoldie het volgende:
Ik heb mijn computers in een netwerk gezet en de internetverbinding wordt gedeeld. Als ik met de 2e computer(computer zonder modem) op internet wil maakt de 1e computer(computer met modem) automatisch verbinding met het internet.

Nu zou ik graag willen dat als ik met computer nr. 2 het internet op wil dat hij eerst vraag of ik een verbinding wil maken. Kan dit?

info:

Computer 1:
Windows XP

Computer 2:
Windows 95

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 22:49 schreef robbertkrebbers het volgende:

[..]

wingate is wel meer als alleen een proxyserver je kunt ook zonder proxy je internet verbinding daarmee delen en het heeft een dns/dhcp server en nog wat zooi
Lees de draad voor je blaat.

Hij wilt vanaf de client computer controle hebben over het inbellen.

• robbert
Op zaterdag 06 juli 2002 00:07 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Lees de draad voor je blaat.

Hij wilt vanaf de client computer controle hebben over het inbellen.
dat begrijp ik, maar omdat hij die controle wil hebben wil het niet zeggen dat wingate alleen maar een proxyserver is, het heeft nog meer opties dus jou reactie is niet helemaal kloppend.
Maar kan wingate dan die niet via nat de internet verbinding delen en dat die dan nog die controle heeft ipv de proxyserver te gebruiken. Een proxyserver lijkt mij nogal kut, met je brownser werkt het wel maar bij programma zoals ICQ/Unreal/etc. werkt het niet(goed)

• bigoldie
Gaat het lekker?

Pagina: 1