Toon posts:

[wc] Ik wil upgraden, kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Het wordt maar weer eens tijd om mijn pc te upgraden. :)
Ik dacht aan het volgende;

AMD Athlon XP2200+ (306€)
Enermax SilentPlus 550 EG651P-VE [FMA] (180€)
totaal = 486€

Ik kan ff niet meer dan 500€ uitgeven, ik moet ook nog andere dingen regelen zegmaar ;)

Zie voor mijn pc spec`s onderin sig.
(Daar staat dat ik een dangerden maze 2-2 en een black ice rad heb, maar wegens geldgebrek toen heb ik dat niet gekocht en heb speclist nog niet gewijzigd, weet niet meer hoe dat moet.)

ik heb nu nog een alu senfu blokje met uitgeboorde kanalen en een grote auto-rad wat mijn AMD duron spitfire @1050 op 37graden houdt. (en dat is dan de hele dag aanstaan en spellen spelen op z`n mooist en internetten+downloaden enz.)

Nou is mijn vraag, kan ik die XP2200+ gebruiken met mijn huidige waterkoelings-setje?

Verwijderd

Ik denk dat je die wel kan gebruiken, socket A is socket a toch?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 20:40 schreef Thorry het volgende:
Ik denk dat je die wel kan gebruiken, socket A is socket a toch?
mja, dûh, ok, dat weet ik wel,maar qua koeling, temperatuur enzo weetje, wordt die xp niet meteen 60 graden? dat bedoel ik. ;)

Verwijderd

Volgens mij wordt een XP niet veel heter als een Duron hoor.

Verwijderd

Ach, warmer dan 45 zal ie niet worden schat ik

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, mooi, dan probeer ik het gewoon maar.
later zet ik er wel een nieuw setje in.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Hij zal met waterkoeling iig niet verbranden hoor.
Zolang je het blokje er maar goed op zet natuurlijk.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Ik had hier een TB 850 @ 966 met luchtkoeling en toen wou m'n fan (80mm @ 7volt) niet starten toen me PC aan ging, kon toch nog iets van 10 min koetje draaien voordat ie 58 graden werd en ermee kapte. Moraal van het verhaal - een PC gaat met geen/onvoldoende koeling niet gelijk kapot.

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 21:17 schreef Thorry het volgende:
Ik had hier een TB 850 @ 966 met luchtkoeling en toen wou m'n fan (80mm @ 7volt) niet starten toen me PC aan ging, kon toch nog iets van 10 min koetje draaien voordat ie 58 graden werd en ermee kapte. Moraal van het verhaal - een PC gaat met geen/onvoldoende koeling niet gelijk kapot.
Als je een of andere thermische/softwarematige beveiliging hebt idd, dan gaat 't natuurlijk wel goed. XP heeft volgens mij zo'n ingebakken beveiliging.

Overigens heeft mijn proc. (Athlon 1400 MHz) ook wel bijna een uur op full load gedraaid voordat ik een brandlucht rook en bemerkte dat de fan niet draaide.. Wel had ik de kast open en een casefan vlak ernaast ratelen, dat was waarschijnlijk zn redding. :7

Verwijderd

Nou je er was zo'n filmpie van Tom's Hardware guide (d8 ik, kan ook OC workbench geweest zijn) waarbij ze koelers eraf haalde, een P4 2.2 bleeft zelfs draaien toen ze de koeler eraf haalde. Maar alle athlons gingen in rook op.
Pagina: 1