Stress test? New cooler Arctic 2000 vs Coolermaste

Pagina: 1
Acties:

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb net een Arctic 2000 met Arctic silver 3 pasta geplaatst. Heerlijk stil je hoort hem haast niet 20 db namelijk. Echter hij draait bijna de helft minder toeren: 2000 rpm. De coolermaster met een hels kabaal van 38 db draaide 4500 rpm. Het verschil in temp is 43 coolermaster versus 48 Arctic. Is dit een beetje een goede prestatie van de Arctic aangezien die de helft minder lucht verplaatst? of in ieder geval meer dan de helft minder rpm;s heeft?

Trouwens hoe doe je een stress test??

trouwens nu is de voeding datgene wat het meets lawaai maakt. Ik vroeg mij af welk draadje ik anders moet instellen naar de fan zodat hij op 7 volt gaat draaien hoe doe je zoiets?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Goede stress test doe je met BurnK7 :)
Zoek er maar eens naar :)

edit: Hoe je de fan van de voeding op 7v moet zetten kun je met de search (of in de CME faq) wel vinden :)

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 20:22 schreef SH007 het volgende:
Goede stress test doe je met BurnK7 :)
Zoek er maar eens naar :)
ook voor windows? ik merk dat mijn proc heter wordt. Boven welke temp moet de stress test in ieder geval niet uitkomen voor een stabiel systeem? is 55 graden te veel? voor een niet overgelocked sysje?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 20:25 schreef shadax het volgende:

[..]

ook voor windows? ik merk dat mijn proc heter wordt. Boven welke temp moet de stress test in ieder geval niet uitkomen voor een stabiel systeem? is 55 graden te veel? voor een niet overgelocked sysje?
BurnK7 is voor windows ;)
laat 'm maar eens een half uurtje draaien, 1 of 2 minuten is echt niet lang genoeg.

Verwijderd

55 graden is te doen. Maar wat voor processor is het?

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb vanmiddag deze gehaald, die is stil en cool :)
1700+ 34graden (39/41graden stressed)
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com.hk/en/products/cooler/hhc-l61.jpg

Verwijderd

48C celcius is niets om je zorgen over te maken. Pas bij ong. 60C wordt e.e.a. een probleem.

OF het een goede prestatie is? Nee, niet echt.. weet je zeker dat je het ding juist geplaatst hebt? Niet teveel koelpasta gebruikt toevallig?

Hoe dan ook.. als je doelstelling zuiver een 'stiller' systeem was, dan zou ik tevreden zijn. Wil je gaan overclocken zou ik toch meer aandacht besteden aan het hoe en waarom e.e.a. warmer is dan bedoeld.

Overigens had je het antwoord op al deze vragen kunnen vinden in de FAQ.
Pagina: 1