Toon posts:

UT niet meer dan 75 fps ??? (g-force4 4200)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu dacht ik dat mn kyro2 niet sneller kon, maar mn g-force 4 4200 komt ook niet hoger dan 75 fps dussssss waaar ligt dat aan?

ook als ik min op 76 zet blijft hij op 74.99 of zo |:(

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:59
Zet je VSync uit...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 juli 2002 20:09 schreef Saekerhett het volgende:
Zet je VSync uit...
Als ik zou weten hoe, zou ik dat doen :) Thanx ik zoek wel ff in user.ini

• Saekerhett
Op vrijdag 05 juli 2002 20:11 schreef xantip het volgende:

[..]

Als ik zou weten hoe, zou ik dat doen :) Thanx ik zoek wel ff in user.ini
[search=vsync]

Kom op zeg, een beetje zoeken kan geen kwaad...

Verwijderd

Topicstarter
v-sync moet duss aan volgens die topics!!!!!

• Saekerhett
Op vrijdag 05 juli 2002 20:17 schreef xantip het volgende:
Nou dan laat je VSync toch aan? Moet jij toch weten, maar jij vroeg hoe je meer dan 75 fps kon krijgen, dus...

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
:\
je merkt het verschil toch niet boven de 60fps, kom op zeg boeien

Verwijderd

kan je scherm op die resolutie wel meer dan 75 aan?

DE mijne kan op 1024x768 op max 85 draaien :(
Mijn gemiddelde bij UT is dan ook een fps van 84.5 :P

(je merkt het verschil pas als hij onder de 26 komt of zo.
60 is wel heel hoog hoor veldkoe een lamp draait op 50hz zie jij de flikeringen? )

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:45
zoals hierboven al gezegt wordt vsyn uit. Dit zorgt ervoor dat de fps niet hoger kan zijn dan je huidige hz freqentie van je monitor.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• VeldKoe
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 20:42 schreef happyman112 het volgende:
kan je scherm op die resolutie wel meer dan 75 aan?

DE mijne kan op 1024x768 op max 85 draaien :(
Mijn gemiddelde bij UT is dan ook een fps van 84.5 :P

(je merkt het verschil pas als hij onder de 26 komt of zo.
60 is wel heel hoog hoor veldkoe een lamp draait op 50hz zie jij de flikeringen? )
ik wist dat dat zou gaan komen, en vast weer een ellenlange discussie erachteraan..
laat ik het zo zeggen: fps games onder de 60fps vind ik minder fijn spelen

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:11
het minder fijn spelen is alleen op de momenten dat fps het laagst zitten, dus als je dat bij 60 hz vindt dan zal ie wel tot 20 droppen ofzo, anders merk je het ook niet
bij 75 hz met een geforce4 4200 blijft ie dus ook 75 hz, want hij kan veel meer aan
niks aan de hand dus, maar als jij lelijk beeld wilt om het idee te hebben dat ie soepeler loopt, dan moet je dus gewoon vsync uitzetten

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

speel je het spel om de 31337 FPS die je met je videokaartje kan halen of omdat je het leuk vindt?

• StarLite
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

en: wat heb je aan 200 fps als je monitor maar 85 hz kan¿ niks dus. ;)
Dus waarom perse meer halen dan die 85¿
[om maar een voorbeeld te noemen]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Op vrijdag 05 juli 2002 22:11 schreef -=!ME!=- het volgende:
en: wat heb je aan 200 fps als je monitor maar 85 hz kan¿ niks dus. ;)
Dus waarom perse meer halen dan die 85¿
[om maar een voorbeeld te noemen]
FPS is iets anders als hertz hoor

• VeldKoe
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 21:40 schreef defined het volgende:
speel je het spel om de 31337 FPS die je met je videokaartje kan halen of omdat je het leuk vindt?
in FPS games is het gewoon van belang dat je een hoge fps hebt, zoniet dan gaat dat (IN EEN FPS DUS) tenkoste van de gameplay

• VeldKoe
  • Niet online
Op vrijdag 05 juli 2002 22:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

dat weet hij zelf ook wel, maar als je vsync aanhebt staan fps en hz in verband met elkaar

Verwijderd

Topicstarter
Hehe om deze discussie maar ff te stoppen, ik speel omdat ik het leuk vind, maar ik koop om betere prestaties te zien! dus ik wil gewoon zien dat ie naar 200 knalt en hoe hoger hoe fijner het speelt, maar dat merken alleen echte gamers!!!!!!

Verwijderd

Ik heb een AmdXp 1800, 512Mb ddr en een geforce 4 ti4400 en blijf ook hangen op 75 fps ofzo, vsycn staat uit, me monitor staat op 85hz, beetje vaag :?

• kamerplant
  • Niet online
Op zaterdag 06 juli 2002 16:32 schreef xantip het volgende:
Hehe om deze discussie maar ff te stoppen, ik speel omdat ik het leuk vind, maar ik koop om betere prestaties te zien! dus ik wil gewoon zien dat ie naar 200 knalt en hoe hoger hoe fijner het speelt, maar dat merken alleen echte gamers!!!!!!
Dan bestaan er op deze aardbol geen echte gamers. Als je scherm niet meer dan 75 beelden per seconde kan geven doet hij dat ook niet, ook al kan je videokaart 200fps maken.

Doe maar een Vsync uit, dan zie je aan die teller wel 200fps (ookal komt dat niet op je scherm), maar je merkt ook dat het spel baggerder gaat werken, want 200fps op een scherm wat 75Hz kan gaat nou niet echt lekker. :o

En ja, dat je 75fps ook al haalde met je oude videokaart kan best, UT is niet zo zwaar voor je videokaart, meer voor je processor. Je videokaart merk je alleen wat van in zwaardere spellen. :)
Op zaterdag 06 juli 2002 16:37 schreef minipolopikoler het volgende:
Ik heb een AmdXp 1800, 512Mb ddr en een geforce 4 ti4400 en blijf ook hangen op 75 fps ofzo, vsycn staat uit, me monitor staat op 85hz, beetje vaag :?
Misschien staat Vsync wel uit in UT, maar misschien staat het wel in je drivers aan of in powerstrip oid en denkt dat je monitor mar 75Hz aankan? :?

🌞🍃

• StarLite
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op vrijdag 05 juli 2002 22:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

maar als je monitor 85 hz is en je videokaart doet 200 fps, kan je monitor maar 85 frames per seconde laten zien.
Tussen 85 fps en 200 fps zit dus in principe GEEN verschil op je monitor, want in beide gevallen zie je 85 beelden per seconde.
Je monitor gaat er echt niet ineens 200 laten zien hoor.. [als DAT nou eens zou kunnen :9~ ] ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 20:17 schreef xantip het volgende:
Ja, duhh. Anders vervormt het beeld :)

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:11
Op zaterdag 06 juli 2002 16:32 schreef xantip het volgende:
LOL, dat is nou grappig
'dat merken alleen echte gamers' :)
wat een onzin, echte gamers weten wel beter
maar ja, je moet toch wat verzinnen om de aankoop van een (te) dure videokaart te rechtvaardigen
3dmark is er om te patsen, games moeten gewoon soepel lopen
onder alle omstandigheden, als ze dat al doen met een minder dure videokaart dan jij hebt, dan moet je dus wachten tot zwaardere spellen uitkomen voordat je er wat aan hebt

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Pagina: 1