Toon posts:

[Win98]Netwerk-paswoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 pc's in netwerk.
Als ik vanuit één PC de inhoud van een andere wil zien, dan komt er een paswoord aan te pas (is doelbewust zó ingesteld).
In dat venster (waar het paswoord gevraagd wordt) staat echter steeds en altijd een "vinkje" in het hokje bij "dit wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst"...
Als ik dus éénmaal vergeet van dat vinkje uit te doen wordt het ingegeven paswoord onthouden en bij een volgende gelegenheid wordt het paswoord onder de vorm van sterretjes weergegeven. Op "enter" drukken en er is toegang.
Dit wil ik dus niet en daarom de vraag:

Hoe kan ik iets instellen dat dat vinkje er niet steeds staat ??? (of misschien kan dat wel niet)...

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 19:54 schreef interceptor2 het volgende:
Ik heb 3 pc's in netwerk.
Als ik vanuit één PC de inhoud van een andere wil zien, dan komt er een paswoord aan te pas (is doelbewust zó ingesteld).
In dat venster (waar het paswoord gevraagd wordt) staat echter steeds en altijd een "vinkje" in het hokje bij "dit wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst"...
Als ik dus éénmaal vergeet van dat vinkje uit te doen wordt het ingegeven paswoord onthouden en bij een volgende gelegenheid wordt het paswoord onder de vorm van sterretjes weergegeven. Op "enter" drukken en er is toegang.
Dit wil ik dus niet en daarom de vraag:

Hoe kan ik iets instellen dat dat vinkje er niet steeds staat ??? (of misschien kan dat wel niet)...
Windows 98 heeft nauwelijks netwerk beveiliging, als beveiliging belangrijk is, neem dan NT/w2k/xp

Verwijderd

ff kieken hoor, volgens mij worden die wachtwoorden opgeslagen in een *.PWL bestand. Er bestaat wel de mogelijkheid om de Password Caching uit te zetten, maar dan worden dus alle wachtwoorden niet meer opgeslagen
(deze optie heeft voor heel Windows effect, en niet alleen voor de share)
code:
1
2
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\
Windows\CurrentVersion\Policies\Network

De sleutel die je moet hebben is de DisablePwdCaching key => deze zet je dan op 0 (staat nu op 0x000001) Ik zal even kijken of er nog een andere oplossing is.