MSI mobo probs

Pagina: 1
Acties:

• Willie
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb een MSI K7T pro 2A (met ledjes ook) en met Half-Life en Diablo 2 loopt de pc soms spontaan vast. Scherm wordt zwart of er komt een BSOD en als je dan moet rebooten gebeurt er niets meer. Gaat gewoon niet meer aan. Hij heeft zelfs 2 weken niet aan willen gaan en toen heb ik ook een nieuw moederbord gekocht (alle onderdelen getest en die werkten wel, dus dan moest het wel aan het moederbord liggen dacht ik) en dat werkte ook niet. Ik heb dat nieuwe moederbord erin gezet (een gigabit) toen de pc nog steeds niet meer aan ging met het ouwe mobo en zelfs met die nieuwe deed ie het niet. Zodoende heb ik die teruggebracht en de pc in reparatie gegeven. Bellen ze een dag later op: "ja uhh, de pc doet het alweer". Blijkt dus dat er gewoon lang genoeg gewacht is met al dat gedoe om em weer aan te laten gaan (na zo'n BSOD gaat ie na een zeer varierende tijd weer aan) en is er dus nog steeds niets opgelost. Ik heb het nog niet geriskeerd om HL of D2 te gaan spelen (dan loopt ie geheid vast) want toen was er nog school en had ik ff geen tijd voor me computer.

Is er niemand die dit probleem ook heeft en die niet een MSI K7T pro 2A heeft ?

check ook: http://forum.gamers.nl/showthread.php?s=&threadid=33020

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
check je andere hardware ook eens, je hebt vaak als je een rotte netwerkkaart erin hebt dat je ook vage foutmeldingen en vastlopers krijgt, heb ik al diverse malen gehad, toen ik de NIC eruit haalde was alles over.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Als je het probleem met twee verschillende borden hebt lijkt 't me logisch dat de (hoofd)oorzaak in iets anders zit dan het mobo... Wat heb je er aan overige onderdelen in zitten? En pluk 'm eens zovel mogelijk kaal om te zien of die games dan weer vast lopen. Beetje methodisch te werk gaan (denk ook om drivers).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Je hoofd oorzaak is met 3 letters te beschrijven....MSI :P

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 20:20 schreef Shaggy het volgende:
zijk niet goede borden tegen goede prijs wat wil je nog meer

Verwijderd

Er waren problemen met die serie naar mijn weten. Je kon ze dacht ik bij MSI omruilen. Weet het alleen niet zeker. Staat nog wel in de search als je de problemen over dit bord zoekt. :)

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 20:24 schreef EvEnTHoRiZoN het volgende:

[..]

Veel te duur voor zo'n bord... een bord wat je bij de blokker haalt doet meer en heb je er ook meer van voor die prijs!!!
bull goede borden ik heb een MSI I850 Pro5 voor 120 euro en geen enkele problemen, ik heb al vanaf het begin MSI en ben der blij mee ook!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Goed onderbouwde flamebait. Lees het artikel nog eens goed. Hint:

Ik heb dat nieuwe moederbord erin gezet (een gigabit) toen de pc nog steeds niet meer aan ging met het ouwe mobo en zelfs met die nieuwe deed ie het niet

Do as I say, don't do as I do.

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 21:05
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad... Er bleek een sissend geluid bij de condensatoren rond de processor vandaan te komen. Is uiteindelijk omgeruild tegen een MSI K7T Turbo.....

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 20:29 schreef EvEnTHoRiZoN het volgende:

[..]

dan ben je zeker blind :r en volgens mij heb je ook last van dyslexie
EvEnTHoRiZon heeft sind 1 juli het fenomeen forum ontdekt, hij heeft vakantie, verveelt zich en denkt laat ik eens wat gaan flamen op een forum.
Iets zinnings heeft EvEnTHoRiZon waarschijnlijk niet te melden. Oprotten dus.....

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
offtopic:
WAAROM is het dat, wanneer 1 persoon een probleem heeft met een product, dat er altijd mensen zijn die zeggen die het hele merk bagger is. Dit is NIET het geval!

Voorbeeld: Er zijn genoeg mensen (o.a. ik) die een MSI hebben draaien en daar heel tevreden mee zijn (stabiel, snel genoed enz.)

Ik wil niet beweren dat MSI de beste is, maar als ik de reacties hier moet geloven kun je die dingen allemaal direct weggooien omdat het niet gaat werken!

Je ledjes geven aan dat er iets met je processor is... zou het daar echt niet aan kunnen liggen (geen hoekjes af o.i.d?). Probeer eens of de CPU goed vast zit in het socket

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Op het forum hier staan nog meer mensen met dezelfde problemen, ik heb zelf ook 2 MSI K7T pro2 moederborden gehad en daar heb ik deze week 2 nieuwe voor gekregen.
Bij MSI geven ze ook toe dat er een fout in de serie zit dus ga maar gewoon naar je PC boer en overleg maar eens met die man, vertel hem ook dat er gewoon 3 jaar garantie op zit :)

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Ik heb ook een k7t266 pro2 en ben er heeeeeel tevreden mee, ik heb ook nog twee k7t turbo's draaien en ben er heel erg over te spreken: voor mij staat MSI voor betaalbare TOP-kwaliteit! 8-)

En dat probleempje, zou dat geen voeding-prob kunnen zijn? Of defect geheugen? Bijv. 1 bankje, had k ook gehad maar dat lag puur aan t geheugen zelf; spontane vastlopers, daarna geen wilde winxp niet booten en zow.....?

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 20:38 schreef klausewitz het volgende:

[..]

EvEnTHoRiZon heeft sind 1 juli het fenomeen forum ontdekt, hij heeft vakantie, verveelt zich en denkt laat ik eens wat gaan flamen op een forum.
Iets zinnings heeft EvEnTHoRiZon waarschijnlijk niet te melden. Oprotten dus.....
ik ben al langer op GoT hoor !!! maar ben een tijdje geleden gebanned helaas :(

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
ALS JE LEEST MET JE EIGEN DOMME KOP WEET JE OOK DAT IK DAT HEB ! EN DAT IS NIET LEUK ALS JE DAT MAAR WEET! IK :r OP MENSEN ZOALS JOU!

nogmaails geen flame (lijkt er wel veel op :z )
just ignore him :7 waarschijnlijk is zijn msn stuk en zijn zijn BreEzErS op...

heb btw hele goede ervaringen met MSI..op dit moment een K7T266 Pro2 RU en totaal geen probs mee gehad...prima kwaliteit hoor....

Verwijderd

Simpele test.
Haal je grafischekaart eens uit je moederbord. Als je dan je computer aanzet moetie gaan piepen omdatie de grafischkaart mist. Pieptie niet dan is je moederbord waarschijnlijk overleden.
De kans is echter groot, omdat het andere moederbord ook niets deed, dat het dat er iets met andere kaarten van je PC is. Je begint dus gewoon met een kaal moederbord met geheugen, processor en grafischekaart en bouwt dan verder de PC op. Als je niet wilt dat je PC doostart naar een eventueel geinstalleerde windows kan je een flop in je diskettestation doen.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik heb zelf een MSI KT3 Ultra ARU en ben er zeer tevreden mee, het bordje heeft veel functies, is snel en was redelijk geprijsd!

|Specs|

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Jammer dat het zo moet. EvEnTHoRiZoN, jij hebt bij deze sowieso een officiële waarschuwing te pakken, hou vooral je mail in de gaten zou ik zeggen... want er kan nog meer volgen.

edit:

<font color='darkred'>Topic is weer open en een lichtelijk opgeschoond. Verder geen reacties meer op het geflame e.d., gewoon on-topic please</font> :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Willie
  • Niet online
Ik heb alle onderdelen apart getest en kwam tot de conclusie dat het alleen nog aan de processor of het moederbord kan liggen aangezien ik die niet los kan testen.

Wat kan er met een processor gebeuren dat je computer niet meer aangaat en dat dat alleen gebeurt als je Half-Life of Diablo 2 speelt ?

En laat de merk flames ff achterwege ..

Verwijderd

Dit probleem met msi komt vaker voor ik heb het zelfde probleem en heb dus ook al naar mijn PC boer gebeld voor vervanging. MSI is een goed merk voor een leuke prijs alleen jammer van deze serie :'(

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 19:43 schreef Willie het volgende:
Ik heb een MSI K7T pro 2A (met ledjes ook) en met Half-Life en Diablo 2 loopt de pc soms spontaan vast. Scherm wordt zwart of er komt een BSOD en als je dan moet rebooten gebeurt er niets meer. Gaat gewoon niet meer aan. Hij heeft zelfs 2 weken niet aan willen gaan en toen heb ik ook een nieuw moederbord gekocht (alle onderdelen getest en die werkten wel, dus dan moest het wel aan het moederbord liggen dacht ik) en dat werkte ook niet. Ik heb dat nieuwe moederbord erin gezet (een gigabit) toen de pc nog steeds niet meer aan ging met het ouwe mobo en zelfs met die nieuwe deed ie het niet. Zodoende heb ik die teruggebracht en de pc in reparatie gegeven. Bellen ze een dag later op: "ja uhh, de pc doet het alweer". Blijkt dus dat er gewoon lang genoeg gewacht is met al dat gedoe om em weer aan te laten gaan (na zo'n BSOD gaat ie na een zeer varierende tijd weer aan) en is er dus nog steeds niets opgelost. Ik heb het nog niet geriskeerd om HL of D2 te gaan spelen (dan loopt ie geheid vast) want toen was er nog school en had ik ff geen tijd voor me computer.

Is er niemand die dit probleem ook heeft en die niet een MSI K7T pro 2A heeft ?

check ook: http://forum.gamers.nl/showthread.php?s=&threadid=33020
Ja ik ben bekend met dit probleem :(, het komt veel voor het probleem zit in de slechte kwaliteit van de elko's
MSI geeft drie jaar garantie, dus je MB zal er nog wel onder vallen.
Bij mij nam de repeartie 6 week in beslag maar na die tijd weer 100% in orde :)

Verwijderd

Nou ja ik heb ook altijd pech met die dingen.

lijstje van miskopen.

AMD k6-2 450 had veel gehoort over de opkomst van AMD en hoopte dus op die processor omda deze betaalbaar was. Maarja verouderde snel en was dus in no time aan een nieuwe toe.
Pentium III 650 MHz liep slecht ongeveer op snelheid van een 450 :(
Creative TNT 2 = Kaart bleek kapot :'( gekocht te zijn
en nu mijn mooie MSI eindelijk een werkend systeem krijg ik dit weer. :'(

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
via 4in1 drivers ? :?

dikzak

• Willie
  • Niet online
Dus het enige wat ik hier aan kan doen is of mijn ouwe mobo in reparatie geven of een nieuwe kopen (geen sdram mobo meer te krijgen).

Ik zal eerst wel ff naar msi mailen om te vragen hoelang zo'n reparatie duurt, want 6 weken wachten heb ik geen zin in, vakantie is net begonnen :)

Verwijderd

MSI RuLeZ ! *D , das alles

Verwijderd

'k heb alles nog eens doorgelezen......

Al je kaarten zijn goed?
Het geheugen is goed?
Het vervangende moederbord is goed?

Blijven er over:
De processor?
Het MSI bord?
Je kast (voeding)?

Er van uit gaande dat het nieuwe bord niets oploste blijven je voeding en processor over en zou je MSI bord dus ook goed kunnen zijn....

'k heb trouwens de zelfde plank. In mijn PC heb ik eens een voeding getest van een PC met een MSI K7T266 Pro2 die BIOS problemen had (BIOS wijzigingen werden niet bewaard). Deze voeding gaf niet voldoende vermogen om mijn Pro 2a op te starten.... De brakke voeding was een 300 watt uit zo'n legendarische Aopen bigtower.

Check je voeding eens of probeer eens een andere om te beginnen.

Verwijderd

Nog iets leuks MSI kan niet samen met een Gforce 4 daar gaat Mobo ook van flippen gelezen op andere forum ben helaas het adres kwijt. Mare leuk als je net een nieuwe Gforce Ti-4200 heb gekocht :(

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Nee soltek is lekker wou je zeggen |:(
Pagina: 1