Zilverpen, wat en waar??

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:29

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Klinkt misschien ontzettend stom, maar zo'n zilverpen om je processor te unlocken ,is dat zo'n pen waar je kerstkaarten enzo mee versiert?? Of is het toch iets anders??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Bruna ?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Epsilon

nee helaas
dat is een heel ander soort stift :)

de zilverpen die voor het unlocken gebruikt word, is een pen waarmee spoortjes getrokken worden op printplaten, waar het beschadigt is. is ook vrij duur. 20 euro ofzo

De zilverpen voor kerst is waardeloos want die geleid niet. Niet gebruiken, het werkt nl niet

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Dus het is zo'n kerstkaartenversier pennetje ?? Die heb ik hier nl liggen maar heb geen zin om me processor te slopen met iets waarvan ik niet zeker weet dat dat het goede is :P

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
Dat bedoel ik dus :) Thanx man voor het redden van me processor :)

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 19:30 schreef justifire het volgende:
Dus het is zo'n kerstkaartenversier pennetje ?? Die heb ik hier nl liggen maar heb geen zin om me processor te slopen met iets waarvan ik niet zeker weet dat dat het goede is :P
Lees nou eens |:(

NEE, zo'n pen is 't niet.

/me heeft een potje Bison Elektro :)

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Gaat om een Thunderbird/duron of om een XP?
Bij Thunderbird/duron gaat doormiddel van een potlood...
Bij de XP doormiddel van dit dit en dit

Daar ligt het er dus aan wat je nodig hebt....zilverpen heb ik zelf nog niet van gehoord.....

Verwijderd

Een potlood kan je altijd doen alleen vergaat het dan na verloop van tijd waardoor je het over moet doen. Een silverpen (dus niet zo'n kerst ding) is een pen waar een soort plakzooi met silver erin uitkomt. Ik vraag me eigenlijk af waar die dingen te koop zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 19:31 schreef HlpDsK het volgende:

[..]
Hij postte het tegelijk met het antwoord, dus hij kon het niet eerst lezen |:(

Verwijderd

Waarom niet zo'n kerstpen:
Omdat omdat een kerstpen bestaat uit lijm met een glittertje en dat geleidt niet; ik zou gewoon voor het potlood gaan en idd. af en toe bijtekenen.

Verwijderd

Dat het geen kleuren pen was wisten wij ook al, als je ff de hele thread leest. De vraag was nu dus, waar haal je die dingen?

Verwijderd

Bij de betere elektrozaken. En vaak dan op bestelling.
Bij de gemiddelde PC-winkel hoef je het niet eens te proberen iig.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

De Groot Elektronica in Leiden levert flesjes zilverlijm voor een eurootje of vijf - iig veel goedkoper dan (voor mij onvindbare) Bison Electro. Was trouwens ook op bestelling, trouwens.

Moet er nog wel mee aan de slag :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Van dat spul om ruitverwarming van auto's te repareren werkt ook perfect :)

iStockphoto

Verwijderd

Maar waar haal je dat? Bij de halfords?

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Op zaterdag 06 juli 2002 12:07 schreef BlizzarD het volgende:
Van dat spul om ruitverwarming van auto's te repareren werkt ook perfect :)
Komen in zo'n winkel allemaal van die mannetjes van 15/16 van dat spul halen.. ze mogen nog geen auto rijden laat staan dat ze er eentje hebben :P

Volgens mij verkoopt dat spul ook bijna niet (behalva aan tweakers) want hoe vaak heb je dat nou nodig?

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Topicstarter
ja was dus bij de halfords geweest voor zo'n potje elektro spul voor je achteruit. Nee hebben we niet, ga maar naar de bouwmarkt en vraag naar elektro-kit. Ik naar de gamma.Niks. Ik naar de karwei. Niks. Ik naar de praxis. Niks.Ik naar de Big Boss. Niks. Maar wel een duidelijk antwoord bij de big boss. Zo'n tube kan je maar 3 maanden goed houden, daarna kan je het niet meer verwerken.Komt bij dat zo'n tubetje een eurootje of 15 kost. Vond de eigenaar dus helemaal niet interesant om op voorraad te nemen :P Elke 3 maanden een paar tubes weggooien omdat er toch niemand van dat spul komt halen. Is dus echt iets voor een inkoop-aktie. Bestelwerk. Ik ga nu dan toch maar voor het potlood met een plakbandje erop, aangezien mijn processor toch niet warm word.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 15:28
Op vrijdag 05 juli 2002 19:31 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Kijk naar de tijden man |:(

en denk aub even na voordat je zo'n onzin post :(

Verwijderd

ik neem aan dat bijna iedereen hier een koeling op zn proc heeft? Tussen je Proc en Koeling zit meestal van dat zilver pasta zooi.

(redeneer zelf maar verder, ben te lui/moe om te typen)

:)

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 23:03 schreef VAC het volgende:
ik neem aan dat bijna iedereen hier een koeling op zn proc heeft? Tussen je Proc en Koeling zit meestal van dat zilver pasta zooi.

(redeneer zelf maar verder, ben te lui/moe om te typen)

:)
Dat geleid wel, maar niet goed genoeg lijkt me.

Verwijderd

Neej dat lijkt me geen goed idee, je krijgt nooit de blobjes zo klein en precies dat ze alleen de bridge overbruggen en op een XP moet je ook oppassen dat het niet in het gat gaat zitten. Ook kan het spul wat vloeibaarder worden vanwege de warmte van je proc. Dus dan zou het welleens verkeerd kunnen gaan. Potlood lijkt me dan beter. Of een inkoopactie anyone? We kunnen ook een soort van estafette doen, aangezien iedereen maar een paar streepies nodig heeft en dat spul maar 3 maanden goed blijft. We kunnen 1 of 2 pennen kopen samen (dus kosten van nix) en dan steeds de pen aan elkaar doorgeven na het unlocken van je proc (en die van je buren/vrienden/kennissen enz.) Op die manier zijn de mensen die maar 1x gaan unlocken lekker goedkoop uit. Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat iemand ff in z'n eentje zo'n stift opmaakt, daarom zullen er pics moeten worden genomen iedere keer als iemand de stift gebruikt. Of vertrouwt iedereen elkaar hier?

Verwijderd

Op zaterdag 06 juli 2002 16:46 schreef Cereal het volgende:

en denk aub even na voordat je zo'n onzin post :(
Doe es relaxt :{

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 15:28
Op zondag 07 juli 2002 02:19 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Doe es relaxt :{
:*

Verwijderd

Je hebt ook van die modelzaken zoals bv Pipo's. Daar verkopen ze ook wel zilverlijm.

Verwijderd

Ik had net een topicje geopend met dezelfde vraag. Ik had deze dus even gemist!

Zo'n zilverpen noemt men een "Conductive Pen".

Ik ben al een behoorlijk tijd op zoek naar een conductive pen oftewel zo'n pen waarmee je inderdaad zilveren printbaantjes kan trekken. Na lang zoeken is er in USA wel een bedrijf nl. CircuitWorks die ze maakt. Maar ik kom er maar niet achter waar ik ze kan kopen. Op hun site staat niets over shipping etc.

link: http://www.chemtronics.com/catalog/catalog.cgi?action=list_products&category=7

OP de HCC-dag zag ik ook die gasten van Tweakers allerlei cpu's unlocken met deze pennen. Alleen jammer dat daar niemand me kon vertellen hoe ze eraan gekomen waren. Deze manier vindt ik ook veel netter dan al dat geklieder met kwastjes bisonkit zilver epoxy etc.

Dat heb ik al eens gedaan met mijn dondervogel. Wel gelukt! Maar bijna was het mis. Daar heb ik nu geen zin meer in.

Er zal toch wel een nederlands electronica bedrijf zijn die dit verkoopt? Anders haal ik het per express uit de USA komen. Maar bij wie kan ik het bestellen?????

Iemand een idee :?

Verwijderd

Idd, of een inkoopactie. Waarom zijn dit soort dingen niet goedkoop in de tweakersshop te koop? Net zoals blauwe ledjes, papst fan's en andere tweakershit. (Kan misschien ook daBit's personal experimental dangerous do not try this at home kids cooling unit erin. Voor 1000 euro krijg je daBit er gratis bij om het te komen installeren ;) )

Verwijderd

Ben hevig aan het zoeken.

Hubo enz hebben de shit niet.
Autozaak: €15,- voor zilverlijm
Lokale doe het zelf: Bisonkit elektro €36,-

Radiopiet €4,55. Komt aankomende week binnen.

Het probleem is dat als je voor dit soort zaken een inkoopactie doet, de verzendkosten wel heel zwaar gaan drukken op de prijs + dat de korting minimaal zal zijn gezien de prijs.
Pagina: 1