Toon posts:

Creative Audigy 8-bit achtige ruis?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een Audigy geinstalleerd. Alles werkt perfect, maar zodra er bij bijv. een MP3 een stukje komt waar het geluidsniveau heel laag is, hoor je een soort "8-bit WAV ruis" erdoor. Zodra de muziek hard is hoor je het niet en als je helemaal niks afspeelt hoor je ook geen ruis. Alleen dus bij een heel laag geluidsniveau. Iemand een idee?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:11
Op vrijdag 05 juli 2002 19:17 schreef MaartenHG het volgende:
Ik heb zojuist een Audigy geinstalleerd. Alles werkt perfect, maar zodra er bij bijv. een MP3 een stukje komt waar het geluidsniveau heel laag is, hoor je een soort "8-bit WAV ruis" erdoor. Zodra de muziek hard is hoor je het niet en als je helemaal niks afspeelt hoor je ook geen ruis. Alleen dus bij een heel laag geluidsniveau. Iemand een idee?
slechte mp3 :)

https://wren.co/join/Devian

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:51
Eum... als je geluid heel zacht is zit je ook op bv 10, 11 of 12 bit geluid...

Bij elke volume halvering in binaire waarde, dus als je amplitude getal weer een 0 bij aan de voorkant erbij krijgt, ga je een bit naar beneden. Dus de combinatie van (slechte) mp3's en zachte stukken is lelijk.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nee het zijn zeker geen slechte Mp3's en met mijn oude Live card had ik geen problemen ermee...
Maar ik heb het nu via de digitale uitgang gedaan en volgens mij is het probleem opgelost...
Als iemand nog een oplossing heeft voor de analoge uitgang hoor ik het graag!

Bedankt alvast