Toon posts:

Inloggen op modem vanachter router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik op mijn motorola modem (chello) inloggen vanachter mijn draytek vigor 2200E.
In de chello info staat dat het adres van de modem 192.168.1.100 is, maar als ik dat intyp kan ik er niet op komen. Heeft iemand een oplossing?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:54
Ik heb het zelfde probleem met m'n ADSL modem achter een Unex router (ik vergeet dat k*t typenummer altijd :( ). Het ip van het modem is 10.0.0.138.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
kun je t ip-adres van je modem wel pingen??? zo ja, dan moet je eens proberen de poorten op je router open te zetten

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel fijn om te weten omdat maandag de monteur langskomt. De laatste tijd ligt de verbinding er heel erg vaak uit en sinds de installatie is het tv signaal ook dramatisch slecht. Als die monteur langskomt is het wel makkelijk als ie in kan loggen op het modem.

<edit>
Pingen gaat ook niet, dan geeft ie een time out.
</edit>

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

-TJIELLUP-:
Standaard heeft de Vigor de range 192.168.1.1 t/m 254 gereserveerd voor het interne netwerk.
Op het moment dat je een adres in deze iprange probeert te bereiken zal de router altijd binnen het interne netwerk zoeken.
Het probleem is dat de modem niet rechtstreeks op dit Lan deel zit maar op de Wan interface.

Je zou eens kunnen proberen om een andere IP range voor je interne netwerk te gebruiken (e.g. 192.168.2.1)
Deze is in te stellen onder: LAN TCP/IP and DHCP Setup.
Vergeet niet om een iplease aan te vragen met ipconfig (WinNT/XP) op winipcfg (Win9x).

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Topicstarter
Heb de ip-range aangepast van 192.168.1.xx naar 192.168.2.xx maar dat helpt ook niet. In ieder geval bedankt voor je tip.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft dan geen enkele tweaker een id? ;(

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

ik denk dat de monteur wel een andere manier heeft om in te loggen om het modem
misschien via een speciaal stekkertje? meeste modems hebben dat wel. sommige moet je eerst open maken voordat je dat stekkertje ziet
misschien dat ze er gewoon een andere neerhangen. kan ook. veel makkelijker. scheelt tijd.
ze nemen hem mee, kunnen op de werkplaats rustig met professionele apparatuur de boel repareren.

Verwijderd

Misschien is het handig om de Vigor er even tussenuit te halen voor het configureren van je modem.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 17:15:
Misschien is het handig om de Vigor er even tussenuit te halen voor het configureren van je modem.
Meestal stopt de monteur zijn/haar eigen laptop direct in het modem als er problemen zijn met de verbidning tussen modem en provider.

Verwijderd

Topicstarter
Nou in ieder geval bedankt voor jullie reacties. Maar het gaat me er om dat ik in kan loggen op mijn modem als ik iemand van sjello aan de lijn heb. Soms is mijn verbinding slecht en als ik dan met ze bel dan vragen ze of ik ff in wil loggen op mijn modem. hehehe 8)7
Misschien dat ik ff probeer om m'n laptop eraan te hangen. L8ter!
Pagina: 1