[EL] Signaal toetsenbord versterken, hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2025
Ik was dus met een projectje bezig om me pc vanaf een andere kamer aan te kunnen zetten(slaapkamer voor als ik weer es te lui ben om uit bed te komen en toch me pc alvast aan wil zetten), nu ben ik alleen te een klein probleempje aangestoten, wat ik niet opgelost krijg.

Dit is het probleem:
Normaal gebruik ik dus een usb toetsenbord en mijn Mobo heeft de mogenlijkheid op te starten door op een toets op het toetsenbord te drukken, aangezien ik dus nog een de ps2 poort nog niet in gebruik had heb ik daar nu dus een knopje op gemaakt, die dus als tobo funktioneert, nu is mijn enige probleem dat zo gauw de kabel die ik aan dit knopje maak langer dan 5 meter is het niet meer werkt en ik heb 11 meter nodig ofzo, is er een manier om dit signaal te versterken. (ben een noob op het gebied van electro, dus niet al te ingewikkeld als het mogelijk is)

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 20:07
Wat jij wil is op en hele makelijke manier te maaken.
Je schroeft je pc open en zoek de 2 draatjes op de naar je power schakelaar toe loopen op aan die 2 draaden knoop je nog 2 draaden van 11 meter lang en je maakt je pc weer dicht. Nu moet je een deurbel hebben of iets dergelijks en die knoop je aan het eind van die 2 draaden, die deurbel leg je op je kamer en asl het goed is gaat je pc aan als je op de bel drukt. :) Als je het nog handiger wil doen knoop je die draatjes aan je snoose knop was je wekker, asl je dan je weker uit zet gaat de pc automaties aan:D

Veel sucses
Robert

• Sneezydevil
Op vrijdag 05 juli 2002 19:51 schreef BHZ-Robert het volgende:
Wat jij wil is op en hele makelijke manier te maaken.
Je schroeft je pc open en zoek de 2 draatjes op de naar je power schakelaar toe loopen op aan die 2 draaden knoop je nog 2 draaden van 11 meter lang en je maakt je pc weer dicht. Nu moet je een deurbel hebben of iets dergelijks en die knoop je aan het eind van die 2 draaden, die deurbel leg je op je kamer en asl het goed is gaat je pc aan als je op de bel drukt. :) Als je het nog handiger wil doen knoop je die draatjes aan je snoose knop was je wekker, asl je dan je weker uit zet gaat de pc automaties aan:D

Veel sucses
Robert
wat ben ik soms toch ook dom bezig, ik sloop een muis uit elkaar om aan een ps2 aansluiting te komen terwijl deze oplossing toch echt veel simpeler is, waarom ben ik daar nou niet zelf opgekomen |:(
Ik ga dat dadelijk gelijk ff proberen om te kijken of het werkt.

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

ive got 3 words for u, wake on lan, u do the research :P

• Sneezydevil
Ik beide opties geprobeerd en de eerste werkte inderdaad maar omdat het WOL stekkertje niet bezet is dacht ik das ook wel handig, kan ik het er ook nog eens makkelijk afhalen als dat nodig mocht zijn. Dit werkte helaas niet met hetzelfde probleem als met wake on keybord en de kabel is toch echt goed want bij optie 1 werkte hij.